Súťaž je postavená tak, že každý obchodnícky subjekt, ktorého sa týka, si robí selfpromo sám. Kaufland nasadil aj TV spoty.
V hlasovaní verejnosti si zákazníci vyberajú svojho najobľúbenejšieho obchodníka. Hlasovať môžu prostredníctvom internetových stránok súťaže a SMS správ až do 18. marca 2016. V grafe uvádzame priebežný stav hlasovania zákazníkov k dnešnému dňu. Hlasovanie bolo spustené v pondelok 18.1.2016.
V doterajších dvoch ročníkoch obsadil Kaufland druhé miesto a po dohode s MasterCard ako organizátorom smie uvádzať, že ho verejnosť zvolila za najobľúbenejší hypermarket s potravinami.
Lidl v oboch doterajších ročníkoch súťaže zvíťazil v kategórií Cena verejnosti, v minulom ročníku uspel aj v hlasovaní odborníkov a získal ocenenie v kategórií Obchodník s potravinami.
Kampaň Kauflandu
Kaufland nasadil dva TV spoty z dielne reklamnej agentúra Respect APP, využíva aj direct mail – vlastné reklamné noviny, v online najmä display a Facebook, a má aj niekoľko POS nosičov.
Martin Gärtner, Vedúci oblasti reklamy Kaufland Slovensko argumentuje, prečo by mal vyhrať práve Kaufland: „Argumenty sme uviedli v našich spotoch: predstavujeme dobrý pomer kvality a ceny, sme dvojnásobný víťaz v čerstvosti (TNS Hitparáda reťazcov v očiach verejnosti 2012 a 2013), sme štvornásobný víťaz v kategórii najvýhodnejší nákup (TNS Hitparáda reťazcov v očiach verejnosti 2012, 2013, 2014, 2015), sme spoločensky zodpovedná firma (Slovenský Červený kríž, dobrovoľníctvo, ekologický projekt Zelený Kaufland...).“
Kampaň Lidl
O možnosti zahlasovať Lidl svojich zákazníkov informuje prostredníctvom letákov, sociálnych médií a digitalu.
Tomáš Bezák, hovorca spoločnosti Lidl SR argumentuje, prečo si ocenenie zaslúžil práve Lidl: „Zákazníci stoja vždy v centre nášho záujmu a vážime si každého jedného z nich. Podľa možností sa im snažíme v maximálnej miere vychádzať v ústrety, a to tak z pohľadu sortimentu, ako aj služieb. Súčasťou tejto filozofie je aj aktívna a rýchla komunikácia na sociálnych sieťach a prostredníctvom našej zákazníckej linky.“
Cieľom súťaže MasterCard Obchodník roka 2015 je vyzdvihnúť tých najlepších obchodníkov a súčasne pomôcť spotrebiteľom v orientácii na trhu. Aktuálne na Slovensku štartuje tretí ročník súťaže. Obchodníci súťažia v 9 kategóriách.
Všetci víťazní obchodníci ocenení titulom MasterCard Obchodník roka 2015 budú vyhlásení počas galavečera na Slovak Retail Summite dňa 26. apríla 2016.
Kategórie súťaže MasterCard Obchodník roka 2015
Obchodník s potravinami 2015
Obchodník s drogériou a parfumériou 2015
Obchodník s odevmi 2015
Obchodník so športovými odevmi a potrebami 2015
Obchodník s elektronikou 2015
Obchodník s knihami 2015
Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 2015
Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami 2015
Internetový obchodník 2015
Zdroj: rm

