StoryEditor

Sviatok Svätého Valentína: Najviac kupujeme kvety, romantické pobyty a erotické darčeky

10.02.2016, 13:29
Slováci obľubujú víkendové pobyty a gastrozážitky. Tohtoročnou jednotkou v erotických darčekoch sú masáže a erotická hra Rozkoš. Pozrite si prehľad, čo kupujeme na Valentína.

Svätý Valentín k nám prenikol už naplno. Osláviť 14. februára sviatok zamilovaných neplánuje iba pätina (21 %) opýtaných Slovákov. V roku 2015 pritom Slováci na Valentína nakúpili darčeky alebo zaplatili v reštaurácii za celkom 24 eur. To je takmer o 2,5 eura menej, ako rok predtým. Tento rok chce zhruba pätina respondentov svoju útratu zvýšiť, menej peňazí chce na tohoročného Valentína venovať len šesť percent opýtaných. Vyplýva to z prieskumu agentúry Ipsos, ktorý realizovala pre klienta UniCredit Bank (online dopytovanie na reprezentatívnej vzorke 840 slovenských a 840 českých respondentov vo veku od 18 do 65 rokov). Prieskum bol kombinovaný s dátami banky z platobných terminálov.

Prečítajte si ďalšie zaujímavé výstupy z prieskumu a tiež preferencie slovenský spotrebiteľov pri výbere darčeka k sviatku Svätého Valentína. Prinášame pohľad online porovnávača cien a aj zľavových portálov.

 

UniCredit Bank: Na sviatok zamilovaných priemere minieme 25 eur, mladí plánujú utrácať viac ako vlani. Vedú čokolády a pozvanie do reštaurácie

Podľa prieskumu Ipsos a UniCredit vedie nákup čokolád a dezertov (34 %), v závese za ním pozvanie partnera do reštaurácie (21 %). Sladkosti o niečo častejšie nakupujú ženy, priemerne za ne utratia do 12 eur. Naopak kvety sú doménou mužov, ako hlavný valentínsky výdaj ich dokonca plánuje kúpiť 21 % všetkých slovenských mužov. Za kyticu pre svoju partnerku pritom v priemere zaplatia až 22 eur. Absolútne najdrahším valentínskym výdavkom je ale spodná bielizeň. Ak sa ho už muži odhodlajú partnerke kúpiť, v priemere na neho utratia až 90 eur. V Českej republike sa Valentín neuchytil tak silno ako u nás. Neoslavuje ho takmer tretina Čechov, napriek tomu ale behom sviatku zamilovaných celkovo minú o niečo viac. Najpopulárnejším českým valentínskym darom je totiž pozvanie do reštaurácie, kde v priemere utratia okolo 29 eur.

Za čo plánujete tento rok na Valentína najviac minúť?

 

 

 

HEUREKA: Najobľúbenejšími darčekmi sú prstene a parfumy, no tradične aj erotické pomôcky a bielizeň. Slovákom vyhovuje najmä anonymita pri ich kúpe na internete.

Množstvo párov sa, podľa analýz porovnávača cien Heureka.sk, chystá darovať erotické pomôcky alebo dráždivú spodnú bielizeň „Zaujímavé však je, že erotické darčeky sa často objavujú nielen pri slávení Valentína, ale aj pod vianočným stromčekom,“ tvrdí obsahová manažérka nákupného radcu Heureka.sk Alexandra Čermáková. O kategóriu erotika je vyšší záujem ako pred Vianocami, ostatné kategórie, napríklad šperky nedosahujú výšku predajov ako počas vianočnej sezóny. Inak je opäť pred Valentínom najvyšší záujem o kondómy. Medzi najobľúbenejšie darčeky na Valentína patria aj šperky, najmä prstene, a parfumy. Niektoré páry teda začnú po najbližšom víkende zrejme plánovať svadbu.

Top produkty nakupované ako darčeky na Svätého Valentína

1. erotická hra Rozkoš

2. spoločenská hra Kamasutra

3. spoločenská hra Cesta manželstvom

4. antistresové prso 8cm

5. sada erotických pomôcok ORION Sada Candy Toy

6. sada erotických pomôcok Lovetoy Starter Kit

7. sada erotických pomôcok Mystim Tension Lover

8. strieborný zásnubný prsteň Silvego

9. prsteň Morellato Luce

10. prsteň Morellato Love Rings     

11. náramok Police

 

HEJ.SK: Medzi najobľúbenejšie valentínske darčeky nakupované na Hej.sk patrí zaručene elektronika.

