Za marketingovou ponukou pravej českej zabíjačky sa nemá skrývať tovar z dovozu. Najvyšší správy súd (NSS) potvrdil pokutu 300 000 českých korún, ktorú za klamanie zákazníkov uložila Štátna poľnohospodárska a potravinová inšpekcia reťazcu Lidl. Opačný pohľad by znamenal rezignáciu na podstatu ochrany spotrebiteľa, rozhodol NSS. Výsledok ČTK poskytla hovorkyňa súdu Sylva Dostálová.
Inšpektori zistili, že Lidl v roku 2012 v západočeskom Ostrove predával zabíjačkové pokrmy vyrobené v Nemecku. Na regálových etiketách a visačkách však tovar propagoval ako pravú českú zabíjačku, čo spotrebitelia pravdepodobne brali do úvahy pri nákupnom rozhodovaní. „Nemožno pri tom prehliadnuť, že dominaný zdroj informácií z pohľadu spotrebiteľa predstavovali práve a len regálové štítky a visačky s nápisom „Pravá česká zabíjačka“, ktoré s spojení s absenciou vysloveného označenia miesta pôvodu kontrolovaných potravín pôsobili klamlivo a uvádzali spotrebiteľov do omylu,“ uvádza sa v rozsudku NSS.
Lidl v minulosti argumentoval tým, že priemerný spotrebiteľ chápe dané označenie ako tematickú marketingovú akciu, ktorá ponúka výrobky typické pre zabíjačku, a neočakáva, že všetky sú skutočne vyrobné v Česku. Prirovnal to k akciám typu Americký týždeň alebo Všetko pre váš pravý romantický taliansky večer, kedy všetky ponúkané potraviny, napríklad hamburgery, tiež nepochádzajú priamo zo Spojených štátov, resp. z Talianska. S argumentami však ldil nepochodil ani na Krajskom súde v Plzni, ani na NSS.
Zdroj: čtk