Divergent Barbie. Foto: MattelMattel
StoryEditor

Barbie sa predáva slabo, Mattel prehĺbil stratu

20.04.2015, 09:23
Strata hračkárskej firmy Mattel vzrástla v 1. kvartáli nad 58 miliónov dolárov.

Strata americkej hračkárskej spoločnosti Mattel v 1. kvartáli prudko vzrástla po tom, ako firma zaznamenala ďalší pokles tržieb. Pod ten sa do veľkej miery podpísali slabé výsledky z predaja bábik Barbie. Informovali o tom portály BBC a RTTNews.

Najväčší výrobca hračiek na svete koncom týždňa uviedol, že za prvé tri mesiace tohto roka zaznamenal čistú stratu 58,2 milióna USD (53,82 milióna eur), čo na akciu predstavuje 0,17 USD. V rovnakom období predchádzajúceho roka evidovala spoločnosť stratu 11,2 milióna USD (0,13 USD/akcia).

Bez započítania jednorazových položiek dosiahla upravená strata na akciu 0,08 USD oproti zisku na úrovni 0,03 USD/akcia v 1. kvartáli minulého roka. Výsledok je tak lepší, než očakávali trhy, ktoré počítali so stratou na úrovni 0,09 USD/akcia.

Čisté tržby klesli o viac než 2 % na 922,7 milióna USD. To znamená pokles tržieb už šiesty kvartál po sebe. Napriek tomu, aj v tomto ukazovateli zaznamenala spoločnosť lepšie výsledky, než predpokladali analytici. Tí očakávali, že tržby klesnú až na 896,54 milióna USD.

Pod výsledok tržieb sa podpísal najmä pokles tržieb z predaja bábik Barbie. Zatiaľ čo čisté tržby sa znížili zhruba o 2 %, celosvetové tržby z predaja bábik Barbie až o 14 %. Barbie sa pritom na celkových tržbách Mattelu podieľa asi štvrtinou.

Bábika, ktorá je na trhu už 56 rokov, čelí v poslednom období stále tvrdšej konkurencii. Sú to najmä nové elektronické hračky, tablety, ako aj výrobky na motívy populárnych filmov zo štúdia Disney. K tomu sa pridáva zvýšená konkurencia od ďalšej americkej firmy Hasbro a dánskej spoločnosti Lego.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. december 2025 07:18