StoryEditor

V banskobystrickom Urpineri oživili skazenú značku

15.02.2016, 13:27
„Predávať a kupovať s istou maržou nás prestalo napĺňať a chceli sme robiť biznis s nejakou pridanou hodnotou,“ vysvetľuje Branislav Cvik, spolumajiteľ Banskobystrického pivovaru Urpiner.

Začínali podnikať v 90. rokoch ako obchodníci s kancelárskymi potrebami a hudobnými nástrojmi. Postupne si uvedomili, že chcú vlastniť niečo stabilnejšie s vlastnou výrobou. „Predávať a kupovať s istou maržou nás prestalo napĺňať a chceli sme robiť biznis s nejakou pridanou hodnotou,“ vysvetľuje pre HN Branislav Cvik, spolumajiteľ Banskobystrického pivovaru Urpiner. Zvíťazil pivovarnícky biznis, ktorý sa pre nich stal srdcovkou. V roku 2006 spolu s Ľubomírom Vančom kúpili krachujúci pivovar, ktorý museli doslova postaviť z popola nanovo. V podniku ich čakali zastarané technológie, pokazená povesť piva, nevýhodné obchodné zmluvy a nefunkčné riadenie. Postupne do výroby aj pomocou bankových úverov naliali niekoľko miliónov eur. Tie smerovali najmä do technológií. A z malého pivovaru krok za krokom vybudovali úspešný priemyselný pivovar, ktorý dokáže konkurovať medzinárodným kolosom na malom slovenskom trhu. V roku 2014 sa tržby firmy vyšplhali na vyše šesť miliónov eur a zisk stúpol na viac ako 150-tisíc eur. „Naše tržby za minulý rok pravdepodobne prekročia hranicu sedem miliónov eur,“ prezrádza Cvik.

Náprava značky

Okrem modernizácie výroby sa noví majitelia začali venovať obnoveniu dobrého mena značky. Pivo Urpiner malo v čase, keď kúpili pivovar, zlú povesť skoro vo všetkých krčmách v Banskej Bystrici. Málokto im ho chcel odoberať. Spočiatku dokonca uvažovali, že vytvoria novú značku. Napokon sa rozhodli pre zachovanie tej starej, a to najmä kvôli tradičným štamgastom. Na začiatku sa zamerali hlavne na predaj fľaškového a plechovkového piva, lebo pohostinstvá boli zvyčajne zviazané dlhodobými zmluvami so silnými pivovarmi. Postupne však opäť prenikali aj do reštaurácií a krčiem. Hoci banskobystrickí pivovarníci zostávajú najmä lokálnym hráčom, produkcia im rastie. Ich pivá nájdete v podnikoch na strednom Slovensku a postupne sa dostávajú aj na východ a západ Slovenska. Okrem krčiem sú prítomní aj v obchodných reťazcoch napriek tomu, že s nimi zviedli cenový boj o vlastné pivo. Známy je spor s Kauflandom, keď z reťazca odišli, lebo neboli ochotní pristúpiť na jeho nízke ceny.

Viac sa dočítate na hnonline.sk.

 

Prečítajte si tiež:

Branislav Cvik: Na Pohode chceme ponúknuť aj pivá konkurenčných malých pivovarov

Pohoda 2016: poznáme nového hlavného partnera festivalu

 

Zdroj: hnonline.sk

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. november 2025 03:36