StoryEditor

Blog šéfredaktorky Stratégií: Dávajte si pozor, komu vleziete do postele

14.10.2015, 14:47
Alebo za chybu sa platí. A dokonca aj za takú hlúpu, aká sa stala na tohtoročnej Media party.

Na tohtoročnej media party som sa zúčastnila osobne.  Nebola som sama. Rovnako ako desiatky ďalších novinárov, hovorcov, porotcov, ľudí zo štátnej správy...  Jednoducho, nič výnimočné v porovnaní s minulými rokmi.

Organizátori pripravili okrem vyhlásenia výsledkov hovorcov roka aj ďalšie spestrenie programu – koncert kapely Vidiek, klasickú fotostenu a špeciálne fotenie v posteli s claimom nového operátora, sponzora akcie.  Opäť nič výnimočné, mimoriadne, ani šokujúce, na čo by si človek do smrti pamätal. Ale o to predsa ani nikdy nešlo. Vždy to bolo príjemné stretnutie a vždy bolo na každom, do akej  miery sa dokáže zabaviť. Opäť nič mimoriadne.

Až na tento, pre organizátorov výnimočný, desiaty rok. Stala sa chyba. Veľká.

Organizátori v rámci spestrenia umiestnili na evente veľkú posteľ vo farbách nového operátora. Čím viac zábava gradovala, tým viac zabávajúcich sa  ľudí sa ocitlo „vo štvorke“. V ruke s dvojzmyselnými sloganmi nového operátora.  Bola to veľká zábava, že?

Iste, novinári musia byť ostražití a musia chápať súvislosti. Aj v čase, keď sa zabávajú a niekto im tvrdí, že fotografie sú iba na interné účely a nikam sa nedostanú. Totiž, presne v tom momente už dané fotografie putovali rovno na Facebook. Takže zabávajúca sa hŕstka novinárov a iných zúčastnených ľudí sa v nedeľu zobudila do tvrdej reality, kde ich blog novinárky  informoval, že robia reklamu pre operátora. Pretože sa na fotografiách bez ich vedomia ocitlo logo nového operátora, ale zároveň aj informácia o tom, že sa stávajú súčasťou nejakej súťaže.

Takže poďme si povedať, kto z toho profitoval a kto komu urobil medvediu službu. Chybu urobili na začiatku zabávajúci sa novinári.  Nemali vliezť do postele sponzorovi. Na vine sú aj organizátori. Mali si dať väčší pozor na podmienky spolupráce so sponzorom. Takto sa zdá, že poskytli priestor nielen na nehanebné zneužitie novinárov, ale aj poškodenie ich mena.  A potom prišlo defilé.  Novinárka  zverejnila na svojom blogu rozbušku o tom, ako novinári robili reklamu novému operátorovi, lebo chceli nový mobil. Zabúdajúc pritom na základnú novinársku povinnosť, a síce osloviť obe strany.  To rozbehlo diskusie o zapredancoch, rozumej novinároch. A operátor? Na jeho logo, ktoré umiestnil na fotografie, nikto zo zúčastnených len tak nezabudne. A zďaleka sa mu tí zapredanci novinári  pri najbližšej príležitosti veľkým oblúkom vyhnú.  

P. S. 1: Aj autorka článku vliezla do postele operátorovi.

P. S. 2: Autorka článku bola riešená vedením spoločnosti, v ktorej pracuje, podobne ako x ďalších jej kolegov za to, že robila reklamu novému operátorovi, respektíve, že porušila etický kódex firmy.

P. S. 3: Vedenie firmy Mafra Slovakia sa budúci rok dištancuje od tohto eventu, vrátane všetkých zamestnancov firmy.

P. S. 4: Vedenie firmy Mafra Slovakia zároveň nesúhlasí  s praktikami toho, kto zodpovedá za to, že novinári boli zneužití. Keďže sa na verejnosť  dostali fotografie, na ktorých bolo prirobené logo sponzora.

P. S. 5: A pritom taká hlúposť!

 

Zdroj: Petra Ševčíková

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. december 2025 02:47