Ak sa manažment rozhodne stiahnuť formát z obrazovky, obzvlášť po dvoch vysielacích dňoch, dôvod je jasný. Program evidentne nedosahuje výkony, ktoré od neho televízia očakáva. Druhým dôvodom, prečo Markíza konala tak urýchlene, bolo, že so sebou pravdepodobne stiahol aj sledovanosť Televíznych novín, ktoré patrili na Markíze k najsledovanejším.
Markíza potom, ako ukončila seriál Kukučka, hľadala pre access prime-time náhradné riešenie. Tesne pred Vianocami sa ním stala šou Majster pekár, ktorá okrem sledovanosti mala vytvoriť dobrý divácky nábeh pre Televízne noviny.
Markíza išla na to veľmi dobre. Siahla po formáte, ktorý sľuboval divácky úspech. Veď v ktorej domácnosti sa pred Vianocami nepečie? Ktorá gazdinka by nechcela pripraviť pre svoju rodinu nový recept? Lenže... Lenže to by nemohla televízia JOJ vysielať šou Moja mama varí lepšie ako tvoja. Formát, ktorý denne pozerá v cieľovej skupine 12 – 54 v priemere niečo vyše 200 000 ľudí. Sledovanosť tejto relácie je viac- menej konštantná.
Televízia JOJ nasadila kulinársku šou Moja mama varí lepšie ako tvoja v polovici augusta. A postupne si získavala čoraz viac priaznivcov. A nielen v samotnej televízii – napríklad na Facebooku si stránku patriacu šou lajklo takmer 40 000 ľudí. Takže relatívne silná základňa priaznivcov, ktorú chcela osloviť aj televízia Markíza. Markíza, ako som už písala, vôbec na to nešla zle. Akurát za krátky čas chcela veľa. A trúfla si.
Trúfla si na šou, ktorej úspech stál sčasti na formáte, sčasti na človeku, ktorý sa stal milovníkom divákov.
Trúfla si na človeka, na ktorom dnes stojí úspech šou Moja mama varí lepšie ako tvoja.
Trúfla si na Vila Haba, ktorý priniesol TV JOJ na obrazovky jemu vlastný humor, zábavu, dynamiku a emócie.
Televízia Markíza neponúkla divákom iného Vila, ani žiadnu inú náhradu. V tom bol problém.
Preto spáchala kamikadze. Vo vlastnej televízii. Škoda.
Zdroj: Petra Ševčíková

