StoryEditor

Ak voľby, tak na #Instagrame, ukázal #Websummit

13.11.2015, 13:00
Marketéri by mali spozornieť – prichádza generácia Z. A televízie tiež. Ich obsah sa bude spájať so sociálnymi sieťami. To je odkaz konferencie Web Summit v Dubline.

Je tu generácia Z.  Áno, zabudnite na Y, svet začína patriť miléniovým deťom. To nehovoríme my – je to jeden zo záverov Dublinského Websummitu. A podľa Lucie Greene, šéfky J. Walter Thompson, budú "genZ" náročnejší na samých seba. V oblasti zdravej výživy či postoju k spoločnosti. A aj na mediálny content.

Pri novom contente ostaneme. Generácia Z bude potrebovať naozaj iný prístup k nemu. Aký, to v Dubline ukázala napríklad Samantha Barry, riaditeľka pre sociálne siete v CNN. Naozaj, majú tam takú pracovnú pozíciu. Je na nej trhová špička. Írsky Independent túto ženu označuje za "kráľovnú sociálnych sietí".

Ukázala, ako v CNN zvládli debatu medzi demokratickými kandidátmi na prezidenta. Nie, nepridali dramatické upútavky v prime time. „Nakrútili sme vertikálne videá, aby sme upútali naše publikum na Snapchate," hovorí Barry. Zverejňovali aj pohybové fotografie na Instagrame, ktoré pre nich fotili top fotografi magazínu Vanity Fair. A k tomu sa pridala niekoľkodňová aktivita na Facebooku, Instagrame a Twtitteri. Z jednej "obyčajnej" televíznej relácie sa stal virál, ktorý sa točil na sociálnych sieťach s príslušnými #tagmi. "Dvojhodinovú debatu sme premenili na dvojdňový trend na sociálnych sieťach," hovorí Samantha

Diváci sa teda stali súčasťou celého programu. Od príprav debaty až po zákulisné scény, ktoré im CNN ukázala iba na sociálnych sieťach. "Niektorých top užívateľov Instagramu sme tiež pozvali priamo do zákulisia výroby," hovorí Barry. V CNN to teda s prepájaním televízneho spravodajstva a sociálnych sietí myslia veľmi vážne. "Doslova sa s tým hráme, experimentujeme – a nebojíme sa chýb," hrdí sa Barry – rodená Írka.

Nie, Instagram ani Snapchat nie sú miestom typickým pre promo politickej debaty, to v Dubline priznala aj samotná Barry. "Ale - prečo nie"? pýta sa. CNN držíme palce; našim televíznym kolegom takisto - včera oznámili definitívny termín parlamentných volieb, na Kolibe, v Záhorskej Bystrici aj v Mlynskej doline majú ešte pár mesiacov, aby špekulovali a vymýšľali.

#Strih. Poďme k tomu, čo by pôvodne mohol byť vlažný úvod článku: Viac ako 40-tisíc účastníkov zo 130 krajín, dvetisíc startupov a tisícka investorov, a pozor - vyše 1200 novinárov z celého sveta. Nie, to nie je olympiáda. Ale Websummit. Megaevent, ktorý agentúra Bloomberg nazvala "Davos pre geekov". Mýli sa. Nie je Davosom iba pre geekov. Ale aj pre žurnalistov. Byť na Websummite, ktorý sa minulý týždeň konal v Dubline, je drahé (len vstupné sa ráta na stovky), vyčerpávajúce (počas troch dní bežia stovky prednášok na dvoch tuctoch stage-ov a tisícoch metroch štvorcových) a inšpirujúce.

Inšpirujúce je hnusné klišé slovo, avšak v tomto prípade je na mieste. Naozaj. Lebo vidieť na pódiu Dana Browna, Michaela Della, CTO Facebooku, prezidenta Pixar & Disney Animation, riaditeľku Intelu, samotného Forda alebo šéfku digitálu v Guardiane je cool.

Zdroj: František Kvarda, Hospodárske noviny

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. máj 2025 14:01