Stratégie oslovili PR agentúry aby predstavili klientov, ktorí rebrandovali alebo redizajnovali logo, obaly a pod. a zároveň im agentúry zastrešovali komunikáciu. Vybrané, rozsahom výraznejšie rebrandingy sme uverejnili v augustových Stratégiách, ostatné uvádzame nižšie.
deMiclén, člen skupiny GSK
Dôvody: V decembri 2013 sa súčasťou skupiny GSK stal závod deMiclén v Leviciach. V rámci zadania nášho klienta, spoločnosti GSK, realizoval Webster v závode deMiclén kompletnú internú komunikáciu súvisiacu s integráciou závodu do skupiny GSK. Cieľom internej komunikácie bolo oboznámiť zamestnancov závodu deMiclén s posolstvami, firemnou kultúrou a hodnotami GSK. Jedným z nástrojov internej komunikácie bol aj rebranding závodu v súlade s corporate identity GSK. Úlohou agentúry bolo pripraviť dizajnové riešenie priestorov v súlade s interiérovým dizajn manuálom spol. GSK a koordinovať výrobu a inštaláciu jednotlivých riešení.
Obdobie realizácie: rebranding sa realizoval počas IVQ 2014 a čiastočne na začiatku roku 2015
Rozsah rebrandingu: rebranding interiéru sa realizoval v administratívnej aj výrobnej časti závodu. Z hľadiska exteriéru boli navrhnuté a realizované chýbajúce vlajky s logom GSK.
V prvej fáze sa realizovala vstupná časť so schodiskom, ktoré ústi k hlavnej zasadačke a kanceláriám manažmentu. S cieľom väčšieho otvorenia pôvodne uzatvorených kancelárií sa inštalovali do stien oddeľujúcich chodbu od kancelárií sklenené panely od podlahy až po strop.
Odstránili sa pôvodné grafiky a navrhli riešenia s využitím korporátnych farieb a rôznych komunikačných grafík.
Ďalším krokom bolo spríjemnenie prostredia otvorenej, administratívnej, časti so zachovaním otvoreného konceptu a zároveň vytvorením čiastočného súkromia pre zamestnancov, ktorí sedia priamo pri chodbičke, kadiaľ neustále prechádzajú ľudia, ako aj vytvorenie uzatvoreného „coffee corneru“ v open space. Zaujímavým detailom priestoru na kávu sú stanby stolíky v tvare loga GSK.
V tretej fáze sa upravovali priestory výrobnej haly – nainštalovali sa logá produktov, spríjemnili sa priestory využitím korporátnych farieb a rôznych komunikačných grafík.
Spolupracujúce agentúry: Obedience – výroba a inštalácia jednotlivých riešení.
Sídlo spoločnosti GSK Slovensko
Dôvod: V súlade s globálnou GSK stratégiou zavádzania ekologických „Smart office“, realizovala GSK Slovensko prestavbu svojich pôvodných priestorov podľa nového konceptu. Okrem iného, je zaujímavosťou SMART office napríklad ekologický prístup k spotrebe pitnej vody. Tisíce plastových fliaš bolo nahradených sklenenými džbánmi a karafami. Čistú filtrovanú vodu (neperlivú či perlivú) si tak môže zamestnanec do karafy „načapovať“ priamo zo špeciálneho vodovodného kohútika v kuchynke a zobrať so sebou na pracovné miesto. V rámci SMART office nemá ani jeden zamestnanec vrátane top manažmentu svoju kanceláriu a pracovné miesta sú zdieľané. Úlohou agentúry Webster bolo pripraviť dizajnové riešenie priestorov v súlade s interiérovým dizajn manuálom GSK a koordinovanie výroby a inštalácie jednotlivých riešení.
Rozsah: z dôvodu kompletnej prestavby priestorov bolo nevyhnutné navrhnúť a realizovať branding všetkých priestorov. Interný priestor: „open space“ s kuchynkou, vstupná chodba pri výťahoch, priestor pre návštevy a väčšie porady: recepcia a zasadačky
Obdobie realizácie: prevažná časť rebranding sa realizovala v marci 2015. Dokončenie je plánované do konca septembra 2015.
Spolupracujúce agentúry: Obedience – výroba a inštalácia jednotlivých riešení.
