StoryEditor

Tomáš Drucker: Spochybnená licencia pre 4ku? To bola iba hra operátorov

27.12.2015, 08:00
Tento rok prišiel na slovenský trh štvrtý operátor 4tka. Hneď na začiatku čelil pochybnostiam o legitimite licencie. „Išlo o mediálnu bublinu,“ uisťuje Tomáš Drucker, predseda predstavenstva Slovenskej pošty, ktorá 4ku uviedla s operátorom Swan.

S: Vstup do segmentu telekomunikačných služieb nebol práve najšťastnejší, spochybnila sa samotná licencia štvrtému operátorovi 4ka.

Tým, že je to štvrtý operátor a trh v oblasti hlasu je degresívny a v oblasti dát rastúci, tak si myslím, že je to skôr hra iných operátorov s cieľom zneistiť klientov a spomaliť súťaž na trhu. Licencia nebola nikdy spochybnená, skôr to bola akoby mediálna bublina, ktorá na konci dňa môže zneistiť spotrebiteľa. To, že licencia je v úplnom poriadku, opätovne potvrdil aj samotný regulačný úrad, ktorý ju vydal.

 

S: Koľko má aktuálne 4ka aktívnych kariet?

Osemdesiattisíc. A musím povedať, že vnímame veľký záujem hlavne od mladých ľudí. Až 30 % užívateľov má aktivované dátové služby na 4G pokrytí, ktoré je tretie najväčšie na Slovensku. Je to dostatočne veľké pokrytie, v súčasnosti už zhruba 50 % populácie Slovenska. Myslím, že vstup do telekomunikáčného biznisu bol veľmi správny. Opäť, nejde nám iba o samotnú izolovanú službu, ale o ucelenú ponuku, teda ako súčasť balíkov.

 

S: 4ke sa vyčíta, že má nedostatočné pokrytie hlasu a klasického internetu...

Toto pokrytie má také ako najväčší operátori úplne všade na Slovensku, to znamená asi  99-percentné aj prostredníctvom služieb národného roamingu. Čo sa týka vlastnej 4G siete, ako som spomínal, je to 50 % populácie, čo sú asi všetky mestá, ale aj mnohé obce. Pre cieľovú skupinu ekonomicky aktívnych obyvateľov a aj študentov je táto ponuka dostačujúca. Áno, je možné, že niekde v lese pokrytie 4G nie je, ale to ani nie je predmetom služby. Z hľadiska efektivity to nie je cieľová skupina, na ktorú primárne cielime. Ide nám o to, aby sme v každom meste, podnikateľom, pracujúcim, študentom poskytli službu, a to určite robíme.

 

S: Na základe čoho si ľudia kúpili kartu 4ka?

Veľký záber mala nadlinková kampaň. Z exit pollov nám vychádza že drvivá väčšina zákazníkov má informáciu o 4. operátorovi z TV reklamy. Ďalšie dôležité informácie sa ľudia dozvedeli priamo na poštách prostredníctvom letákov. A do tretice mala na ľudí vplyv aj podlinka, teda proaktívne oslovenie zo strany našich zamestnancov. Treba zdôrazniť, že štvorka je dnes veľmi jednoduchá, produktovo orientovaná služba – aktuálne hlasová, dátová a začiatkom roka pribudne post paid.

 

S: O akých zákazníkov ide?

Zhruba 15 % všetkých kariet sú karty zákazníkov, ktorí si preniesli existujúce čísla. Veľká časť klientov má kartu 4ka ako druhé číslo a je tam 30 % dátových zákazníkov. Čo je však potrebné zvýrazniť, že viac ako 10 % sú noví ľudia, ktorí nechodili na poštu, a to je to, čo je pre nás dôležité.

 

S: Aké sú vaše najbližšie plány?

Radi by sme poskytovali retenčné služby v oblasti elektrickej energie. To znamená, že ak sa zákazník rozhodne predĺžiť zmluvu s dodávateľom energií, môže to urobiť cez nás. A popri tom by sme pre nich vytvorili nejaký balíček služieb. Pripravujeme, resp. uvádzame projekt B-Boxy. Ide o balíkomaty, ktorých plánujeme mať v budúcom roku 40. Ide o nadviazanie na službu Balík na poštu, v rámci ktorej si zákazník mohol vybrať miesto, kam si príde balík vyzdvihnúť. B-Boxy budú k dispozícii 24/7 na exponovaných miestach ako vlaková či autobusová stanica či študentské internáty.

Viac o tom, aké má Slovenská pošta plány v najbližšej budúcnosti a ako chce priniesť svojim klientom služby v balíku od poistenia až po telefonovanie, sa dočítate v najnovších decembrových Stratégiách.  

Kto je Tomáš Drucker?

Tomáš Drucker vyštudoval aplikovanú informatiku a automatizáciu v priemysle na Slovenskej technickej univerzite v Bratislave a neskôr aj právo na Trnavskej univerzite. Pracoval vo viacerých pozíciách v IT sektore, neskôr sa venoval strategickému manažérskemu poradenstvu v oblasti zdravotníctva a dopravy. Od roku 2012 pôsobí ako generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Slovenskej pošty, a. s. Je ženatý a má dve deti.

Zdroj: Renata Môciková

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. jún 2025 02:38