Najväčší záujem je o smartfóny, slúchadlá, malé domáce spotrebiče či osobnú starostlivosť. „Muži vyberajú pre svoje polovičky hlavne kávovary, kuchynské roboty a parfémy. Naopak ženy volia športové hodinky,  čítačky a holiace strojčeky. Nárast dopytu po týchto produktoch v porovnaní s obdobím cez rok stúpol o 48%,“ Vladimir Sušil, obchodný riaditeľ e-shopu Hej.sk.

 

ZĽAVA DŇA: Najbežnejším darčekom pre tých, ktorí deň zaľúbených oslavujú už nie je iba kvet, sladkosť či otvorenie si vína vo dvojici.

Súčasným valentínskym trendom sú romantické pobyty (najmä víkendové), tématicky doplnené o  večeru, či kvet. Slovákom sa páčia i večere v lepších reštauráciách alebo privátne wellnessNajnovšie si mladé páry, podľa údajov ZlavaDna, namiesto klasického Valentína radšej doprajú dávku adrenalínu. Vysoký záujem je napríklad o kyvadlové zoskoky z mosta, kurzy lezenia s inštruktorom, či lietanie s možnosťou pilotovania na skúšku.

Najúspešnejšie valentínske zľavy 2016 (nie je finálny stav)

1.     Romantický pobyt v hoteli Chateau Belá –218x

2.     Romantický wellness pobyt v kaštieli Mojmírovce – 204x

3.     5-chodová valentínska večera pre dvoch v reštaurácii Parliament -107x

4.     Privátny wellness v RETRO Sport & Wellness Ružinov – 97x

5.     Luxusná romantika v Chateau Appony pre dvoch – 90x

 

TOP 10 valentínskych zliav za rok 2015

1.    Celodenný vstup do Aquacity Poprad s polovičnou zľavou – 5030x

2.    Veľká niťou šitá fotokniha s tvrdými doskami a kvalitnou tlačou – 616x

3.    Menu pre dvoch v exluzívnych reštauráciách podľa výberu - 593x

4.    Pocit voľného pádu z výšky 15km – Hurricane Factory Poprad – 512x

5.    4-chodové menu v reštaurácii MOLO, Bratislava – 342x

6.    Romantika v Chateau Belá s polpenziou a degustáciou vín -  255x

7.    Wellness pobyt so vstupmi do Aquapark Senec v hoteli Dolphin – 184x

8.    Romantika pre náročných – šľachtický Park Hotel Tartuf – 84x

9.    Valentínsky pobyt s wellness v srdci kúpeľného mesta Piešťany – 30x

10. Šteklivý Valentín pod perinou – balíčky DUREX, EXS, Pasante, Vitalis – 2083x

Zdroj: ZlavaDna.sk

 

ZĽAVOMAT: Zaľúbenci minú na Valentína okolo 50 eur a sú čoraz odvážnejší. Valentínske darčeky nakupujú najmä muži.

Ľudia na Slovensku sú s rastom online nakupovania čoraz odvážnejší a na sviatok zaľúbených Valentína nakupujú pre svoje polovičky viac erotických darčekov aj šteklivých zážitkov. Hitom sú aj klasické dary so srdiečkami, luxusné večere či valentínske pobyty pre dvojice a wellnes procedúry. Vyplýva to z prieskumu najväčšieho zľavového portálu Zľavomat.sk, kde ľudia minú na valentínske prekvapenia od 20 do 50 eur. Pri zážitkoch a romantických pobytoch je to od 100 eur vyššie. Valentín je jedno z mála období, keď výrazne narastá záujem mužov o nakupovanie darčekov a dorovnávajú vo výdavkoch svoje polovičky.

