Ako informovala spoločnosť GfK, k zmene dochádza „v súvislosti s prehlbujúcou sa integráciou spoločností GfK v Českej republike a na Slovensku. Vedenie spoločnosti GfK vníma toto rozhodnutie ako logický krok reflektujúci stále užšiu spoluprácu zúčastnených firiem a další stupeň v postupnej konsolidácii a rozvoji aktivít skupiny GfK v oboch krajinách“.
GfK Czech a GfK Slovakia mali jednotné vedenie na čele s managing directorom Martinom Mravcom od januára 2012. Zmena súvisela s novou globálnou stratégiou GfK s názvom „Own the Future“ (Budúcnosť vo vlastných rukách). Martin Mravec, ktorý od 1. 1. 2012 rozšíril svoju zodpovednosť aj na riadenie GfK Czech, riadil GfK Slovakia od roku 2005. O ďalšom pôsobení Martina Mravca Stratégie zisťujú viac.
„Nové usporiadanie prinesie mnoho výhod nielen nám, ale predovšetkým našim klientom. Umožní nám využiť veľa synergií, predstaviť trhu nové unikátne výskumné produkty a integrované riešenia a tiež, samozrejme, ďalej zvýšiť kvalitu poskytovaných služieb. Máme radosť, keď na základe našich odporúčaní naši klienti robia kroky, ktoré následne vedú k posilneniu ich pozície na trhu,“ hovorí Tomáš Drtina.
Spoločnosti GfK a INCOMA pôsobia na českom trhu od roku 1991. Už v deväťdesiatych rokoch realizovali mnoho spoločných projektov. V roku 2000 došlo ku kapitálovému vstupu GfK do firmy INCOMA. Mezinárodná skupina GfK na trhu funguje dlhodobo (od roku 1934). GfK pôsobí vo viac ako 100 krajinách a pracuje pre ňu 13 000 zamestnancov, expertov s odbornými znalostmi, ktorí odhaľujú na základe dát z výskumu obchodné príležitosti, a svoje znalosti premietajú nielen do lokálneho, ale aj do mezinárodného klientskeho prostredia.
O Tomášovi Drtinovi
RNDr. Tomáš Drtina, ktorý doteraz pôsobil ako spolumajiteľ a riaditeľ spoločnosti INCOMA GfK, preberá teraz tiež vedenie spoločností GfK Czech a GfK Slovakia. Doktorský titul získal na UK Praha v odbore ekonomickej a regionálnej geografie. V roku 1991 bol spoluzakladateľom výskumnej a poradenskej spoločnosti INCOMA, ktorá sa v roku 2000 stala súčasťou celosvetovej skupiny GfK. V rámci tejto skupiny pôsobí Tomáš Drtina tiež na pozícii GfK Regional Lead Retail Research and Shopper Insight CEE&META. Je tiež členom European Research Group pri International Council of Shopping Centres a členom českého riadiaceho výboru ICSC. Je viceprezidentom správnej rady Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí. Tomáš má 3 dcéry, k jeho záujmom patria okrem rodiny tiež šport, hudba a cestovanie.
Zdroj: rm

