StoryEditor

Rebríček Asociácie PR agentúr vedie Seesame

10.04.2015, 14:14
Asociácia PR agentúr Slovenskej republiky zverejnila rebríček agentúr zoradených podľa čistých prijatých honorárov za PR služby. Najvyšší medziročný rast vykázala PR agentúra PR Clinic.

Lídrom rebríčka je agentúra Seesame Communication Experts, nasleduje AMI Communications a Neopublic Porter Novelli.

„Faktorov vplývajúcich na PR trh je viacero, ale tie základné by v roku 2015 mohli byť hypertargeting komunikačných aktivít, koncentrácia mediálneho trhu a integrácia komunikačných platforiem, teda spájanie PR, sociálnych médií, digitálu a ďalších komunikačných častí marketingu. Agentúry zlúčené v našej asociácii sa však snažia priniesť aj ďalšiu pridanú hodnotu, a tou je pravosť, angažovanosť, dôveryhodnosť, transparentnosť a hlavne etika v oblasti celého PR mixu, ktorý poskytujú,“ vyjadrila sa prezidentka APRSR Katarína Droppová (agentúra Media & Communication Consulting).

Ako sa vyjadril prezident ICCO Francis Ingham, ktorej je asociácia členom: „Pre globálny trh public relations jedna zásadná vec ostáva spoločná – v každom regióne sveta PR rastie. Naše odvetvie je každým rokom silnejšie a silnejšie. Všetky výzvy, s ktorými sa stretávame, sú výzvami rastúceho odvetia biznisu. Čo je motorom tohto rastu? Tým najväčším je zároveň budúcnosť celého nášho priemyslu – digitál. Práve digitál menovalo až 75% respondentov v našom aktuálnom reporte ako oblasť, v ktorej uplynulý rok zažili najväčší rast, nasledovanú korporátnou reputáciou a marketingovou komunikáciou. Z hľadiska priemyselných odvetví boli najväčšími ťahúňmi rastu PR agentúr spotrebný tovar, technológie a zdravotníctvo. V niektorých krajinách svoj boom zažili aj public affairs a government relations.“

Pravidlá pre vykazovanie čistých prijatých honorárov

Do modelu výkazu čistých prijatých honorárov uvádzame všetky aktivity a činnosti, ktorými agentúra preukazuje svoju kompetenciu, expertízu a hlavne pridanú hodnotu pre klienta. Cieľom je započítavať do tohto modelu aj činnosti, ktoré síce nerealizuje agentúra priamo ( = realizuje ho vo vzťahu dodávateľ-odberateľ), ale všetky tieto činnosti resp. aktivity reprezentujú oblasť alebo expertízu, ktorú agentúra klientovi poskytuje.

 

REBRÍČEK  APRSR za rok 2014

Por. 2014

Por.
2013

 Agentúra

Honoráre za PR služby 2014/ Income Fee (v eur)

Obrat 2014/

Turnover (v eur)

Podiel honorárov na obrate/
Allotment of income fee to turnover

Medziročný nárast/pokles
(Honoráre)

Annual Increase/Decrease (Fee)

1.

1.

SEESAME Communication Experts    

 

2 020 000

2 276 000

88,8%

- 8,0%

2.

4.

AMI Communications

 

1 170 400

1 455 800

80,4%

+ 19,8%

3.

2.

Neopublic Portel Novelli

 

1 072 600

1 248 600

85,9%

- 9,00%

4.

3.

 

Dynamic Relations 2000

   871 000

   936 600

93,0%

- 23,9%

5.

6.

PR Clinic

 

   802 600

  944 300

85,0%

+ 77,5%

6.

5.

PRime time

 

   660 700

  900 200

73,4%

+ 35,7%

7.

7.

1st CLASS AGENCY     

 

   505 000

   550 000

91,8%

+ 17,4%

8.

8.

Media & Communication Consulting                     

 

    463 000

   594 400

78,0%

+ 13,1%

-

-

Grayling

neposkytuje údaje za jednotlivé trhy samostatne

neposkytuje údaje za jednotlivé trhy samostatne

-

-

-

-

Fusion

(štatút pozorovateľa APRSR)

n/a

n/a

-

-

SPOLU:

7 564 900

8 905 900

84,5%

+15,3%

 

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:53