StoryEditor

Slovensko láka španielskych turistov v Madride. Najmä vínami

26.01.2016, 14:00
SACR: práve španielsky trh má veľký potenciál. Pozrite si vývoj návštevnosti Slovenska.

Na 36. ročníku medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu FITUR 2016 v Madride, nechýbalo ani v tomto roku Slovensko. Ponuku pobytov, turistiky, histórie, UNESCO pamiatok či oddychu v kúpeľoch predstavila Slovenská agentúra pre cestovný ruch a päť spoluvystavovateľov. „Pre Španielov je okrem tipov na dovolenkové destinácie dôležitá aj ponuka gastronómie. Tú tento rok zastupovala rozmanitá ponuka našich syrov a syrových špecialít, ale aj vín. Slovenský stánok navštívili aj viacerí novinári, venujúci sa práve prezentovaniu vín, ale aj enológovia, prítomní na výstave. Po prezentácii vín označili slovenský stánok dokonca za oázu vína na FITUR 2016,“ hovorí Marta Kučerová, generálna riaditeľka SACR.

Veľtrhy a výstavy cestovného ruchu patria, podľa jej slov, medzi dôležité platformy, ako upriamiť pozornosť záujemcov o cestovanie, aby sa rozhodli navštíviť Slovensko. Napríklad práve španielsky trh zaznamenal oživenie. Podľa údajov SACR vzrástol počet španielskych návštevníkov, za 10 mesiacov roku 2015, oproti roku 2014 o 56,5 %. Záujem je aj o priame letecké spojenie Madrid – Bratislava

 

Veľtrh FITUR Madrid, ktorý sa v tomto roku konal od 20. do 24. januára, je najväčším veľtrhom cestovného ruchu v Španielsku a má veľký význam aj v krajinách Latinskej Ameriky. Zúčastňuje sa ho takmer 10 tisíc vystavovateľov zo 150 krajín. V minulom roku zaznamenali za 5 dní takmer 250 tisíc návštevníkov. 

 

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. júl 2025 10:31