Ceny EuBea 2015 za najlepšie eventy z celej Európy sú rozdané. Toto sú tie, ktoré bodovali najviac.
Festival najlepších eventov EuBea sa tento rok konal v španielskej Seville. Do desiateho ročníka sa zapísalo takmer 300 projektov z celej Európy. Cieľom súťaže bolo vybrať najlepšie eventy za rok 2015. Pozrite sa, ktoré sú tie najúspešnejšie.
Oslava výročia Waterloo
Tento rok v súťaži najviac bodoval projekt oslavy dvojstého výročia bitky pri Waterloo s budgetom viac ako 5 miliónov eur, na ktorom sa zúčastnilo 200 tisíc ľudí zo 77 krajín, z toho až vyše 600 novinárov. Event priniesol naozaj jedinečný zážitok. Historické miesto bolo plné vojakov na koňoch, nechýbali ani zbrane a streľby z dela. Pódium s obrovskou hlavou leva ponúklo návštevníkom množstvo predstavení a vizuálnych efektov, ktoré zavŕšili obrovské ohňostroje.
Battle of Waterloo Bicentenary Commemoration from ADC Group on Vimeo.
Vlasová kozmetika Wella
Trojdňový event Vlasovej kozmetiky Wella s názvom Trend Vision sa konal v Monaku. Do francúzskej riviéry boli pozvaní zákazníci, najlepší vlasoví špecialisti z celej Európy a kľúčové médiá. Účastníci sa mohli zúčastniť prednášok od kreatívnych riaditeľov Wella, workshopov, prehliadok najlepších účesov a spolu s online divákmi hlasovať za nový talent v oblasti vlasového stylingu. Celý event bol založený na kvalitnom vizuálnom zážitku, ktorý mohli diváci pozorovať aj na webovej stránke spoločnosti Wella.
Wella TrendVision Monaco French Riviera 2014 from ADC Group on Vimeo.
Letecká spoločnosť S7 airlines
Letecká spoločnosť S7 airlines vytvorila stroj predstavivosti. Hlavnou myšlienkou bolo dokázať, že ak sme schopní predstaviť si našu vysnívanú destináciu, môžeme sa tam aj dostať. Pracovníci spoločnosti preto oslovili náhodných ľudí, ktorý mali povedať, aký je ich cestovateľský sen. Následne ich posadili pred digitálnu mapu sveta a na hlavu im založili prístroj, ktorý meral aktivitu ich mozgu a zaznamenával ju. Všetko, čo mali potenciálni cestujúci robiť, bolo len sústredene myslieť na cieľovú destináciu. Pomocou vlastných myšlienok tak riadili interaktívne lietadlo, ktoré letelo ponad zemeguľu. Ak skutočne mysleli len na cieľ ich cesty, lietadlo tam naozaj pristálo a oni vyhrali voľné letenky.
imagination Machine / S7 airlines from John Filipe on Vimeo.
Engage Praha
Technologická firma Socialbakers usporiadala konferenciu Engage Prague 2015 zameranú na sociálne médiá, na ktorej sa stretli poprední svetoví marketéri. Event trval tri dni, počas ktorých hosťom ponúkol workshopy a zoznamovacie párty, ale čo je najdôležitejšie – samotný program konferencie, ktorý priniesol prednášky od marketingových pracovníkov z Disney, Lega či Lamborghini. Očakávanou hviezdou programu bol John Sculley, bývalý šéf Pepsi, ktorý aktuálne pracuje v spoločnosti Apple. Na konferenciu prišlo tisíce ľudí z viac ako 70 krajín.
Engage Prague 2015 by Socialbakers from ADC Group on Vimeo.
Samsung
Samsung vytvoril call centrum pre nepočujúcich. A odprezentoval ho skutočne dojímavou kampaňou s názvom Hearing Hands. Vďaka nej zmenil deň nepočujúceho muža Muharrema na bezbariérový tým, že sa mu počas jeho bežného dňa prihovárali náhodní okoloidúci, taxikár, či predavač v obchode pomocou posunkovej reči. Aby sa muž dostal na požadované miesto, sprostredkovateľkou sa stala jeho sestra, ktorá ho priviedla až k interaktívnemu citylightu. Z neho sa mu prihovorila pracovníčka Samsungu a vysvetlila mu, že pre neho pripravili toto prekvapenie, pretože život bez bariér je takisto ich prioritou. A práve preto Samsung vytvoril video call centrum pre všetkých nepočujúcich ľudí.
