Zadanie pre agentúrou Creative Department od farmaceutickej spoločnosti Galderma, bolo šíriť osvetu o ochronickom zápalovom kožnom ochorení rozacea, ktorým trpí 500 tisíc Slovákov. Mnohí postihnutí nie sú zdiagnostikovaní, preto je dôležité ich nasmerovať k dermatológovi. Cieľom kampane bolo tiež búrať myšlienkové stereotypy o tom, že kto má červenú pleť je alkoholik.
Agentúra ako ambasádorku projektu zvolila modelku Simonu Krajnovú, ktorá je symbolom krásy, dokonalej pleti a neustálej starostlivosti o svoj zovňajšok. A médiá na ňu reagujú pozitívne v ČR aj v SR. V prvej fáze kampane sa agentúra rozhodla pre sociálny experiment. Simone nalíčili tvár tak, aby vyzerala, že rozaceou sama trpí. Po návrate z dovolenky ju v takom stave zastihli novinári. A tým, že sa skrývala, jej správanie vzbudzoval otázky a prekvapenie z toho, v akom stave má pleť.
V ďalšom kroku prišlo vysvetľovanie zámeru celého projektu s priamou zmienkou o ochorení rozacea. Experimentom chcela agentúra dokázať, ako verejnosť na Simonu negatívne reagovala, musela sa vyrovnávať s pohľadmi a odporom. Chcela demonštrovať fakt, ako sa cítia ľudia s ochorením a búrať myšlienkové stereotypy, že ľudí by sme nemali posudzovať podľa tváre. Nie všetci, ktorí majú problémy s pleťou sú zákonite alkoholici.
V tretej fáze bola kampaň o odborných článkoch a PR výstupoch týkajúcich sa samotného ochorenia. Kampaň má aj rovnomenný web.
Červená červenej je súčasťou globálneho programu Act on Red. Jej cieľom je pravidelne prinášať aktuálne informácie a odborné zdroje pacientom trpiacim začervenalosťou v tvári spojenú s rozaceou, a zvýšiť tak celkové povedomie o tejto chorobe a možnostiach liečby.
Zdroj: rm