StoryEditor

Známe sú májové predaje printov

22.07.2015, 14:37
Oficiálny audit predaja slovenských printov ABC SR zverejnil čísla predaja novín a časopisov za mesiac máj 2015.

Známe sú májové predaje printov. Komu sa ako darilo?

Najpredávanejší denník Nový Čas si v predaji v porovnaní s aprílom prilepšil. Kým v apríli 2015 bol priemerný mesačný predaj 94 671 kusov, v máji to bolo 97 084 kusov. V porovnaní s aprílom predal viac aj denník Plus Jeden deň. V apríli 2015 predal 42 389 kusov, v máji 43 649 kusov. V oboch denníkoch - tak ako v Novom Čase, aj v denníku Plus jeden deň prebiehala v máji čitateľská súťaž. Kým Nový Čas spustil súťaž Niké mánia, kde výhrou boli ceny v hodnote 200 000 eur, Plus Jeden deň podporil svoj predaj súťažou, nazvanou PlusMánia. Hralo sa tu o ceny vo výške 24 600 eur. Naopak, denník Sme si medzimesačne mierne pohoršil, predaj v porovnaní s aprílom poklesol v máji na 32 931 kusov, pričom v apríli predal podľa ABC SR 33 563 kusov. Medzimesačne si nepolepšil ani jediný ekonomický denník – Hospodárske noviny. V apríli predali 12 314 kusov, v máji 2015 - 12 053 kusov. Medziročne je však denník Hospodárske noviny jediným denníkom, ktorému predaj rástol. V máji 2014 predal 11 952 kusov, v máji 2015 to bolo už spomínaných 12 053 kusov.

 

Medzi týždenníkmi najviac rástol Nový Čas pre ženy

Ak sa pozrieme medzi najpredávanejšie týždenníky, tu sa prekvapenie nekoná. Najpredávanejším týždenníkom stále zostáva týždenník Plus 7 dní, ktorý v máji predal priemerne 109 367 kusov. Na porovnanie v apríli to bolo 109 367 kusov. Druhým najčítanejším týždenníkom sa stal Nový Čas pre ženy, ktorý si prilepšil v porovnaní s aprílom 2015 – 92 426 kusov prilepšil. Priemerne predal 95 219 kusov vydaní. Tretie mieso patrí Eurotelevízii s predajom 81 279 kusov. Veľmi tesné to bolo na štvtom a piatom mieste. Štvrtým najpredávanejším týždenníkom sa stala Báječná žena – 74 961 kusov, ktorá však v máji len tesne preskočila Život – 74 485 kusov.

 

Evita zamiešala predajmi, najpredávanejší Záhradkár

Máj vo všeobecnosti nebol vôbec priaznivý k mesačníkom. Predaje padali. Napredávanejším sa v mesiaci máj stal Záhradkár, ktorý predal 75 859 kusov. Druhým najpredávanejším mesačníkom sa stali Nový Čas Krížovky s počtom 68 305 kusov predaných výtlačkov. Tretie miesto patrí Zdraviu. To predalo v máji 52 712 kusov. Novinkou v audite je mesačník Evita. Tá predala 27 867 kusov. Umiestnila sa tak na treťom mieste, ak berieme do úvahy iba segment ženských titulov. Ak sa pozrieme na výsledky detailnejšie, zistíme, že dlhoročné stálice trhu Emma, Eva a Madam Eva, poklesli v máji na svoje historické minimá. Podľa auditu ABC SR Emma predala v máji 2015 33 266 kusov, Eva 33 012 kusov a Madam Eva zastala na čísle 16 392 kusov. V tom čase síce prebiehala masívna kampaň na nový Evita magazín, konkurencia však tiež nespala. Svoje časopisy poistila rôznymi benefitmi pre čitateľov či už v podobe rôznych zliav, darčekov či súťaží pre čitateľky.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

 

Zdroj: pš

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 07:35