StoryEditor

Najúspešnejším filmom roka 2015 sú Tři oříšky pro Popelku

29.12.2015, 15:00
Vianočné rozprávky lámali rekordy sledovanosti. Najúspešnejším programom na Jednotke bola nová rozprávka Johankino tajomstvo a na Markíze Tři oříšky pro Popelku, ktoré sa stali najsledovanejším filmom roka 2015.

Ani po 42 rokoch od svojho vzniku nestrácajú Tři oříšky pro Popelku na popularite a Vianoce by bez nej Vianoce neboli kompletné. Legendárna rozprávka sa na obrazovkách televízie Markíza stala v oboch hlavných cieľových skupinách najsledovanejším programom uplynulých sviatkov a zároveň aj doposiaľ najúspešnejším filmom za celý rok 2015 v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

 

Tři oříšky pro Popelku si pozrelo takmer 871-tisíc divákov

Tři oříšky pro Popelku dosiahli na Štedrý deň v cieľovej skupine 12-54 rating 18,5 % a trhový podiel 39,5 %. Celkovo si rozprávku v novej, digitálne zreštaurovanej verzii pozrelo 871-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Obzvlášť zabodovala v cieľovej skupine mladých žien 15-24, ktoré Markíze v čase jej vysielania zabezpečili trhový podiel 49,4 %.

 

Druhým najsledovanejším programom Štedrého dňa sa stala ďalšia tradičná vianočná rozprávka Mrázik (rating 14,9 % / share 29,5 % v 12-54). Zároveň ide zatiaľ o tretí divácky najúspešnejší film za celý rok 2015. K obrazovkám pritiahol 664-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Darilo sa aj ďalšej vianočnej klasike vo vynovenom šate Perinbaba (rating 9,1 % / share 30,5 % v 12-54).

 

 

RTVS počas Vianoc dosiahla najvyššiu sledovanosť za posledných 11 rokov

Najväčší úspech Jednotka zaznamenala na Štedrý deň, kedy dosiahla v hlavnom vysielacom čase v cieľovej skupine 12+ priemerný trhový podiel 20,9 %. Najúspešnejším vianočným programom Jednotky sa stala premiérová rozprávka Johankino tajomstvo, na Prvý sviatok vianočný si ju pozrelo až 701-tisíc divákov (cieľová skupina 12+) a počas vysielania rozprávky bola Jednotka trhovou jednotkou. Rozprávka sa stala najsledovanejším programom Jednotky počas Vianoc od spustenia peoplemetrových meraní.

 

Verejnoprávna Jednotka v cieľovej skupine 12+ dosiahla počas vianočných dní  najvyššiu priemernú prime time sledovanosť (441-tisíc divákov) za posledných 11 rokov, priemerná celodenná sledovanosť (151-tisíc divákov) bola najvyššia za posledných šesť rokov. V cieľovej skupine 12-54 bola priemerná prime time sledovanosť (235-tisíc divákov) najvyššia za posledných 11 rokov a celodenný priemer bol najvyšší za posledných 5 rokov (76-tisíc divákov). V cieľovej skupine 12+ Jednotke medziročne vzrástla priemerná sledovanosť v prime time až o 23 % a celodenná sledovanosť o 14 %.

Najväčší úspech Jednotka zaznamenala na Štedrý deň, kedy dosiahla v hlavnom vysielacom čase v cieľovej skupine 12+ priemerný trhový podiel 20,9 %. Predstavuje to druhý najvyšší výkon počas tohto dňa v histórii peoplemetrových meraní. Aj vďaka premiérovej rozprávke Johankino tajomstvo dosiahla Jednotka na Prvý sviatok vianočný priemerný trhový  podiel 20,7%. Na Druhý  sviatok vianočný dosiahla Jednotka dokonca najvyšší prime time podiel za posledných 5 rokov.

 

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

 

 

 

 

Zdroj: Katarína Hrnčárová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. jún 2025 04:32