StoryEditor

OOH spoločnosti a eventové agentúry: Trhom najviac zahýbalo preskupovanie médií

31.12.2015, 08:00
Ktoré udalosti ovplyvnili ourdoorové spoločnosti a eventové agentúry najviac v roku 2015?

Anketa:

1. Čo považujete za Top udalosť roku 2015?

2. Aký zvrat/kľúčovú zmenu na trhu ste zaznamenali v roku 2015?

 

 

 

 

OUT OF HOME

Róbert Lenárt,

obchodný riaditeľ, BigMedia

1. V biznise sa udialo veľa zaujímavých udalostí. Medzi najvýznamnejšie budú podľa mňa patriť vznik News & Media holdingu, vstup klienta Bauhaus na náš trh, štart 4ky - nového mobilného operátora SWAN, vznik novej mediálky M&D Services...

2. Kľúčovou zmenou na trhu bude meranie vonkajšej reklamy, ktoré je tesne pred spustením a naše plochy sú jeho súčasťou.

 

 

 

 

 

Ladislav Krčmárik,

výkonný riaditeľ, Gryf reklamné štúdio

1. Prekvapil nás enormný záujem o plánovanie politických kampaní už rok dopredu, čo sa predtým pri tomto type kampaní nestávalo. Strany si tak poistili reklamný priestor už začiatkom roka 2015. V rámci nášho segmentu náš potešili kreatívne kampane Nakreslito.sk a SASHE, ktoré interaktívne zapojili do outdoorových kampaní svojich priaznivcov.

2. Za najdôležitejšiu zmenu v roku 2015 považujeme nadobudnutie platnosti novely stavebného zákona.

 

 

Andrej Belaj,

Country Manager, Eduinfo

1. Z nášho pohľadu akvizície a zlučovania pharma firiem a nákupy jednotlivých pharma brandov medzi spoločnosťami. Častejšia komunikácia s menšími klientmi, zvyšovanie požiadaviek. Potrebovali sme byť oveľa viac flexibilní, aby sme vyhoveli klientom. Flexibilnejšie uspokojovanie požiadaviek klientov, kvalitnejšie služby, nové reklamné formáty. Ja vidím celkovo skôr škrtanie rozpočtov a oveľa intenzívnejšie zvažovanie produkt a brand managerov kam tieto prostriedky umiestnia. Tým, že my ponúkame 100% oslovenie cieľovej skupiny v nerušenom prostredí na princípoch wait marketingu, očakávam v segmente healthcare indoor medziročný nárast okolo 7 %.

 

 

Marián Patoprstý,

konateľ JCDecaux Slovakia

1. Nadobudnutie účinnosti novely stavebného zákona, ktorá dáva mestám a obciam reálne možnosti vyčistiť Slovensko od tisícov čiernych a nepovolených reklamných plôch a tým konečne zlepšiť image relevantných billboardových firiem.

2. Klienti začínajú opäť využívať vo väčšej miere i drahšie produkty a formy OOH pre prezentáciu svojich produktov.

 

 

Radmila Pospíšilová,

Managing director, Mobilboard

1. a 2. Tieto dve otázky patria k sebe. Nemyslím si, že trh a mediálne dianie ovplyvňujú TOP udalosti. Zmeny sa dejú „ nenápadne“ a za posledné roky pozorujeme najväčšie zmeny vo vlastníctve médií a zlučovanie do mediálnych zoskupení. Má to veľký vplyv na kvalitu, obsah médií a hlavne jednanie a konanie spoločností v tomto reťazci. Z dlhodobého hľadiska to neprinesie nič dobré. Obávam sa, že Slovensko ešte viac spadne do pozlátka lacných vecí s nízkou kvalitou. Už teraz sa dostávame do fázy, kde klienti nie sú ochotní platiť za kvalitu služieb a zaujíma ich len cena. Pokiaľ dopustia rozdelenia trhu medzi niekoľko subjektov – možno sa budú v budúcnosti čudovať.

 

 

 

EVENTOVÉ AGENTÚRY

Andrea Skočeková,

Managing Director Brand Advertising

1. V rámci eventového biznisu považujem za dôležitú udalosť konferenciu LIVE! Conference 2015, ktorú sme spoluorganizovali v rámci našej asociácie BTL. Bola to výnimočná možnosť porovnať kvalitu a nastavenia celosvetových eventových agentúr s tými našimi. Nestojíme si vôbec zle :)

2. Najväčšie pohyby nastali asi v oblasti mediálneho trhu, je zaujímavé to sledovať.

 

 

 

 

Štefan Kozák,

managing director (Slovak & Czech Republic), CREATIVE PRO

2. Trh sa mení. Naznačuje ho spájanie. Vnímam pomerne intenzívnu snahu niektorých hráčov o spájanie komunikačných segmentov, a teda spoločností s cieľom vytvárania vzájomných synergií, diverzifikácií a rozširovania trhových podielov. Je sa na čo tešiť.

 

 

 

 

Zdroj: kh

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2025 22:45