Cieľom novej kampane Bratislavy je, podľa informácií Bratislavskej organizácie cestovného ruchu, prezentácia dostupných a atraktívnych miest a podujatí, navnadenie potenciálnych návštevníkov na aktívne trávenie voľného času a čo najautentickejšie zachytenie atmosféry Vianočných trhov, lokálnej gastronómie ako aj duchovného rozmeru vianočného adventného obdobia, ale aj obdobia fašiangov. Hlavná myšlienka kampane vychádza zo schválenej dlhodobej stratégie prezentácie Bratislavy ako „Korunovačného mesta na Dunaji“.
„Komunikačná kampaň je primárne určená pre trhy okolitých krajín EU (Rakúsko, Nemecko, Česká rep., Maďarsko, Poľsko). V roku 2016 by sme chceli posilniť komunikáciu vo Francúzsku, Holandsku, Veľkej Británii, Španielsku ako aj krajiny Škandinávie (Švédsko, Fínsko, Nórsko). Zaujímavým projektom je aj spoločná prezentácia krajín V4 na vzdialených trhoch USA, či Ázie, kde napríklad v Číne a Japonsku bola predstavená Bratislava príbehom korunovačného mesta na Dunaji. Tá zaujala svojou kompaktnosťou, príbehom a obrazom malebných historických ulíc,“ približuje Maroš Plitko, PR manager Bratislava Tourist Board.
Kampaň bude nasadená v ooh, printových médiách a na sociálnych sieťach. Autorom je spoločnosť Melman Production pod vedením Františka Moronga, marketingového riaditeľa Bratislava Tourist Board
„Ide o prirodzene nadväzujúcu komunikáciu na letnú časť kampane, ktorá prezentovala mesto v Českej republike, Maďarsku, Rakúsku a Nemecku a na jeseň aj v talianskom Miláne v počas svetovej výstavy EXPO 2015. O pozitívnom dopade prezentácie mesta takouto formou hovorí aj návštevnosť. V mesiaci jún sme zaznamenali nárast počtu návštevníkov Bratislavy takmer o 22% a rovnako stúpol aj počet prenocovaní, pričom najväčší nárast sme zaznamenali práve pri návštevách zo spomínaných krajín,“ približuje Alžbeta Melicharová, predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board.
Zámerom je, podľa slov Maroša Plitka, posilniť obdobie po novom roku (január, február, marec), ktoré je dlhodobo turisticky najslabšie, no k tomu je potrebné vybudovanie silného zážitkového produktového portfólia - Bratislava má v tejto oblasti veľký potenciál.
Fakty o natáčaní:
· Natáčanie spotov prebiehalo 6 dní
· Výsledkom sú 3 reklamné spoty v dĺžkach 30 a 20 sekúnd, ktoré spracúvajú rôzne témy: Vianoce a Silvester, šport a fašiangy a plesy v téme Korunovačnej Bratislavy
· V rámci spotu propagujúceho možnosti športového vyžitia je zaradené aj krasokorčuľovanie, ktoré tak nepriamo propaguje Majstrovstvá Európy v krasokorčuľovaní, ktoré bude v januári 2016 hostiť práve Bratislava
· Natáčalo sa na rôznych lokalitách v Bratislave - sedačková lanovka na Železnej studničke, Koliba - Slavín, Primaciálne námestie, Zrkadlová sála Primaciálneho paláca, Hlavné námestie, Františkánske námestie, uličky Starého mesta, Slovak Pub, UFO, klzisko hotela Grand Hotel River park, štadión Ondrea Nepelu, Curlingový štadión v Ružinove a samozrejme nábrežie Dunaja. „Zaujímavým prvkom je využitie zeleného plátna počas natáčania na Slavíne. V danom čase bolo vonku 13°C a potrebovali sme vytvoriť atmosféru zasneženej Bratislavy. Rovnako stojí za zmienku tradičný sprievod masiek v malebných uličkách Starého mesta, ako aj pohľad na noblesné bály, ktoré sa konali v krásnych palácoch nášho korunovačného mesta“, dodáva František Morong, marketingový riaditeľ Bratislava Tourist Board.
· V spotoch spolu účinkuje 26 ľudí - 6 výkonných umelcov, 5 tanečných párov a 10 komparzistov
· Pri natáčaní boli využité moderné technológie ako je filmovanie pred zeleným plátnom, dron, BlackMagic alebo špeciálna technika RED EPIC X.
Zdroj: Bratislava Tourist Board, 2015
Timing kampane:
Vianočné obdobie: 23.12 - 31.12.2015
Šport: 27.12. 2915 – 03.03.2016
Fašiangy: obdobie plesov a bálov: 06.01.2016 – 14.02.2016
Zdroj: rm