StoryEditor

Tieto udalosti ovplyvnili reklamný a mediálny trh v roku 2015 najviac (2. časť)

31.12.2015, 08:00
Podľa predpovedí mal byť tento rok o virtuálnej realite a smart hodinkách. Aký bol naozaj? Prinášame vám prehľad druhého polroka.

 

 

 

 

 

 

 

 

V júli Telekom ozelenel. Na počesť Petra Sagana, ktorý na svetových pretekoch Tour de France získal zelený dres. Kofola skončila na Pohode. Hyza si nešťastne načasovala novú kampaň, v ktorej podporuje slovenskú produkciu cez imigrantskú hydinu. Reťazec Tesco ukončil spoluprácu s reklamnou agentúrou MADE BY VACULIK, nahradí ju Istropolitana Ogilvy.

 

 

 

Augustu dominovala utečenecká kríza. Výzva k ľudskosti na zmiernenie utrpenia utečencov zarezonovala na Facebooku. Podporil ju prezident Kiska i osobnosti kultúrneho a spoločenského života. Cícerová nátierka prežívala krušné chvíle, čelila podozreniu z otravy človeka. Penta si založila vlastnú mediálnu agentúru Media and Digital Services. Fungovať bude od začiatku roka 2016. Vydavateľstvá Trend holding a Spoločnosť 7 Plus sa definitívne spojili pod News and Media Holding. Gas Familia stiahla dva billboardy s kontroverznou kampaňou na vodku. Prezident Andrej Kiska zo seba spravil na Facebooku Mimoňa a Rytmus si splnil sídliskový sen.

 

 

 

V septembri začala Rada pre reklamu a KRAS podávať Raňajky s reklamou. Ku káve sa podáva aj rýchlokurz, čo je v reklame ešte „áno“ a čo už rozhodne „nie“. V Hodnotení Stratégií padali rekordy. Robo Roth, Ján Koleník a fofolový pes zaujali porotcov tak, že im pridelili najvyššiu možnú známku – desiatku. Kofola sa počas druhej vlny kampane premenovala na Fofolu na vyše 6 miliónoch fľašiach. Volkswagen si poškodil reputáciu kauzou s podvodom v emisných testoch. Parlament schválil, že od nového roka budú rádiá povinne hrať viac slovenskej hudby. Bratislavčania majú po rokoch opäť Večerník. Televízie pripustili vypredanosť reklamného priestoru a šušká sa o zvyšovaní cien.

 

 

 

V októbri prišiel na Slovensko štvrtý mobilný operátor 4ka. Novinári mu nedopatrením vliezli do postele. V časopise Playboy skončili po niekoľkých desaťročiach hanbaté obrázky. Lidl spustil retro týždeň. Skôr narodení si zaspomínali na Meltu, Pedro či Pitralon. Slovenské agentúry bodovali na zahraničných súťažiach. JANDL a MADE BY VACULIK si odniesli zlato z Golden Drum, Wiktor Leo Burnett striebro z ADC*Europe Awards. Praví kávičkári začali piť Popradskú kávu. Ukričaný mimozemšťan z Alzy odštartoval Vianoce v televízii, Sagan odštartoval mobilné Vianoce a Kofola zostala dvanásty rok verná prasiatku. Stratégie oslavovali a na Strategickej párty pokrstili aj novú prílohu Hospodárskych novín - HN magazín. Vydavateľstvo MAFRA Slovakia kúpilo týždenník Star.

 

 

 

V novembri Parížom opäť otriasli teroristické útoky. Parížania zareagovali „Nous n'avons pas peur“ (Nemôžu zvíťaziť). Z Epica Awards si zlato odniesli JANDL a MADE BY VACULIK. Opäť pre klientov Samdex a Tesco. Peter Sagan sa oženil. November ukončili ocenenia Effie a Agentúra roka. Najúprimnejšie sa tešil Juraj Pobjecký zo Zaraguzy, ktorý netušil, za čo získal Strategy directora 2015. Za zlatú Fofolu predsa! Ocenili sme aj Boya Dohnala a Petru Števonkovú z MADE BY VACULIK. Tá si zase myslela, že má cenu preto, lebo je žena. To nespochybňujeme, ale cenu získala za skvelé reklamy. Agentúra MADE BY VACULIK získala po „Véčku“ aj „Áčko“ a oslávila to vo veľkom štýle. A my ešte raz gratulujeme!

 

 

 

V decembri sa osobnosťou roka podľa amerického časopisu Time stala nemecká kancelárka Angela Merkelová. Mediálnou osobnosťou na Slovensku je podľa magazínu Stratégie riaditeľ RTVS Václav Mika. Z Čiech prišla na Slovensko NOVA a vydavateľstvo Empresa Media, ktorej patria napríklad tituly Sedmička, Interview, Exkluziv či Týden. Markovi Zuckerbergovi sa narodila dcéra, takmer všetok majetok chce venovať na charitu. Najväčší alternatívny poštový operátor Cromwell kúpil spoločnosť Kolos, ktorá sa špecializuje na distribúciu reklamných letákov. V roku 2016 porastie cena reklamy v televíziách aj rádiách. Súkromné rozhlasové stanice budú musieť od januára 2016 vyhradiť vo vysielaní 20 percent slovenskej hudbe. Pohoda už nebude Bažant. Po šestnástich rokoch zmenila partnera a vracia sa k pôvodnému názvu.

 

 

 

Prečítajte si aj článok Tieto udalosti ovplyvnili reklamný a mediálny trh v roku 2015 najviac (1. časť)

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

 

Zdroj: Katarína Hrnčárová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. jún 2025 04:42