Išlo o netradičný product placement. Nápad sme nechali zhodnotiť odborníkmi. Názory sa rôznia.
V seriáli Horná Dolná, ktorý vysiela televízia Markíza, si zahrala postava z reklamy Poštovej banky. Konkrétne išlo o poštárku. V reklame sa manželia vracajú z dovolenky a v schránke manželka nájde hŕbu nesplatených pôžičiek. Manžel začne pred svojou ženou utekať. Na to sa zjaví na babete poštárka z Poštovej banky, ktorá ho zachráni tým, že mu prenesie pôžicky práve do Poštovej banky.
Podobný príbeh sa odohráva aj v seriáli Horná Dolná, kde prichádza poštárka oblečená v korporátnych farbách Poštovej banky (presne ako v reklame) na babete. Má však nehodu a dedinčania sa o ňu patrične postarajú. Po nehode je omámená a v tomto stave začne ponúkať spotrebný úver od Poštovej banky. Následne omdlie. Typická poštárka z reklamy tak bola integrovaná do seriálu ako súčasť deja. Počas seriálu propagovala produkt. Celkovo product placement zabral 27% vysielacieho času dvoch častí seriálu.
Nápad bol prihlásený aj do súťaže Hodnotenie Stratégií, kde vzbudil medzi porotcami diskusiu. Najväčšou otázkou bolo, či podobný krok značke skôr neuškodí. Pozrite si, čo si porotcovia o tomto type product placementu myslia:
Vlado Kurek
creative team leader
Triad Advertising
Na minerálky natočené logom na kameru v seriáloch sme si už zvykli, ale toto je zjavne iný level. Prenesenie postavy, vkladanie scén citujúcich reklamu a dokonca priamo verbalizovaná reklamná ponuka? To je naozaj silné kombo.
Rešpekt pre značku a agentúru, že dokázali získať takéto miesto mimo klasickej reklamy, ale aj pre tvorcov seriálu, že sa s tým celkom dobre popasovali.
Martin Motáček
creative director
Wiktor Leo Burnett
Dostať postavu z reklamy do dobre sledovaného TV seriálu je nepochybne skvelý a inovatívny nápad. Pokiaľ je to postava, ktorá reprezentuje priamo vašu značku, o to lepšie! Problém však môže nastať, keď táto postava v seriáli "ožije". Skúša byť vtipná, vážna, chodí, miluje, rozpráva... skrátka získa charakter. A popri tom chtiac - nechtiac stále reprezentuje vašu značku. To je už potom tenký ľad. A na ňom by nemal korčulovať scenárista sám, bez dozoru agentúry či priamo klienta. Žiaľ mám pocit, že presne toto sa tu stalo a dobré úmysly nakoniec tú známu cestu vydláždili.
Andrej Csino
creative director
Core4/tell it online
Každý product placement sa musí posudzovať individuálne. Niektoré sú tupé a neplnia žiadnu funkciu, niektoré sa vydaria a idú viac do hĺbky reality diváka. Na základe tých málo ukážok čo som videl, mi tento prišiel vhodne spojený so seriálom nielen z hľadiska cieľovky a tonality, ale navyše bol aj scenárovo integrovaný. Ak boli scenáre dobre napísané, mali nenásilný humor a neznevažovali značku, považujem to za výbornú prácu. A navyše moderný marketing.