Emco zmenilo logo
Dôvody/Rozsah: V roku 2014 zaviedla spoločnosť Emco, český výrobca cereálnych výrobkov, niekoľko kľúčových inovácií. Jednou z nich bola zmena loga. Názov písmena „m“ na červenom pozadí poznajú všetci vyznávači zdravého životného štýlu viac než dvadsať rokov. Od založenia spoločnosti v roku 1990 prešlo logo iba kozmetickými zmenami. Dnes sa z malého „m“ stáva veľké. Firma vyrástla, dospela a zaslúži si vo svojom názve veľké začiatočné písmeno. Práve to odtrhuje významné postavenie na trhu, ktoré firma behom niekoľkých rokov dosiahla. Tvar a farebnosť loga zostáva takmer bez zmeny, červený ovál je natoľko signifikantným prvkom, že nebol dôvod doňho významnejšie zasahovať. Nový logotyp iba podporil plastickosť oválu s cieľom rozjasniť a prežiariť značku. Dôvodom bolo zjednodušenie celkového výrazu v súlade so súčasnými modernými trendmi. Kvôli zachovaniu správneho tvaru loga na svetlých podkladových plochách bolo logo decentne vytieňované. Celkovo tak redesignom značka získala výraznejší vzhľad, spolu s väčšou tvarovou čistotou. „Našim cieľom bolo vytvoriť logo vychádzajúce z tradičnej prezentácie značky. Veríme, že sa nám to podarilo a oslovíme tak aj nových zákazníkov, ktorí sa budú chcieť spoločne s nami zamyslieť nad svojím zdravím,“ hovorí Petra Farkašová, riaditeľka marketingu Emco. Zákazníci sa s novým logom na obaloch výrobkov stretávajú už viac ako rok.
Spolupracujúce agentúry: Autorom nového loga je grafické štúdio Packshot.
Groupama poisťovňa a. s., pobočka poisťovne z iného členského štátu
Dôvody: K zmene sme pristúpili v súvislosti s rebrandingom nášho zriaďovateľa, maďarskej poisťovne Groupama Garancia Biztosító. Tá sa premenuje na Groupama Biztosító. Nový názov našej spoločnosti bude Groupama poisťovňa a. s., pobočka poisťovne z iného členského štátu.
Obdobie realizácie: S prípravami na rebranding sme začali 1. januára tohto roka, pričom celý proces plánujeme ukončiť do 30. júla 2015.
Rozsah: V rámci rebrandingu meníme názov spoločnosti, logo, claim a positioning, ako aj všetky tlačoviny a materiály s našim logom. Zároveň sme zaviedli nový firemný slogan „Poistené – Garantované – Vybavené“, ktorý bude súčasťou firemného loga.
Spolupracujúce agentúry: MARK BBDO zabezpečuje kreatívu, Ideamedia vypracovala mediálnu stratégiu a Comm má na starosti Public Relations.
Charged monkey
Dôvody: Z prvoplánovej a dočasnej značky spoločnosti sme potrebovali vytvoriť značku, ktorá obstojí v krutej konkurencii preplného sveta herného priemyslu a dá spoločnosti identitu - doslovne tvár. Hlavným challengom bolo prepojenie popisného názvu spoločnosti s vizuálom, ktorý nesie správnu emóciu a claim spoločnosti (ktorý vďaka tomu neuvádzame v písomnej forme).
Obdobie realizácie: Jún až júl 2015 (web je ešte v procese prípravy).
Rozsah: Kompletne celá tvár spoločnosti - od loga až po web, od vizitiek až po emailové podpisy a od pier až po tričká (vrátane pár pikošiek) jedným slovom úplne všetko.
Spolupracujúce agentúry: Provocation Bureau
Jupík Crazy Aqua
Dôvody: Výraznější odlišení produktových řad Jupík: ovocných nápojů Jupík Funny Fruit a Jupík Crazy Aqua/Sport Aqua na bázi pramenité vody; Posílení vizibility Jupík Crazy Aqua v prodejním regálu; Zdůraznění, že jde o čistou pramenitou vodu s ovocnou chutí; Zvýšení atraktivity designu také pro starší děti.
