Aké sú rozdiely medzi celebritami a online celebritami? Ako komunikovať s bloggermi, vlogermi a nenahnevať ich fanúšikov? Odpovede aj na tieto otázky sa dozviete od Michala Pastiera zo Zaraguzy na ONLINE SUMMITE - INTERNET UŽ NIE JE SEXI.
To, že dnes je internet súčasťou fungovania všetkých firiem, spoločností či agentúr, všetci vieme. Ako však využívať možnosti v online prostredí tak, aby sa internet stal pre náš biznis výhodným?
Na online summite INTERNET UŽ NIE JE SEXI bude jedným zo spíkrov aj Michal Pastier, Zaraguza group creative director for Slovakia and Czech Republic. Témou jeho vystúpenia budú konkrétne ukážky kampaní, ktoré sa stali najúspešnejšími v histórii značiek, rozdiely medzi celebritami a online celebritami, prečo sa mediálne agentúry obávajú nového trendu online ambasádorov, kko komunikovať s bloggermi a vlogermi či aké alternatívy majú marketéri, ak nemôžu využiť “celebrity”.
Tiež si myslíte, že médium dnes už môže byť všetko? Dokonca aj obyčajný človek, o ktorom nikto predtým nepočul?
Nielen človek, spomeňme len tri marketingovo známe mená mačiek Grumpy Cat, Maru, Lil Bub, ktoré dokážu osloviť viac ľudí ako nový film v kinách. Kúpiť si dokonca už môžete aj knihu “How to Make Your Cat an Internet Celebrity: A Guide to Financial Freedom”.
Máte skúsenosti s online influencermi? Akí sú? Platí to, čo sa o nich hovorí, že majú svoje maniere, doobeda spia a majú vlastný jazyk, ktorému málokto rozumie?
Nemajú radi PR agentúry, nemajú radi PR ľudí, nemajú radi tých, ktorí ich berú len ako „jednorazovku“ pre klienta, nemajú radi, keď sú len celebritami, ale chcú byť partnermi. Ocenia, keď s nimi spolupracuje niekto, kto ich pozná a pozná aj ich fanúšikov. Uvedomujú si, že existujú už najmä vďaka svojim fanúšikom a nie vďaka nejakej TV, alebo relácii. Obsah preto musí byť relevantný práve pre nich, či je brandovaný, alebo nie.
Aký budget by si malo nachystať marketingové oddelenie, ak by chcelo jednorazovo do kampane obsadiť online influencera/celebritu?
Niekedy to nemusia byť ani financie, ale zaujímavá idea. Jednu veľkú celebritu sme raz prehovorili na vystupovanie v reklame zadarmo, lebo bola nadšená kampaňou. Nešlo o tretí sektor, ale reálnu značku. Aj tu platí, že nadšenie si nekúpite.
S ktorou online celebritou alebo influencerom by ste ešte určite chceli spolupracovať a prečo?
Snažíme sa vždy robiť s tými najlepšími a preto je ním určite PewDiePie. Jeho kanál je najrýchlejšie rastúcim na YouTube, má cca 40 miliónov odberateľov a 9 miliárd zhliadnutí. On už dokáže zmeniť pohľad na zvolenú tému tak, že v krajinách, kde je sledovaný, ovplyvní jednu celú generáciu svojím názorom, alebo prístupom.
VIac o konferencii ONLINE SUMMIT: INTERNET UŽ NIE JE SEXY nájdete na webe HNonline.sk.
Zdroj: Erika Brindzová