Andrej Babiš
StoryEditor

Komentár: Kto je v médiách odolný voči inzerentom

21.08.2015, 10:11
Zlatá éra bola. Nie však kvôli slobode, ale ekonomickej prosperite.

Silné a burcujúce slová sa v Česku objavujú už od čias, čo do médií vstúpil Andrej Babiš nákupom vydavateľstva Mafra (jeho slovenská odnož vydáva aj Stratégie). „Oligarchizácia médií“ potom zasiahla aj tituly z vydavateľstva Czech News Center, za ktorým stoja Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Po nákupe VLP Pentou sa definitívne skončila éra nemeckých majiteľov českej tlače. Významná skupina novinárov a hlavne mediálnych manažérov a teoretikov bude na časy predtým spomínať ako na zlatý vek českej tlače.

Svojím spôsobom budú mať pravdu. Zlatá éra to bola. Nie však kvôli slobode, ale kvôli ekonomickej prosperite, ktorá dovoľovala vyššiu zamestnanosť v médiách, vyššie platy a vôbec väčšiu pohodu a silnejšiu pozíciu napríklad voči inzerentom. To je napokon hneď jedna z dôležitých vecí, ktorú mnohí komentátori úplne mylne pripisujú oligarchizácii médií, teda, že idú médiá na ruku inzerentom.

Nie je to kvôli oligarchom, ale kvôli presunom marketingových rozpočtov do iných mediatypov. Mediálni manažéri sa snažia zachrániť, čo sa dá, a dostať sa aspoň na nulu alebo do „prijateľnej“ straty, a tak idú inzerentom na ruku. Nie sú však v takej situácii skôr nové médiá, potácajúce sa hlboko pod hranicou rentability a existenčne ohrozené, ktoré každú tisícku otočia trikrát? Som presvedčený, že sú to práve oligarchizované médiá, ktoré sú voči inzerentom silnejšie ako tie, za ktorými nestojí finančne silný majiteľ. Alebo možno stojí, ale nikto to nevie.

Krátené. Celý komentár zverejnil web MediaHub.cz.

Zdroj: Leoš Kyša, MediaHub.cz

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. december 2025 05:58