Obdobie realizácie: 4Q 2014 – 1Q 2015
Rozsah: Nový „color code“ modrej farby; Výraznejšie farby loga odlišujúce jednotlivé príchute; Väčšie transparentné plochy, aby bolo viac vidieť samotný nápoj; Nové „crazy“ vodné zvieratká na obaloch.
Spolupracujúce agentúry: Agentura Pergamen – návrh nového dizajnu, aplikácia vybraného smeru na jednotlivé príchute radu Jupík Crazy Aqua, produktové vizualizácie a kompletná príprava dát a podakldov pre tlačiareň.
Mediatel
Dôvody: Spoločnosť Mediatel patrí do medzinárodnej skupiny FCR MEDIA. Cieľom FCR nie je globalizovať, no zachovávať autonómnosť a napredovať hlavne tým, že spoločnosti vo svojich krajinách využívajú kultúrne špecifikácie v marketingu aj v obchode. Do roku 2014 sme boli dcérou českej spoločnosti Mediatel a marketing, obchod a produkty sa nastavovali rovnako. Od 1. 1. 2014 sme sa osamostatnili a vznikla nezávislá spoločnosť Mediatel spol. s.r.o. s vlastným konateľnom. To bol dôvod, prečo sme sa rozhodli ísť do kompletného redizajnu celej spoločnosti. Chceli sme vytvoriť vlastnú firemnú identitu.
Aj keď sme Marketingová spoločnosť, využili sme služby nezávislej agentúry, ktorá mala nadhľad nad našou históriou a tým posunuli koncepciu firemnej prezentácie ďalej a ľudia v spoločnosti sa s ňou veľmi rýchlo stotožnili a zobrali za vlastnú.
Obdobie realizácie: Prvá fáza príprav prebiehala už koncom roku 2013, kde sme si stanovovali hranice, predstavy a spoluprácu. Od februára do decembra 2014 sme intenzívne spolupracovali na zmene vizuálov, web stránkach, redizajne materiálov, produktových listov a iných.
Rozsah: Začali sme zmenou a redizajnom web stránoky mediatel.sk a katalógu zlatestranky.sk, monilnej aplikácie zlatestranky.sk. Následne to boli vizitky, firemné prezentácie, produktové listy, darčekové predmety, polepy áut, nastavenie súťaží a samozrejme PR.
Spolupracujúce agentúry: Nakoľko sme marketingová agentúra, využívali sme len služby Provocation Bureau a dopĺňali sme to tiež našimi zmenami vo vnútri spoločnosti. PR komunikáciu zastrešovala PR agentúra DIVINO.
Z MetLife Amslico je MetLife
Dôvody: prechod na globálnu značku MetLife a byť „One MetLife“
Obdobie realizácie: 10/2014-06/2015
Rozsah: Išlo o komplexný rebranding - tlačoviny (poistné návrhy, zmluvy, formuláre, brožúry, letáky, vizitky, hlavičkové papiere, obálky.... );označenie budov – centrála ako aj jednotlivé predajné miestna po celom Slovensku; webové stránky; interná komunikácia.
Spolupracujúce agentúry: technický rebranding: Bee&Honey (grafika - všetky tlačoviny); Wisible a Pizza SEO (webové stránky); Kahmann Frilla (označenie budov); reklamná kampaň: Agentúra Age (printové médiá); Universal McCann (TV); Pizza SEO (online); Euro Awk (outdoor)
Nafta
Dôvody: Potreba refreshu / modernizácie firemného loga a firemných farieb ako aj celej korporátnej grafiky.
Obdobie realizácie: 2012 / 2013
Rozsah: Logo, layout kancelárskych materiálov, web,…
Spolupracujúce agentúry: Seesame ako hlavný dodávateľ, Provocation Bureau ako subdodávateľ pre grafiku a celý vizuál, Wezeo – webová stránka.
Nicolaus Extra Jemná vodka
Dôvody: Za redizajnom Nicolaus Extra Jemnej Vodky je v prvom rade modernizácia dizajnu a zvýšenie prémiovosti značky. Zároveň sa týmto krokom snažíme zlepšiť vnímanie „Nicolausky“. Konkrétne cez posilnenie jemnosti, čistoty a zvýšenia priateľskosti a prístupnosti značky u spotrebiteľov. Dôvodom je v neposlednom rade aj komunikácia dôležitého benefitu značky a to, že je extra jemná a striebrom filtrovaná.
