StoryEditor

Marketing na Instagrame: Victoria's Secret, GoPro či National Geographic to vedia najlepšie

14.12.2015, 20:10
Pozrite si veľký prehľad, ktoré svetové značky sú na Instagrame najúspešnejšie a prečo sa im tak darí.

Socialbakers si zobral do hľadáčika svetové značky a pozrel sa, ako sa im darí na Instagrame. Pozrite sa, ktoré značky sociálnu sieť využívajú najlepšie. 

 

Značky na Instagrame

Funkcia Instagramu je založená na vizualite. Práve preto sa komunikácii prostredníctvom Instagramu darí módnym značkám – veď kto iný by mohol zobraziť materiálnu krásu lepšie? Avšak, v tomto „boji“ platia iné pravidlá, ako v reálnom svete. A preto nie sú kráľmi Instagramu tie najluxusnejšie značky, ako Luis Vuitton či CHANEL, ale značky Victoria´s Secret, H&M či Forever 21 – tie sa nevzdávajú a svojimi príspevkami neustále udržujú pozornosť svojich followerov.

Graf je zostaveny podľa počtu followerov na Instagrame. Najviac ich má Victoria's Secret - v čase vydania štúdie to bolo vyše 15 miliónov, dnes je to 28 miliónov. 

 

 

Po Victoria's Secret nasleduje H&M s oveľa menším počtom followerov - v čase vydania štúdie približne 7 miliónov, dnes niečo vyše 11 miliónov. 

 

Mnohých pravdepodobne neprekvapí, že vedúcou značkou v elektronike je GoPro. Značka využíva interaktívnu spoluprácu s užívateľmi, ktorí pridávajú na Instagram prevažne svoje cestovateľské fotografie – pretože tie neomrzia snáď nikdy. GoPro tak má možnosť stať sa súčasťou skutočne každej fotky. A čo je na tom najlepšie? Že „produkt“ je na fotografii umiestnený tak, že ho nevidno – práve to mu dáva veľa kreatívnych možností a využití.

GoPro v počte followerov v elektronike kraľuje - v čase vydania štúdie mal vyše 5 miliónov, dnes je to 7,2 milióna. 

 

 

Medzi najsilnejšie beauty značky Instagramu patrí, na Slovensku nie až tak známa, obchodná sieť Anastacia Beverly Hills. Značka sa totiž môže chváliť najvyšším počtom interakcií s followermi. V čom spočíva tajomstvo ich úspechu? Značka na Instagrame ukazuje samotných užívateľov s produktmi, čo pôsobí vskutku sympatickým a dôveryhodným dojmom. Navyše ako správna beauty značka nezabúda ani na komunitu make-up artistov, ktorých aktívne podporuje.

Najlepšie si vedie podľa štúdie podľa počtu interakcií so svojimi followermi Anastasia Bverly Hills. 

 

Adidas a Nike patria na Instagrame medzi najväčších rivalov, čo sa týka získavania si followerov. Výsledok konkurenčného boja je jasný – 1:0 pre Nike.

Graf ukazuje počet followerov, v čase publikovania štúdie mala značka Nike takmer 16 miliónov followerov, dnes má vyše 31 miliónov. Adidas Originals mala vyše 5 miliónov, dnes 9 miliónov. 

Avšak, počet followerov nie je jediný faktor úspechu, ktorý zaváži. Dôležité je aj množstvo interakcií. V tejto disciplíne sa stala víťazom športová značka Triangl Swimmwear. Stratégia značky zahŕňa fotky modelov na tobogánoch, pričom na fotke je označený nielen model, ale aj fotograf – práve to zvyšuje šancu na to, aby fotky videlo väčšie množstvo ľudí.

 

Instagram ponúka rozsiahle možnosti aj automobilovým značkám. 

Graf zobrazuje automobilové značky, ktoré majú najvyšší počet followerov. 

 

Médiá na Instagrame

Ak sa pozrieme, ako sa na Instagrame darí jednotlivým médiám, štúdia uvádza iba počet interakcií, na ktoré si jednotlivé médiá zarobia, nie počet follwerov. Tým najvyšším počtom, a to až 300 miliónov interakcií, sa môže pýšiť National Geographic. Je až neuveriteľné, že na jeho profil pribudne každý deň 18 000 nových followerov (dnes ich má takmer 40 miliónov). To všetko vďaka intenzívnemu budovaniu komunity a ohromujúcemu vizuálnemu konceptu, za ktorým stojí presvedčivý príbeh – ten National Geographic získava vďaka rozsiahlej sieti fotografov, ktorí Instagram svojou tvorbou denne obohacujú.

Graf zobrazuje počet interakcií jednotlivých médií, National Geographic má ich vyše 300 miliónov. 

 

Podľa prieskumov Socialbakers Instagram aplikáciu za jeden deň navštívi 75 miliónov užívateľov. Za mesiac je užívateľov 300 miliónov, čo je napríklad dvojnásobok obyvateľov Ruska. Prevažná väčšina užívateľov spadá do mladšej generácie. Až 43% z nich je vo veku 16-24 rokov, 25% vo veku 25-34 rokov. Prekvapujúcim môže byť zistenie, že aj napriek tomu, že americké značky a známe tváre Instagram aktívne využívajú, väčšina jeho užívateľov (70%) pochádza mimo USA.

Štúdiu publikoval Socialbakers, zber dát prebehol v období február - máj 2015. 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. júl 2025 07:21