Spoločnosť IBM oznámila ďalšie rozšírenie siete svojich európskych štúdií. Najnovšie z nich otvára v Prahe a je zamerané na zákaznícku skúsenosť - customer experience. IBM Studios Prague stavia na detailnom pochopení koncového zákazníka, jeho potrieb a emócií a na tomto základe klientovi vytvorí riešenia s využitím najnovšej generácie nástrojov a technológií. Čo konkrétne to v praxi znamená približuje pre Stratégie Branislav Šebo, generálny riaditeľ IBM Česká republika: „S klientami najskôr do hĺbky prediskutujeme problém, ktorý potrebuje riešiť. Pri použití našej metodológie IBM Design Thinking potom zapojíme aj koncových záakzníkov, či užívateľov, aby sme vďaka hlbokej empatii pre ich potreby, boli schopní prísť s riešením, ktoré budú chcieť používať a ktoré posunie firmu ďalej. Často si klient myslí, že to, čo potrebuje je len mobilná aplikácia. Vďaka zapojeniu management consulting prístupu sa však pomerne často dostaneme do úplne inej roviny a projekty sú potom bližšie konceptom internet of things či k využitiu novej generácie výpočtovej techniky zameranej na kognitívne schopnosti, strojové učenie a real time analýzy.“
Tím IBM Interactive Experience je podľa časopisu AdAge najväčšou digitálnou agentúrou na svete. V čom konkrétne sa IBM cíti ako konkurent bežným digitálnym agentúram? „Túto pozíciu sme dosiahliaj vďaka spojeniu kreativity a digitálneho marketingu, s business consultingom a schopnosťou systémového integrátora – teda hlavných predností IBM. Ponúkame kreativne riešenia, ktoré posúvajú biznis ďalej a zároveň sú bezpečné a napojené na všetky procesy firmy,“ približuje Branislav Šebo.
Nové štúdio IBM v Prahe sa teraz primárne zameriava na consulting v oblasti customer experience a vývoj niekoľkých mobilních aplikácií. Už na jar plánuje väčšie prepojenie s novým svetovým centrom IBM Watson IOT v Mníchove, aby klientom v ČR a na Slovensku mohli poskytnúť ďalšie moderné služby.
Zdroj: rm

