StoryEditor

Markíza priznala rezervy v Televíznych novinách

28.01.2016, 00:52
Sledovanosť hlavných správ kontinuálne medziročne klesá, Markíza spolupracuje so zahraničným konzultantom.

Denník Plus jeden deň vyšiel začiatkom týždňa s titulnou stranou o  hlavných správach v televízii Markíza. Na titulke boli všetci moderátori Televíznych novín, spolu s Henrichom Krejčom, šéfom spravodajstva televízie s nadpisom: Čistky v Markíze. Kto z nich príde o flek?

 

 

 

Titulná strana, ktorá možno predpovedá pohyby v Markíze, možno nie. V každom prípade na tému Televíznych novín sa so šéfom TV Markíza Matthiasom Settelem, rozprávali aj Stratégie v aktuálnom januárovom vydaní. Na margo Televíznych novín povedal: „Uvedomujeme si, kde máme rezervy, a preto teraz pracujeme na kvalitnejšom produkte.“ Pre Stratégie zároveň hovoril aj o tom, že trh sa mení a 40 – 50 percentné podiely Televíznych novín patria do iného obdobia. "To, čo fungovalo pred piatimi rokmi, už dnes neplatí.“ Šéf Markízy zároveň priznal, že Televízne noviny sú jedným z najsilnejších programov na trhu a jednoducho na ňom musia zapracovať.

Ako je to o sledovanosťou?

Pripomeňme si, že Televízne noviny na Markíze sledovalo pred rokom 2008 viac ako milión ľudí. Začiatkom roka 2008,  hranica prvýkrát spadla pod milión divákov. Markíza vtedy prišla s novým formátom Televíznych novín. A televízia JOJ tiež. Prvýkrát pred Noviny JOJ zaradila svoju Krimi reláciu. Začiatkom roku 2012 bol priemerný počet divákov Televíznych novín na Markíze v cieľovej skupine 12 – 54  - 480 tisíc, rating 14,0% a share 40,5%. Čo však bolo pre jednotku na trhu podstatnejšie, je to, že Noviny JOJ niekoľkokrát predbehli markizácke Televízne noviny a ohrozili tak jej status Jednotky.  V októbri 2012 sa v Markíze udejú „čistky“ a na pozíciu šéfa spravodajstva prichádza Henrich Krejča, ktorý oddelenia spravodajstva vedia dodnes.

Dobré kino...?

Jeho priorita je v tom čase jednoznačná – posilniť klesajúce hlavné správy TV Markíza a zostať jednotkou na trhu. Henrich Krejča nastupuje do svojej funkcie a  pre denník Sme sa vyjadruje, že z Televíznych novín urobí dobré kino. Neskôr trh hovorí o tom, že správy bulvarizuje, Krejča však tvrdí, že ich robí iba zrozumiteľnými pre všetkých. V novembri Markíza štartuje s novou kampaňou pre hlavné správy. Zmeny v správach klesajúcu tendenciu novín mierne zastavujú a už v marci 2013 sa Markíza chváli, že dosahuje najvyšší rating od decembra 2012. V strategickej cieľovej skupine 12-54  dosiahli Televízne noviny v prvom štvrťroku 2013 priemerný rating 14,5 % a trhový podiel 41,2 %.

V roku 2014 nesúperia Televízne noviny s Novinami JOJ, ale s Búrlivým vínom. Seriál sa počas roka stal niekoľkokrát najsledovanejším. Do roku 2014, pri zostavovaní koncoročných rebríčkov sledovanosti sa na prvých desiatich miestach vždy ocitli Televízne noviny. Pokiaľ neprišiel začiatok roka 2015, kedy Markíza prvýkrát spustila Hornú Dolnú. Rok 2015 je pre Televízne noviny na Markíze jedna veľká sínusoida. Ich sledovanosť zdoláva minuloročný fenomén Horná Dolná. Jej druhú sériu nasadzuje televízia v septembri, a aj napriek tomu, že nedosahuje ratingy zo začiatku roka, predsa len patrí k najsledovanejším programom. A Televízne noviny? Kým po minulé roky v cieľovej skupine 12-54 patrili k najsledovanejším programom roka, v roku 2015 sa v prvej desiatke neumiestnili vôbec. Kým na začiatku roka dokázali pritiahnuť k obrazovkám viac ako 400 000 divákov,  počas celého roka sa ich sledovanosť zväčša pohybovala pod úrovňou 400 tisíc divákov, v rozpätí od 300 – 380 tisíc. Nerátajúc letné mesiace, kedy ich sledovanosť klesla v cieľovej skupine pod  300 tisíc divákov.

Ako vyzerá začiatok roka?

Situácia, nazvime ju sínusoida, pokračuje. Televízne noviny nie sú najsledovanejším programom Markízy. Prím stále hrá Horná Dolná a počas víkendov hlavné správy Markízy výrazne ohrozujú Noviny JOJ. K najsledovanejším programom tohto roka na Markíze už niekoľkokrát patrili aj Športové noviny. Samozrejme, sú tu aj výnimky. Napríklad minulý týždeň, v čase „koksovej aféry“ sa ratingy sledovanosti zvýšili na 10,3%  a počas minulého víkendu v nedeľu  si hlavné správy pozrelo dokonca 402 tisíc divákov v komerčnej cieľovej skupine 12-54.

Sledovanosť klesá medziročne

Tak ako sme povedali na začiatku, sledovanosť Televíznych novín je pre televízie dôležitá, pretože ide o prime time. V každom prípade, napriek lastovičkám, ich sledovanosť kontinuálne medziročne klesá. To, čo je zrejmé, je, že televízia musí dnes urobiť všetko preto, aby zostali prvou voľbou pre diváka. Šéf Markízy Matthias Settele si to uvedomuje, keď pre Stratégie hovorí o tom, že chce pritiahnuť diváka opäť k obrazovkám. Urobiť to chce skvalitňovaním obsahu hlavných správ. A preto ako potvrdil pre Stratégie – začal spolupracovať so zahraničným konzultantom.

 

 

Prehľad sledovanosti Televíznych novín TV Markíza v minulom roku vo vybraných dňoch: (CS 12 - 54)

Dátum ČasRtg (000)Rtg (%)Share (%)
6.1.201519 00423 37,3
6.4.201519 0037711,630,2
7.4.201519 0036311,134,4
23.7.201519 002407,431,9
27.7.201519 002798,634,6
29.7.201519 002638,134,1
18.8.201519 003089,535,5
6.9.201519 0038311,833,7
27.9.201519 0037611,633,4
12.10.201519 003139,728,5
18.10.201519 003219,929,5
25.10.201519 0038011,731

Zdroj: Stratégie, PMT/TNS

 

Rozhovor s generálnym riaditeľom televízie Markíza, Matthiasom Settele o plánoch televízie na tento rok si prečítajte v januárových Stratégiách, ktoré sú práve v predaji.

 

 

 

Zdroj: Petra Ševčíková

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. máj 2025 06:37