Samsung ''Hearing Hands'' from Dinamo İstanbul on Vimeo.
Oriflame
Event s názvom Gold conference od kozmetickej spoločnosti Oriflame sa konal na obrovskej lodi, ktorá privítala vyše dvetisíc účastníkov. Spoločnosť im počas ôsmich dní plavby ponúkla veľké množstvo konferencií, bohatý umelecký program a párty priamo na palube, návštevu troch krajín, šiestich miest a veľké množstvo rôznorodých sprievodných akcií, medzi ktoré patrilo aj symbolické vypúšťanie stovky žltých balónov v navštívených mestách.
ORIFLAME 2014 CIS GOLD CONFERENCE from ADC Group on Vimeo.
Otvorenie APM Terminals
Ako odpromovať takú veci ako je kontajnérový terminál? Jeden od spoločnosti APM Terminals sa mal predstaviť v Rotterdame, kde sa konala veľkolepá otváracia ceremónia. A urobili to celkom vynaliezavo. Hľadisko pre účastníkov bolo umiestnené priamo v novootvorenom termináli, kde boli svedkami uvítacích príhovorov. A veľkého prekvapenia. Priamo pred nimi totiž začala show, ktorej hlavným prvkom boli kontajnery, na ktorých boli pripevnené obrovské LED obrazovky. Kontajnery boli umiestnené na kamióny a zdvižné zariadenia, vďaka čomu vytvorili kinetickú prezentáciu firmy.
Opening ceremony APM Terminals Maasvlakte II, Rotterdam from ADC Group on Vimeo.
Festival Alfa Future People
Ruský festival Alfa Future People je každoročnou oslavou elektronickej hudby a technológií, ktorých súčasťou sú tisíce účastníkov. Festival tento rok ponúkol zážitok nielen z hľadiska hudobnej scény, kde rezonovali mená najznámejších DJ-ov, ale aj z vizuálnej stránky. Hlavné pódium tvorila obrovská hlava, v ktorej otvorených ústach hrali samotní DJ-i. Pódium bolo plné tanečníkov a umelcov, ktorí divákom predviedli akrobatickú, ohňovú, či laserovú show. Nechýbali ani ohňostroje či výstavy najnovších technológií.
Alfa Future People from ADC Group on Vimeo.
Medzinárodný týždeň múzeí
Múzeum Vereniging vytvorilo v holandskom meste Middelburg týždeň múzeí, ktorého claim bol „Our real gold“. Inšpiráciou boli samotné poklady vystavené v múzeách, z ktorých bolo vybraných sedem exponátov. Podľa nich boli vyhotovené zlaté kópie v nadrozmerných veľkostiach. Tie boli vystavené na obdiv verejnosti v siedmich holandských mestách. Zlaté autá, tisíce miniatúrnych veterných mlynov, obrovské sochy, meč či svetelná loď premietaná na jazere, to všetko lákalo počas celého týždňa stovky okoloidúcich, médiá či fanúšikov na sociálnych sieťach.
National Museumweek, /Our real gold\ from ADC Group on Vimeo.
Lyreco - Cash Convention - Slovenský projekt
A ocenenie si odniesla aj slovenská eventová agentúra Creative Pro. Cenu získala za usporiadanie konferencie. Nešlo však o klasickú konferenciu, ale agentúra ju doslova zdigitalizovala. Počas celej konferencie, na ktorej boli top manažéri, sa využívali digitálne technológie. A nechýbala ani virtuálna realita. Skutočný zážitok z digitálneho sveta tak priniesla vyše 200 zamestnancom a 85 dodávateľom.
Súťaž najlepších európskych eventov EuBea organizuje spoločnosť ADC Group už od roku 2006. Odborná porota vyberá výherné eventy na základe kreativity, efektívnosti, techniky, umiestnenia a mnohých ďalších faktorov, ktoré sa podieľajú na výslednom zážitku divákov. Na výhru majú rovnaké šance veľké i malé firmy, keďže najdôležitejším kritériom je tvorivosť a inovácia eventu. Viac informácií o súťaži, ale aj prehľad ocenených eventov nájdete na eubeafestival.com.
Zdroj: Erika Brindzová