StoryEditor

Zadávatelia: s komunikáciou v online sme mali začať skôr

25.04.2016, 12:55
Zadávatelia pre Stratégie priznali, ktorý trend v marketingu a komunikácií dostatočne nevyužili. Rozhodli by sa dnes inak?

V ankete Stratégií sme oslovili najväčších zadávateľov reklamy na Slovensku s otázkou: Za posledných 5 rokov – existuje trend v marketingu a komunikácii, ktorý ste možno až tak nevyužili, ale s odstupom času by ste sa rozhodli inak?

 

Drahomíra Juríková, senior manager digital services & marketing communications Slovak Telekom

Myslím si, že oveľa skôr a oveľa viac sme sa mali zamerať na starostlivosť o zákazníka v rámci digitálnych platforiem. V porovnaní s bankami a ich orientáciou na internetbanking sme v oblasti selfcare mierne zaostali. Je ale dôležité, že sme si to uvedomili a intenzívne pracujeme na novej zákazníckej zóne na webe, spustili sme špeciálne zákaznícke fórum, zlepšujeme a rozširujeme social care a Telekom aplikáciu. Rezervy boli aj v oblasti Big Data a práce so zákazníckou spätnou väzbou, ktorá by sa mala premietať do dizajnu služieb aj produktov. Tiež trochu prehnaná orientácia na tradičné média, predovšetkým TV. Pri budovaní vzťahu so značkou nám niekedy urobí lepšiu službu správne vybavená reklamácia než televízny spot. Samozrejme trochu preháňam, potrebujeme jedno aj druhé. V súčasnosti sa snažíme nerobiť od stola, ale oveľa viac času tráviť v prvých líniách, počúvať zákazníkov, zlepšovať procesy, ukázať srdce a používať zdravý rozum :)

 

Miloš Lalka, Riaditeľ úseku komunikácie a značky Orange Slovensko

V rámci mediamixu využívanie netradičných médií ako takých a ich výrazná orientácia smerom k onlinu. Nevidíme to ako konkrétny trend, ale skôr celkové smerovanie reklamnej komunikácie ďalej od klasických médií.

 

 

 

 

René Parák, Riaditeľ korporátnej komunikácie O2

Noviniek sa objavuje naozaj mnoho a baví nás zmysluplne zapájať inovácie a nové komunikačné kanály do našich aktivít. Je len málo toho, čo by sme z nových vecí nevyskúšali a väčšinou sme dokonca prvou firmou na trhu, ktorá tak robí. Avšak bez ohľadu na to, či sa z novinky stane trend, alebo nie, robíme len veci, ktoré nám dávajú komunikačný zmysel a doručujú požadovaný výsledok.

 

 

 

Róbert Kičina, manažér pre korporátne záležitosti Nestlé Slovensko

I napriek tomu, že investujeme väčšinu nášho mediálneho rozpočtu stále do TV, darí sa nám držať krok s vývojom v nových online médiách a postupne zvyšovať podiel investícií do nich. Tým, že sa jedná o rýchlo sa rozvíjajúce kanály, je potrebné prehodnocovať mediálne stratégie oveľa častejšie, než tomu bolo v minulosti. Na druhej strane nám to dáva príležitosť využiť a testovať nové platformy, ktoré tu neboli, resp. neboli tak dôležité. Čoraz častejšie sa skloňuje slovo „kontent“ – čiže nejde len o to, kde naše značky podporíme, ale predovšetkým o to, aký odkaz chceme odovzdať a ako ho našim spotrebiteľom podáme. Už sa nejedná o jednostrannú komunikáciu od nás smerom k nim, ale o dialóg, ktorý vyžaduje ešte vyššie nároky na kvalitu komunikácie, než tomu bolo v minulosti.

 

 

Andrea Király, Komunikačný manažér ČSOB

Trendy v marketingu v tíme pozorne sledujeme, ale s ohľadom na špecifiká bankovej komunikácie nie je možné využiť celé spektrum noviniek, ktoré trh prináša. Možností však aj tak zostáva mnoho.

 

 

 

 

 

 

Marcela Divičanová, PR & Marketing Manager Hyundai Motor Czech s.r.o., organizačná zložka Slovakia

Do našej komunikácii sa snažíme vždy implementovať novinky, veď nás k tomu zaväzuje aj náš slogan „New thinking. New possibilities.“.  Je mnoho oblastí v biznise, kde vidíme priestor na zlepšenie. V nadlinkovej komunikácii nám centrála mnohokrát pripraví zaujímavé formy online komunikácie, ktoré však nie sú dostupné na Slovensku. A aj preto musíme veľakrát bojovať aj za klasické formy nadlinkovej komunikácie, ktoré u nás stále fungujú. Ja osobne vidím nevyužitý priestor v BTL aktivitách a prepojení offline eventov s online aktivitami. Máme veľa inšpirácie od našich kolegov zo zahraničia a verím, že aj my budeme vytvárať pekné eventy, kde ľudia budú môcť čo najviac zažiť značku Hyundai a zistiť, že právom je tretia na trhu.

