Lídrom rebríčka je agentúra Seesame Communication Experts, nasleduje AMI Communications a Neopublic Porter Novelli.
„Faktorov vplývajúcich na PR trh je viacero, ale tie základné by v roku 2015 mohli byť hypertargeting komunikačných aktivít, koncentrácia mediálneho trhu a integrácia komunikačných platforiem, teda spájanie PR, sociálnych médií, digitálu a ďalších komunikačných častí marketingu. Agentúry zlúčené v našej asociácii sa však snažia priniesť aj ďalšiu pridanú hodnotu, a tou je pravosť, angažovanosť, dôveryhodnosť, transparentnosť a hlavne etika v oblasti celého PR mixu, ktorý poskytujú,“ vyjadrila sa prezidentka APRSR Katarína Droppová (agentúra Media & Communication Consulting).
Ako sa vyjadril prezident ICCO Francis Ingham, ktorej je asociácia členom: „Pre globálny trh public relations jedna zásadná vec ostáva spoločná – v každom regióne sveta PR rastie. Naše odvetvie je každým rokom silnejšie a silnejšie. Všetky výzvy, s ktorými sa stretávame, sú výzvami rastúceho odvetia biznisu. Čo je motorom tohto rastu? Tým najväčším je zároveň budúcnosť celého nášho priemyslu – digitál. Práve digitál menovalo až 75% respondentov v našom aktuálnom reporte ako oblasť, v ktorej uplynulý rok zažili najväčší rast, nasledovanú korporátnou reputáciou a marketingovou komunikáciou. Z hľadiska priemyselných odvetví boli najväčšími ťahúňmi rastu PR agentúr spotrebný tovar, technológie a zdravotníctvo. V niektorých krajinách svoj boom zažili aj public affairs a government relations.“
Pravidlá pre vykazovanie čistých prijatých honorárov
Do modelu výkazu čistých prijatých honorárov uvádzame všetky aktivity a činnosti, ktorými agentúra preukazuje svoju kompetenciu, expertízu a hlavne pridanú hodnotu pre klienta. Cieľom je započítavať do tohto modelu aj činnosti, ktoré síce nerealizuje agentúra priamo ( = realizuje ho vo vzťahu dodávateľ-odberateľ), ale všetky tieto činnosti resp. aktivity reprezentujú oblasť alebo expertízu, ktorú agentúra klientovi poskytuje.
REBRÍČEK APRSR za rok 2014
Por. 2014 |
Por. |
Agentúra |
Honoráre za PR služby 2014/ Income Fee (v eur) |
Obrat 2014/ Turnover (v eur) |
Podiel honorárov na obrate/ |
Medziročný nárast/pokles Annual Increase/Decrease (Fee) |
1. |
1. |
SEESAME Communication Experts
|
2 020 000 |
2 276 000 |
88,8% |
- 8,0% |
2. |
4. |
AMI Communications
|
1 170 400 |
1 455 800 |
80,4% |
+ 19,8% |
3. |
2. |
Neopublic Portel Novelli
|
1 072 600 |
1 248 600 |
85,9% |
- 9,00% |
4. |
3.
|
Dynamic Relations 2000 |
871 000 |
936 600 |
93,0% |
- 23,9% |
5. |
6. |
PR Clinic
|
802 600 |
944 300 |
85,0% |
+ 77,5% |
6. |
5. |
PRime time
|
660 700 |
900 200 |
73,4% |
+ 35,7% |
7. |
7. |
1st CLASS AGENCY
|
505 000 |
550 000 |
91,8% |
+ 17,4% |
8. |
8. |
Media & Communication Consulting
|
463 000 |
594 400 |
78,0% |
+ 13,1% |
- |
- |
Grayling |
neposkytuje údaje za jednotlivé trhy samostatne |
neposkytuje údaje za jednotlivé trhy samostatne |
- |
- |
- |
- |
Fusion (štatút pozorovateľa APRSR) |
n/a |
n/a |
- |
- |
SPOLU: |
7 564 900 |
8 905 900 |
84,5% |
+15,3% |
Zdroj: rm