V minulom roku priniesol McDonald´s slovenskému zákazníkovi novinky navrhnuté špeciálne pre slovenský trh. Išlo o Hubový burger, alebo burger Maestro Oštiepok, predstavený pri príležitosti osláv 20. výročia McDonald´s na Slovensku. Ako sa predávali? „Aj keď štatistiky predaja nezverejňujeme, môžem povedať, že obe novinky sa predávali nad naše očakávania. Tak ako Hubový burger, tak i Maestro Oštiepok, boli uvedené v rámci sezónnej ponuky. Zamerali sme sa pri nich predovšetkým na špecifiká slovenskej kuchyne, medzi ktoré suroviny ako huby a rovnako aj tradičný údený syr oštiepok patria. Maestro Oštiepok bol v ponuke zaradený v termíne od 28. septembra do 15. novembra. V tomto čase išlo o druhý najpredávanejší burger, pred ním bola už iba obľúbená legenda Big Mac,“ hovorí Zuzana Svobodová, riaditeľka PR a marketingovej komunikácie McDonald´s pre Českú republiku a Slovensko.
Z noviniek, ktoré McDonald´s na Slovensku chystá uviedla Grand Big Mac od februára 2016 a chystajú sa aj ďalšie variácie prémiových burgerov.
Hubový burger
Komunikácie prebiehala vo februári 2015 iba pomocou digitálnych bannerov.
Maestro Oštiepok
Komunikácia začínala spolu s komunikáciou osláv 20. výročia McDonald´s na Slovensku, teda na začiatku októbra (presnejšie v čase od 28. septembra do 15. novembra). Súčasťou kampane na nový prémiový burger Maestro Oštiepok bol televízny spot (WLB), web bannery a POP v reštauráciách (DDB).
Autorom konceptu televízneho spotu je agentúra Wiktor Leo Burnett – account tím Evy Kučerovej, online kampaň a POP vyšli z dielne pražskej DDB.
Hospodárske výsledky spoločnosti McDonald's Slovensko za rok 2015 ukázali, že minulý rok bol pre spoločnosť priaznivý. Okrem toho, že McDonald´s oslávil na Slovensku už 20 rokov pôsobenia, zaznamenal najvyšší počet obslúžených zákazníkov – s nárastom až o 5,7% a hrubé tržby vo výške 62,6 milióna EUR, čo predstavuje medziročný nárast o 5,10 %. Čo sa pod tieto výsledky najviac podpísalo, približuje Zuzana Svobodová: „Za úspechom stojí niekoľko faktorov. Pred rokom a pol sme vypracovali dlhodobú stratégiu pre slovenský trh, ktorá sa zakladá na niekoľkých skutočnostiach. V prvom rade sa týka kvality samotných produktov, prenastavili sme pracovné postupy, ktoré majú vplyv na koncovú kvalitu produktu. Popri tom sme sa zamerali na samotnú obsluhu. V lobby sú dnes nepretržite hostesky, prebehli zmeny v tímoch a tréningy zamestnancov. A nakoniec rovnako sme sa zamerali priamo na zákazníka. Zjednodušujeme naše menu, zavádzame ponuky časovo obmedzených produktov a zároveň nepretržite ponúkame také, ktoré sú pre neho zaujímavé. Často sú to také, ktoré pochádzajú zo surovín miestnych dodávateľov. Vôbec najúspešnejším burgerom v poslednom období sa stal Maestro Oštiepok, ktorý prinášal čisto lokálnu slovenskú chuť lahodného syra Oštiepok.
McDonald's Slovensko v roku 2015 v číslach:
· Tržby za rok 2015 predstavujú sumu 62 604 175 EUR. V porovnaní s rokom 2014 ide o medziročný nárast 5,10 %
· V minulom roku McDonald´s obslúžil o 5,67 % viac ako v roku 2014
· V McDonald´s v súčasnosti pracuje 1 750
· Investície v roku 2015 v hodnote 292 tisíc EUR smerovali do remodelingu a obnovy zariadenia vo vybraných reštauráciách
· V súčasnosti sa počet reštaurácií McDonald's ustálil na čísle 30. Z toho 14 reštaurácií nájdu zákazníci v Bratislave a 16 mimo Bratislavy (Banská Bystrica, Košice, Liptovský Mikuláš, Martin, Nitra, Prešov, Prievidza, Trenčín, Trnava, Zvolen a Žilina)
· Až 22 reštaurácií bolo rozšírených o obľúbený koncept McCafé
· Počet reštaurácií vo vlastnej sieti McDonald´s je 26, štyri reštaurácie prevádzkujú franšízoví partneri
MInulý rok uviedol McDonald´s svoju historicky prvú pôvodnú lokálnu kampaň, ktorú zastrešila agentúra Wiktor Leo Burnett.
Zdroj: rm