StoryEditor

McDonald's v Japonsku láka zákazníkov na hranolky s čokoládou

18.02.2016, 09:40
Snaží sa tak prilákať zákazníkov po sérii škandálov so zlou kvalitou potravín.

Reštaurácia rýchleho občerstvenia McDonald's začali v Japonsku ponúkať hranolky s čokoládovou polevou. Snažia sa tak prilákať zákazníkov po sérii škandálov so zlou kvalitou potravín. "Sú vynikajúce," pochvaľuje hranolky poliate tmavou a bielou čokoládou tridsaťsedemročný Šigeaki Jamaguči. "Prišiel som práve preto, aby som vyskúšal nové produkty, ktoré doteraz v ponuke neboli," dodáva Jamaguči v jednej z reštaurácií v rušnej tokijskej štvrti Šindžuku.

Agentúra AFP tvrdí, že zákazníci ako je Jamaguči sú pre americký reťazec, ktorý v Japonsku bojuje s klesajúcim predajom, možno tou poslednou nádejou.

"Čokoládové hranolky sa stali nesmierne populárnym produktom, a to nielen u zákazníkov v Japonsku," hovorí šéfka japonskej súčasti McDonald's Sarah Casanovaová. "Pritiahli pozornosť médií, blogov a sociálnych sieťach po celom svete," dodáva.

Sladký výrobok, ktorý sa v Japonsku predáva pod názvom McChoco Potato, bol na trh uvedený v januári. Vďaka nemu sa firme po niekoľkých rokoch v Japonsku zvýšil počet zákazníkov. Experti ale varujú, že firme nebude úspech s hranolčekmi poliatymi čokoládovým sirupom stačiť. Podiel spoločnosti McDonald 'na trhu v Japonsku v roku 2014 klesol na 10,4 percenta, zatiaľ čo o päť rokov skôr predstavoval takmer 14 percent, uviedla výskumná spoločnosť Euromonitor.

Japonská súčasť McDonald's vykázala za minulý rok stratu 34,7 miliardy jenov (273 miliónov eur), pričom do červených čísel sa dostala už druhý rok po sebe. Išlo tiež o najväčšiu stratu od otvorenia prvej reštaurácie v luxusnej tokijskej štvrti Ginza v roku 1971.

"Rok 2015 bol nepochybne tým najproblematickejším rokom v našej štyridsaťpäťročnej histórii," hovorí Casanovaová. V posledných rokoch podnik uzavrel stovky zo zhruba 3000 reštaurácií v Japonsku.

Tržby v japonských reštauráciách McDonald's išli prudko dole, keď sa ukázalo, že dodávateľ z pevninskej Číny miešal mäso po záruke s čerstvými surovinami. Potom navyše konzumenti v zmrzline a kuracích nugetkách objavili kúsky plastu.

Reťazec následne sľúbil, že kvalitu potravín zlepší, aby získal zákazníkov späť. Japonské reštaurácie McDonald's pritom stavili na miestne produkty, ako je syr z ostrova Hokkaidó či sladké zemiaky z juhozápadného Japonska. Úspechy prináša aj možnosť zostaviť si vlastné menu z hamburgeru, prílohy a dezertu.

Podľa niektorých odborníkov je práve dôraz na domáce suroviny tou správnou cestou. "Firma musí zákazníkov uistiť, že nepoužíva čínske produkty, ale bezpečné prísady z domácich zdrojov," hovorí Seiičiro Samedžima, ktorý pracuje ako analytik v oblasti rýchleho občerstvenia.

 

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

 

 

Zdroj: čtk

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. november 2025 23:47