Investície: Ide o viacúrovňové investície týkajúce sa zmeny dizajnu, prispôsobenia výroby, komunikácie samotného redizajnu až po realizačné investície na úrovni obchodu. Môžeme povedať, že ide o masívne investície spoločnosti St. Nicolaus.
Obdobie realizácie: Jún – December 2015
Rozsah:
1. Prémiovejší uzáver s vylepšeným embosovaným logom, ktoré je vyleštené tzv. „brushing” efektom a tak dosahuje 3D a zároveň blyštiaci sa efekt striebra.
2. Ikonická fľaša obľúbenej Nicolausky, ktorá si zachováva svoje typické rozpoznateľné kontúry, má však sebavedomejšie ramená a získava elegantnú štíhlosť.
3. Pečať kvality, ktorá spolu s logom Nicolaus tvorí jeden harmonický celok. Korporátny Mikuláš v logu dostal oveľa reálnejšiu tvár. Z abstraktného, skôr mýtického deduška je dnes Mikuláš s oveľa ľudskejším a priateľskejším charakterom.
4. Na novej etikete je výrobný proces filtrácie cez 24 špeciálnych kaskádových filtrov z aktívneho striebra zvýraznený označením striebrom filtrovaná, ktorý je vytlačený technológiou potlače striebornej razby.
Spolupracujúce agentúry:
- Dizajnové štúdio z Veľkej Británie CLAESSENS - zmena dizajnu
- Kreatívna agentúra SCR - kreatívna idea a jej riešenia + prípravu TV spotu
- Digitálna agentúra HEADS - kreativita pre online médiá a sociálne siete
- Mediálna agentúra MEC - príprava mediálnej stratégie značky
- PR agentúra AMI COMMUNICATIONS - PR aktivity súvisiace s rebrandingom
Novofruct
Dôvody: Dôvodom rebrandingu nášho loga bola oslava 40-teho výročia založenia konzervárenskej výroby v Nových Zámkoch. Chceli sme poukázať na tradíciu výroby od roku 1975, z tohto dôvodu sme sa rozhodli zakomponovať do nášho loga aj túto skutočnosť.
Investície: Bolo vytvorené ako súčasť našej marketingovej kampane, to znamená, išlo to z rozpočtu na reklamnú kampaň.
Obdobie realizácie: od januára 2015
Rozsah: K pôvodnému logu bol doplnený text: ...40 rokov s Vami a .text...tradícia od roku 1975. Nové logo sprevádza našu marketingovú kampaň počas celého roka a zrejme aj počas nasledujúcich rokov. Uviedli sme ho na propagačných materiáloch firmy, prezentujeme ho na domácich aj zahraničných výstavách (since 1975), a využívame ho aj v online komunikácii.
Spolupracujúce agentúry: Ako sme už spomínali logo bolo vybraté v rámci výberového konania na marketingovú kampaň firmy Novofruct SK, s.r.o. na rok 2015, čiže agentúra, ktorá nám zastrešuje marketingovú kampaň nám vytvorila aj nové logo.
Poštová banka
Dôvody: Cieľom nového komunikačného konceptu Poštovej banky je, aby sa klienti lepšie stotožnili so svojou bankou. Nový koncept vychádza z ich reálneho života. Je živý, vtipný a ľahko zapamätateľný. Hrdo sa hlásime k tomu, že sme slovenská banka a snažíme sa svojim klientom prinášať jednoduché a praktické riešenia pre ich každodenný život. Preto sme aj hlavných aktérov našej novej kampane situovali do modernej slovenskej obce, kde si navzájom pomáhajú a Poštová banka im vždy poradí to najvýhodnejšie riešenie vo finančných otázkach.
Obdobie realizácie: od mája 2015, ide o dlhodobý projekt bez vopred určeného časového ohraničenia
Rozsah: TV spoty, bilboardy, inzercia v printe, online, vonkajšie nosiče, podklady k internej komunikácii, všetky komunikačné nosiče banky, polepy predajných miest, direct mailing
Spolupracujúce agentúry: Mayer McCann Erickson
Slovnaft
Dôvody: Ide o grafickú úpravu loga, zmenu sloganu a vizuálnu zmenu štýlu komunikácie. Dôvodom na zmenu bola definícia príbehu značky a jeho vnímania.