Top 5 darčekov

1. Darčeky s vlastnou fotografiou alebo srdiečkami

2. Romantické večere

3. Wellness procedúry a pobyty

4. Valentínske pobyty

5. Erotické darčeky a zážitky

Zdroj: Zľavomat.sk

Tohtoročnou jednotkou v erotických darčekoch sú určite šteklivé a erotické masáže. Veľkým hitom je aj striptízová šou Ladies Night Magic Mike XXL – najlepšia striptízová skupina Európy prvýkrát na Slovensku, ktorú si zakúpilo už takmer 2 000 ľudí.

TOP erotické valentínske darčeky

1. jednorazová spodná bielizeň

2. erotické masáže

3. balíčky kondómov a gély

Zdroj: Zľavomat.sk

 

MasterCard: Zážitky majú prednosť pred hmotnými darčekmi

 Celosvetové tržby poukazujú na čoraz väčší počet ľudí, ktorí obdarúvajú svojich milovaných jedlom v reštauráciách (33 %) a hotelovými pobytmi (28 %). Zákazníci v Latinskej Amerike (54 %) a v Spojených štátoch (38 %) vykonajú väčšinu transakcií v tamojších reštauráciách, zatiaľ čo ľudia v Ázii a Tichomorí, v Európe a na Blízkom východe uprednostňujú hotelové pobyty mimo svoj región.

Všeobecne platí, že počas posledných troch rokov došlo k miernemu poklesu predaja kvetín a valentínskych prianí. Výnimky však nájdeme. V Latinskej Amerike sa výdavky na kvety takmer zdvojnásobili (92 %), zatiaľ čo na Blízkom východe vzrástol záujem o valentínske želania o 107 %.

Regionálne štatistiky najčastejších výdavkov na deň svätého Valentína:

NAJČASTEJŠIE VÝDAVKY V OBDOBÍ OKOLO DŇA SVÄTÉHO VALENTÍNA

USA

  • Najviac sa míňa v reštauráciách (38 %), čo je nárast o 66 %
  • Znížili sa výdavky za materiálne dary ako kvetiny
    (-17 %) a priania (-14 %)
  • Útrata sa postupne zvýšila o 28 %, z toho 64 % bolo platené priamo v obchodoch

Latinská Amerika

 

 

  • Enormne sa zvýšil predaj kvetín (+ 92 %) a šperkov (+ 67 %)
  • Obyvatelia Latinskej Ameriky na sv. Valentína míňajú v reštauráciách najviac zo všetkých regiónov (54 %)
  • Výdavky sa v tomto období zvýšili o 25 %

Európa

 

 

 

  • Zvýšili sa výdavky na ubytovanie (33 %) a potraviny (25 %), spolu s návštevou reštaurácií (53 %)
  • Útrata sa na deň sv. Valentína zvyšuje až o 14 %
  • V Európe prebieha 21 % transakcií online, čo je najviac zo všetkých sledovaných regiónov. 66 % platieb je uskutočňovaných osobne v obchodoch

Blízky východ

 

 

  • Najčastejšie sa tu míňa za bižutériu (23 %)
  • Na vzostupe sú cestovné výdavky, vďaka 43 % transakcií za hotely, čo predstavuje nárast o 51 %
  • Jediný región s nárastom nákupu valentínskych prianí (107 %)

Ázia a Tichomorie

 

 

  • Väčšie výdavky za zážitky, ako sú hotely (36 %) a reštaurácie (24 %), menej za materiálne dary, vrátane kvetín (2 %) a prianí (2 %)
  • 84 % transakcií prebehlo v obchodoch, nad 10 % on-line
  • Výdavky za sv. Valentína sa v tomto období zvýšili až o 23 %

Česká republika

  • V Českej republike uprednostňujú zákazníci osobné nákupy (95 %), zatiaľ čo iba 3 % nákupov prebehla online.
  • Kvetiny a priania predstavovali 14 % transakcií v roku 2015, podobne tomu bolo v roku 2013 (12 %).
  • Najmenší počet platieb bol uskutočnený v papiernictvách (4 %) a doprave (2 %), najviac v reštauráciách (65 %).

O štúdii MasterCard: Štúdia analyzovala súhrnné informácie o transakciách vykonaných kreditnými, debetnými a predplatenými kartami vo vopred vybraných obchodných kategóriách. Transakcie sa uskutočnili v období medzi 11. - 14. februárom 2013 - 2015.

 

 

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. jún 2025 18:25