Top zadávateľov sme sa pýtali, aké novinky vyskúšali v roku 2015. Pozrite si odpovede.
ANKETA:
· Využili ste v marketingu nástroj/ kanál, ktorý ste predtým v komunikácii nevyužili? (napríklad: použili ste na komunikáciu Snapchat, vyskúšali ste prvýkrát ambasádarov, influencerov...)
· Akú najvýznamnejšiu radu na ďalší rok, by ste dali svojmu konkurentovi/konkurentom?
Automobilové spoločnosti
Marcela Divičanová, Hyundai Motor Czech s.r.o., organizačná zložka Slovakia
1.
Tento rok sme si založili firemnú stránku na Linkedin-e a vyskúšali sme si cielené PR články a reklamné odkazy. Pripravili sme aj novú responzívnu webstránku, vďaka ktorej sa neporovnateľne zlepšila použiteľnosť pre návštevníkov z mobilných zariadení. Pravidelne testujeme prvky na stránke pre čo najefektívnejšie využitie návštevnosti na webe.
2.
Hyundai bol dlhodobo veľmi podceňovaní a myslím si, že aj v tom tkvie naša sila. Aj dnes sa stretávame s veľmi prekvapenými reakciami na kvalitu našich vozidiel. Verím, že do budúcna zamiešame výraznejšie kartami aj v prémiovom segmente s novou subznačkou Genesis.
Peter Slánský, Renault Slovensko
1.
Ambasádori pre model Renault Kadjar – Martin Halčin, Klaudia Medlová, Richard Gonda. Nový Renault Espace spojený s Kevinom Spaceym. Vytvorili sme pre Kadjar a Talisman Premiered Edition – limitovanú verziu určenú pre prvých záujemcov o nové modely. Partnerstvá – behy (ČSOB Maraton, Telekom Night Run, Night Run Štrbské Pleso, Color Run...).
2.
Fair play.
Juraj Mičko, Kia Motors Sales Slovensko
2.
Treba robiť múdre rozhodnutia s dlhodobou perspektívou.
Milan Stupka, BMW Group Slovakia
1.
Cez BMW Retail Online si môžu klienti vybaviť nákup akéhokoľvek vozidla BMW do 10 minút v režime 24/7 cez internet – zatiaľ odštartované v Británii. Alebo najväčší megaposter na svete s 30 000 m2 určený aj slovenským cestujúcim a novinárom pristávajúcim vo Frankfurte počas medzinárodného autosalónu. Umiestnenie 7 vozidiel BMW radu 7 v Galérii Danubiana, MINI edícia kávovaru Nescafe, MINI a nezvyčajný farebný košicko-bratislavský beh Farbám neujdeš aj s virálom s (kontroverzným) JBMNT alebo Rolls Royce shuttle v Gogoman tv...
2.
Iným i sebe, Mission:(Im)Possible.
Juraj Vydarený, Opel Southeast Europe LLC
1.
Toto nebol rok experimentov, a napriek tomu sme mierne narástli...
2.
Auto biznis je hodne konkurenčný, aj keď vzťahy máme korektné, rady si veľmi nezvykneme navzájom dávať. Ale asi by sme mali spoločne nájsť riešenie v oblasti výstavníctva – dva autosalóny na tak malý trh je skutočne luxus.
Poisťovne
Marta Kausichová, Allianz – Slovenská poisťovňa
1.
Trhové trendy sa samozrejme prejavili aj v našej marketingovej stratégii, kde je Customer Centricity na prvom mieste. Sofistikovanejší prístup k jednotlivým klientskym segmentom je u nás nevyhnutnou súčasťou efektívnej marketingovej komunikácie. Logicky na to nadväzujú aj komunikačné nástroje a kontent, ktoré cielene dopĺňajú naše tradičné kampane. Či už hovoríme o inovatívnych formách komunikácie v rámci sociálnych sietí, mobilnom prostredí, využití aplikácií alebo o segmentovaných directmailových kampaniach, či o výhodách pre lojálnych klientov.
2.
Poisťovníctvo je beh na dlhé trate.
Daniela Michaličová, Komunálna poisťovňa
2.
Nerada by som sa dostala do pozície, kedy mám radiť konkurentom. Priala by som si však, aby konkurenčný boj zostal v medziach etiky a profesionality. Pritom sa domnievam, že poistný trh patrí v súťažnej etike v rámci Slovenska k tým najkorektnejším sektorom.
Oskar Sekereš, AXA SR a ČR
1.
Nový nastroj ani nie, novátorský (aspoň pre nás) bol mediamix v našej poslednej kampani #tenmoment, v ktorej online, špeciálne online video a použitie sociálnych sietí tvorilo základ kampane a klasické ATL kanály boli len podporné.
Silvia Vlasková, UNIQA poisťovňa
1.
Chceli sme začať komunikovať viac s mamičkami, ako cieľovou skupinou. Našim cieľom bolo zvyšovať povedomie o finančníctve, aby rozumeli viac poisteniu ako takému. Z tohto dôvodu sme sa rozhodli pre ambasadorku na Modrom koníku.
2.
Myslite na to, že konkurencia vás posúva vpred.
Zuzana Wagnerová, Kooperativa poisťovňa
1.
Kooperativa uviedla do života lifestylový internetový magazín preistotu.sk, ktorý má za cieľ byť praktickým poradcom v životných situáciách čitateľov prostredníctvom užitočného obsahu.
2.
V jednoduchosti je krása. Tie správne riešenia sú obvykle tie najjednoduchšie. Jednoduché riešenia sú obvykle tie správne. Platí to obzvlášť pre komunikáciu finančných produktov. Nájsť správnu mieru vo frekvencii a kvalite je umením efektívneho podnikania
Telekomunikačné spoločnosti
Drahomíra Juríková, Slovak Telekom
1.