Obdobie realizácie: august 2014 – august 2015
Rozsah: Logo – podstúpilo nepatrný lifting. Jeho znalosť na Slovensku je mimoriadne silná, preto akékoľvek razantnejšie zmeny by boli kontraproduktívne. Zmenilo sa žlté lemovanie okolo znaku a zmenil sa typ písma. Na tmavom podklade sa používa inverzné logo s bielym písmom. Veľkou zmenou prešiel celkový layout komunikacie spoločnosti. Usporiadanie prvkov na vizuáloch vychádza z príbehu cesty. Tvar čiernych, žltých a bielych línií v spodnej časti vizuálu vytvára dojem krajiny s cestou. Pôvodný slogan Dynamica bez hraníc, ktorý Slovnaft používal niekoľko rokov nahradil slogan Šťastnú cestu.
Spolupracujúce agentúry: Wiktor Leo Burnett – celková stratégia. brand story, vizualizácia, definícia značky, slogan, štýl komunikácie. 2MUSE – prieskum vnímania firemnej identity.
Úrad Žilinského samosprávneho kraja
Dôvody: Oddeliť komunikáciu organizácií, ktoré sú v pôsobnosti Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) od komunikácie Úradu ŽSK.
Investície: 1 000 eur
Obdobie realizácie: január 2014
Rozsah: Zmenili sa predovšetkým všetky úradné doklady, ktoré používal Úrad Žilinského samosprávneho kraja v kompletnom rozsahu, ktorý riešil nový dizajn manuál. Dnes po roku a pol od rebrandingu je to živá značka, ktorá oddeľuje komunikáciu organizácií v pôsobnosti ŽSK od jej výkonnej zložky (Úrad ŽSK).
Spolupracujúce agentúry: M Kreo
VAŠA Slovensko
Dôvody: Spoločnosť VAŠA Slovensko, s.r.o. už takmer 20 rokov inšpiruje a umožňuje ľudom a organizáciám budovať a posilňovať vzťahy s tými, na ktorých záleží, v oblasti zabezpečenia stravovania a efektívneho využívania prostriedkov sociálneho fondu prostredníctvom multibrandových poukážkových systémov. Komunikácia so zamestnávateľmi, prevádzkami a koncovými užívateľmi si vyžaduje transparentnú komunikáciu a dôveryhodný brand. Moderná doba prináša nové trendy a my, ako neustále sa rozvíjajúca spoločnosť, tieto trendy sledujeme a snažíme sa na ne reagovať. Potreba vizuálne a obsahovo zatraktívniť komunikáciu však prišla nie len ako reakcia na súčasné trendy v marketingovej komunikácii ale aj na podnety prichádzajúce zo strany našich partnerov a zákazníkov. Našou snahou vždy bolo a je komunikovať transparentne a prirodzene, rečou zákazníka a vytvárať tak z VAŠA Slovensko dôveryhodný brand. Moderný logotyp, čistý dizajn, konzistentná typografia, produktové farebné schémy, to všetko zdôrazňuje komunikáciu a uľahčuje rozpoznateľnosť značky. Fotografie zobrazujú reálnych ľudí, vzájomnú blízkosť a škálu rôznych aktivít, ktoré si vďaka produktom VAŠA Slovensko užívajú spoločne.
Obdobie realizácie: 04/15 – súčasnosť. Gro implementácie novej korporátnej identity a komunikačného konceptu je naplánované do konca roka 2015 a na začiatok roka 2016.
Rozsah: Rebranding sa dotkol všetkých vizuálnych symbolov a prvkov marketingovej komunikácie, menovite korporátnej identity (loga, oživenia a doplnenia vizuálnych symbolov, design manuálu), komunikač-ného konceptu a adaptácie na všetky tlačoviny, prezentačné materiály a brandingu prevádzok. Dôležitým prvkom rebrandingu korporátnej identity je ornament, vytvorený zo symbolu servítky. Vytvára nám štylizované Srdce. V kompozícii potom tvorí pekný motív v slovenskom štýle, na modrom pozadí pripomínajúci modrotlač, či zdobené domy v Čičmanoch.
Spolupracujúce agentúry: Kompletný rebranding od kreatívneho návrhu až po úspešnú realizáciu zastrešuje reklamná agentúra Citadela.
Zdroj: rm