StoryEditor

Aká je dnes generácia „Husákových detí“?

17.04.2015, 13:00
Husákove deti sú dnes jednou z najsolventnejších cieľových skupín. Vedeli ste, že až štvrtina z nich ešte žije s rodičmi?

Na úvod niekoľko postrehov z posledného prieskumu TNS Slovakia Lifestyle, z ktorého sme vyselektovali generáciu Husákových detí (narodení v rokoch 1974 – 1979). Vzorku tvorilo 51 % mužov a 49 % žien. Až 62 % z nich je ženatých resp. vydatých, 7 % uvidelo svoj stav ako rozvedený, resp. žijúci v oddelených domácnostiach. 17 % Husákových detí z prieskumu Lifestyle je slobodných.

Z pohľadu vývoja finančnej situácie v rodine si najviac, teda 39 % Husákových detí myslí, že situácia je medziročne rovnaká, 20 % uviedlo že je trochu lepšia a 26 % hovorí o trochu horšej situácii. Do ďalšieho obdobia žiadnu zmenu neočakáva 44 % ľudí tejto generácie, 19 % ľudí očakáva mierne zlepšenie a 18 % mierne zhoršenie finančnej situácie.

Varenie a recepty sú témy, ktoré pri listovaní novín alebo časopisov nevynechá až tretina (32 %) Husákových detí. Z ďalších tém ich zaujíma bývanie (26 %) a zdravie/medicína (25 %). O domáce spravodajstvo sa v tlači zaujíma 23 % a o zahraničné spravodajstvo len 15% opýtaných.

Na prezeranie internetu najviac využívajú bežný počítač alebo notebook (93 %), mobilný telefón a smartfón v rovnakom pomere 23 %. 9 % využíva na surfovanie tablet. Cez smartfón sa na internet najviac Husákových detí pripája denne (58 %). Minimálne raz za týždeň je to štvrtina (24%) vlastníkov smartfónov.

 

Viac charakteristík tejto cieľovej skupiny ako aj anketu medzi Husákovými deťmi z brandže nájdete v marcových Stratégiách.

 

Aký je váš love brand z obdobia socializmu? Taký ktorý kupujete a používate dodnes, alebo taký, na ktorý spomínate?

Ivan Vanák, creative director dotcom.sk

Pre mňa je srdcovkou značka Lee Cooper. Keď som bol puberťák, našetril som si peniažky a za bony v Tuzexe som si kúpil svoju prvú „svetovú” riflovú bundu Lee Cooper. Nosil som ju, až kým sa úplne nerozpadla, a tým sa možno medzi nami vytvorilo nejaké puto :o) Oblečenie tejto značky je mojím obľúbeným až dodnes.

 

 

 

 

Husákove deti v číslach

76 % tvrdí, že v práci je pre nich najdôležitejšie zarobiť čo najviac peňazí

52 % nemá problém aj viackrát za život zmeniť odbor, v ktorom pracuje

70 % si myslí, že za svoj výkon v práci nie sú dostatočne ohodnotení

84 % považuje osobný život za dôležitejší ako prácu

82 % považuje dobré vzťahy s kolegami za dôležitejšie ako úspech v práci

63% si myslí, že je výhodnejšie pracovať v zahraničnej spoločnosti

Pre 34 % je dôležité mať vysokú riadiacu pozíciu

71 % považuje za dôležité mať zamestnanie, ktoré poskytuje dostatok voľného času

47 % Husákových detí bolo v minulosti nezamestnaných dlhšie ako 6 mesiacov

41 % má vlastný byt

33 % vlastní dom

25 % žije s rodičmi

Zdroj: TNS Slovakia – Lifestyle, N = 831 (ročník 1974 – 1979)

 

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
09. júl 2025 23:04