Január sa navždy zapísal do histórie ako Je suis Charlie. Pod Hríbovou Lampou na RTVS sa opäť zhasínalo. Do platnosti vstúpila novela stavebného zákona s ambíciou odstrániť nelegálne reklamné plochy. Na konci roka nebadáme žiadne výsledky. RegioJet rozpútal kvôli autobusom billboardovú vojnu so župami. Na slovenský mediálny trh pribudol internetový Denník N. Zo starostu, krčmárky či farára z Hornej Dolnej sa stal už po prvom dieli slovenský fenomén. Agentúra MUW Saatchi & Saatchi vyhrala dva z najväčších tendrov predchádzajúceho roka a potvrdila tak svoju pozíciu dvornej agentúry pre Slovak Telekom i ČSOB. Kaufland sa prvýkrát zaláskoval. Do celého Slovenska a oznámil to v televízii.
Februáru kraľovalo referendum „za rodinu“. Rozhodovali sme sa, či pôjdeme hľadať mamu do volebných miestností alebo radšej navštívime babku. Eva Babitzová odišla z rádia do politiky a Vladimír Vokáľ ukončil svoju misiu v Unimedii. Rumunský Dracula, teda mediálny vládca Adrian Sarbu, skončil v base. Začal vychádzať Denník N, predalo sa 5 900 kusov. Stále platí, že zlý sex je lepší ako žiadny. Ani Oscarom sa totiž nepodarilo vyvolať taký ošiaľ ako Päťdesiatim odtieňom šedej.
V marci sa v reklamnom svete objavili nové tváre. Online komička Evelyn a dvaja Petrovia – Peter Sagan začal bikovať pre Telekom a Peter Pellegrini jazdil na traktore pre The School Dance. Markíza začala hľadať spevákov, JOJ-ka talenty. Japonský magazín napísal o slovenskej Zaraguze. Obrázky boli pekné, textu sme nerozumeli, určite však kreatívu agentúry chválil. A svetoví experi live marketingu definitívne potvrdili, že recept na úspech neexistuje. Nič sa nedá aplikovať na všetko.
Apríl odštaroval štvorhodinovým pretekom slimákov na RTVS. Pravde a Hospodárskym novinám hackli Facebook, ukazoval „sexy holky“. Do segmentu ženských časopisov úspešne vstúpila Eva „Evita“ Urbaníková s magazínom pre ženy Evita. Z prvého čísla sa predalo 28 000 kusov. S4GAN od MUW Saatchi & Saatchi úspešne zahájil svoju tour a odniesol si z Hodnotenia Stratégií najvyššiu známku - desiatku. VÚB banka skončila po štyroch rokoch s lepičmi a začala si s Polnišovou. Mediálnou osobnosťou roka 2014 sa stal Lukáš Fila, zakladateľ Projektu N. V závere mesiaca vypukla mierna panika pri deadline Zlatého klinca.
Máj zahájili MS v hokeji a Slovensko sa na dva týždne zmenilo na krajinu hokejových trénerov. Ficovi sa nepáčili Shootyho samolepky a prestal komunikovať s Denníkom N. HNonline spustilo novinku vo videoobsahu – HNtelevíziu zameranú na biznis a zábavu. Na Zlatom klinci boli ocenené najkreatívnejšie reklamy. Grand Prix si odniesol Hyundai ix1 od Creo/Young & Rubicam, Agentúrou večera sa stala MADE BY VACULIK. Ministerstvo kultúry zistilo, že rádiá hrajú málo slovenskej hudby. Vyriešiť by to mali kvóty. Agentúra JANDL, marketing a reklama, opäť kraľuje rebríčku TAAS. V Miláne sa otvorili brány Expa, Slovensko sa predstavilo na 1 000 m2.
V júni agentúra JANDL získala na súťaži Cannes Lions bronz v kráľovskej disciplíne Film za kampaň pre klienta Samdex. Ide o prvého leva, ktoré Slovensko v Cannes získalo. Značka Apple sa stala najhodnotnejšou na svete a predbehla Google. Kofola prišla s novou kampaňou, šušlajúci pes sa po pár dňoch stal internetovou celebritou. Bigboard, Nubium a TNS Slovakia podpísali zmluvu na projekt merania vonkajšej reklamy. Definitívne skončil Panelák, ktorý vysielala JOJ-ka sedem rokov.
Aký bol 2. polrok, si prečítajte zajtra.
Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.
Zdroj: Katarína Hrnčárová