Fanúšikovská aktivita S4GAN FAN BUS nám poskytla veľa príležitostí, ako otestovať inovatívne kanály a disciplíny, a to hlavne v oblasti videa, ktoré je aktuálne trendom číslo jedna na sociálnych sieťach: prvýkrát sme použili live streaming videa na Twitteri prostredníctvom Periscope priamo z dejiska Tour de France, video cez platformu Vine a video na Instagram platforme z tlačovej konferencie Peťa Sagana zo Žiliny. Využili sme buzz okolo Peťa Sagana a na 24 hodín sme boli „Trending Topic“ na Twitteri. S ambasádormi sme pracovali napríklad v rámci projektu #dnespracujemtakto (mobilný Office 365).
2.
Keď nemáte súpera, je každý pretek nuda. Na radu nevidím dôvod, odkaz mi príde vhodnejší. Urobíme všetko preto, aby sme boli lepší! Konkurenciu každopádne berieme s rešpektom, vďaka nej na konci dňa vyhráva zákazník lepšiu ponuku aj služby.
Igor Tóth, O2
1.
O2 je priekopníkom pri využívaní rôznych platforiem, mnohé z nich spúšťame ako vôbec prví na trhu. Platilo to pri Snapchatovej súťaži, pri Instagrame, Google+, či Twittri, kde sme ako prvá spoločnosť na Slovensku spustili kampane. V tomto roku sme uviedli aj projekt ambasádorky na portály Modrý koník a spustili sme kontentový lifestylový portál soda.o2.sk.
2.
„Pokojne sa sústreďte na nás, zatiaľ čo sa my budeme na zákazníka”
Pozn.: Spoločnosť Orange Slovensko sa do ankety nezapojila.
Banky
Milada Halová, Tatra banka
1.
Nič prelomové, čo by sme v komunikácii už nevyužili predtým, ale výrazne viac ako doteraz sme pracovali s online videami. Vnímame ich ako silnú rovnocennú posilu TV spotom, len v online prostredí. Výrazne viac pracujeme aj s experimentami a testujeme efekty rôzneho obsahu a komunikačnej formy na vybranej skupine a lokalite. Budúci rok bude pre nás v skúšaní nových kanálov úplne nový a spoluprácou s influencermi zásadný najmä v študentskom segmente.
2.
Nemám žiadnu významnú radu, snáď len želanie, aby všetky aktivity, ktoré banky vo finančnom sektore robia boli zmysluplné najmä pre klienta, mali ambíciu posúvať hranice bankovníctva a vytvárať takú spoločnosť, ktorej chceme byť, ako firmy, dôstojnou súčasťou.
Jana Hegedüsová, Sberbank Slovensko
1.
Bankovníctvo je z podstaty konzervatívny biznis, kde sa používajú už overené komunikačné prostriedky. Asi najviac inovatívne nástroje/cesty využívame práve v online oblasti. Nielen v rámci komunikácie, ale vo veľkej miere aj v online predaji.
2.
Nech aj naďalej robia tak dobrú prácu, lebo na konci dňa, len naozaj dobrá konkurencia nás poháňa dopredu.
Andrea Király, ČSOB
1.
Úspešne sme využili výhody služby Market locator s veľmi pozitívnymi výsledkami. Pri cielení na špecifickú skupinu moderných mamičiek sme zase spolupracovali s rešpektovanými blogerkami v tejto komunite. Kontinuálne zvyšujeme efektivitu komunikácie a synergiu prepájania sociálnych sietí.
2.
To čo robíte, robte s radosťou. My to už tak robíme.
Marek Mikle, Poštová banka
1.
Aj kvôli silnejúcej konkurencii a novovzniknutým segmentom v pôžičkovom biznise sme sa v tomto roku sústredili na testovanie a zavádzanie nových online nástrojov. Spomeniem napríklad dva konkrétne, ktoré nám priniesli zaujímavé obchodné výsledky. Prvým je Facebook Remarketing, teda cielenie Facebook reklamy na ľudí, ktorí navštívili náš web. Vďaka remarketingu sa nám podarilo zvýšiť konverzný pomer a znížiť cenu za klik. Facebook sa tak pre nás stáva efektívnym vstupným kanálom. Druhým je GSP (gmail sponsored promotion)- teda emailing, korý má v kampaniach vďaka demografickému cieleniu a cieleniu na základe kľúčových slov veľmi vysoký open rate.
2.
Takú istú radu, ako by som si dal aj ja. Poďme z reklamy robiť niečo viac, ako len nástroj na podporu predaja. To je málo a je to aj samozrejmosť a hlavne nuda. Na Slovensku máme výborných kreatívnych tvorcov a tiež zrelých a rozhľadených klientov. Takže čo nám bráni, aby bola slovenská reklama viac ako len obyčajná reklama a aby presiakla do každodenného života Slovákov hravo a nenásilne?
Obchodné reťazce
Claudia Verkinová, Tesco Stores SR
1.
V tomto roku sme priniesli novinky v našom vernostnom programe Clubcard. V rámci inovácií je už Clubcard online a má aj svoju vlastnú mobilnú aplikáciu. Zákazníkom, registrovaním v online Clubcard účte stačí si aplikáciu stiahnuť, prihlásiť sa a objaviť všetky jej možnosti a výhody. Zákazníci získajú s aplikáciou všetky výhody Clubcard konta, ktoré má vždy poruke vo svojom smartfóne.
Zdroj: rm