 

 

 

Peter Mažerik, riaditeľ odboru komunikácie a stratégie značiek Tatra banka a Raiffeisen banka

Raiffeisen banka je na slovenskom trhu mladá značka, v ATL komunikácii  sme aktívni necelé dva roky. V roku 2015 sme vyskúšali komunikovať viac v online priestore - samostatným online projektom či aktívnou komunikáciou na sociálnych sieťach. Tento typ kanálu má veľký potenciál a radi by sme ho v budúcnosti rozvíjali. Veľmi dôležitým prvkom nášho nastavenia smerom k marketingu a komunikácii je  skúšanie nových netradičných foriem komunikácie a experimentovanie. Sme presvedčení, že tento prístup nás v komunikácii odlíši od konkurencie a zabezpečí náš budúci úspech.

 

 

Ondřej Žiška, Brand manažér Home Credit Slovakia

Väčšinu trendov, ktoré sú relevantné, sme v poslednej dobe zachytili zavčasu. Či už ide o efektívne využívanie vlastných databáz, orientáciu na mobilné zariadenia a celkovo využitie internetu. So znalosťou  dneška by sme možno skôr začali pracovať na content marketingu .

 

 

 

Juraj Mičko, Marketingový manažér Kia Motors Sales Slovensko

Nie, ani s odstupom času by sme sa nerozhodli inak, všetky marketingové trendy sme sa snažili implementovať, keď bol slovenský trh na ne pripravený.

 

 

 

 

Radovan Teuschel, marketingový manažér J&T Banka, pobočka zahraničnej banky

Prostredníctvom sociálnych sietí, špeciálne Twitter, komunikovať viac na cieľovú skupinu. Napríklad využitím Periscope.

 

 

 

 

 

 

Iva Pavlousková, Tlačová hovorkyňa Datart International

Personalizace e-commerce platformy.

 

 

Radovan Pokojný, riaditeľ marketingových funkcií Peugeot, Citroën a DS

Content marketing a storytelling.

 

 

 

 

Ján Stareček, Manažér pre marketing a vývoj produktov NN Životná poisťovňa

S odstupom času by sme určite viac využili dostupné on-line marketingové nástroje.

 

 

 

 

Marta Kausichová, Marketingový manažér: Allianz – Slovenská poisťovňa

Rýchlo sa meniace trhové prostredie prináša neustále nové trendy, ktoré sa buď uchytia alebo časom utlmia. Vzhľadom na veľkosť, tradíciu a charakter našej spoločnosti, na výšku rozpočtov a koncernové štandardy, nenasledujeme všetky trendy okamžite, ale napriek tomu sa snažíme ísť s dobou. V rámci poisťovníctva ako trhový líder mnohé z trendov sami určujeme. Primárne ide o oblasť mobilných aplikácií, webových služieb, využívania FB na modernú a rýchlu komunikáciu s klientami a našou širokou predajnou sieťou. Úspešnosť týchto aktivít dokazuje aj niekoľkonásobné získanie ocenenia Najinovatívnešia poisťovňa v súťaži Zlatá minca.

 

 

Zuzana Ďuďáková, hovorkyňa banky UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s., pobočka zahraničnej banky

V poslednom období banka investuje v rámci rozpočtu do online kanálov a sociálnych sietí a v tejto stratégií bude aj pokračovať.

 

 

 

 

Ivana Semjanová, Riaditeľka marketingu, PR a analýz TV JOJ

Promovanie televíznych projektov prostredníctvom kampaní na YouTube využívame približne ostatné dva roky. S odstupom času si myslíme, že sme tento kanál mohli začať zaraďovať medzi naše marketingové nástroje už skôr.

 

 

 

 

Zuzana Stanová, Členka predstavenstva za obchod a marketing Rajo Bratislava

Trade marketing aktivity by sme radi začali využívať vo väčšej miere ako doposiaľ.

 

 

 

 

Anton Molnár, Riaditeľ Podnikovej a marketingovej komunikácie Slovnaft

Mobilné technológie zaznamenávajú rýchly vývoj aj v oblastiach, kde sme to spočiatku nepredpokladali, no v súčasnosti v nich vidíme potenciál zintenzívniť priamy kontakt so zákazníkom.

 

 

 

Kristína Lenkova, riaditeľka marketingu pre Českú republiku a Slovensko mBank

Hlavnou otázkou naďalej zostáva rola štandardných mediálnych formátov ako je napríklad televízia v komunikačnom pláne, nástup on-line a sociálnych médií a s tým spojené cielenie a doručenie posolstva. Ukazuje sa, že sociálne médiá aj napriek rastu ich konzumácie zatiaľ nedokážu plnohodnotne suplovať rolu štandardných formátov z komerčného hľadiska a z pohľadu výsledného efektu.

Zároveň vnímanie roly značiek a produktov sa presúva od benefitov a potrieb cieľových skupín k samotným používateľom, konzumentom a opinion lídrom, ktorí si prostredníctvom sociálnych sietí budujú pozitívny či negatívny vzťah k produktu v reálnom čase. A to je dôležitý faktor pri tvorbe ponuky, štýlu a obsahu komunikácie.

 

Nicolla Gajdošová, Marketingová manažérka Möbelix SK

Online, Facebook

 

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. november 2025 21:34