Informácie vyplývajú z prieskumu spoločnosti MasterCard, ktorý realizovala na vzorke 1100 respondentov v súvislosti s anketou Obchodník roka 2015.
„U zákazníkov sú vernostné programy veľmi obľúbené, poskytujú im totiž rad výhod, akými sú zľavy, odmeny za nákupy a špeciálne ponuky. Zároveň by ale väčšina zákazníkov mala radšej tieto výhody v jednej platobnej karte. Bonusy by tak získavali automaticky pri nákupe,“ vysvetľuje Josef Machala, Loyalty & Acceptance Manager MasterCard.
Z prieskumu:
- Vernostnú kartu vlastní 85 % Slovákov. Každý piaty (19 %) vlastní štyri až päť kariet, iba jednu kartu má 12 % ľudí a 15 % ľudí nemá vernostnú kartu vôbec.
- Priemerný počet používaných kariet je 3 na osobu, ľudia však najčastejšie používajú 2 vernostné karty.
- Častejšími užívateľmi vernostných programov sú ženy. V priemere vlastnia 4,5 karty a 3,4 často používajú, na mužov potom pripadá 3,5 vlastnených a 2,7 používaných vernostných kariet.
- Z hľadiska veku sú najčastejšími užívateľmi vernostných programov ľudia z ekonomicky najsilnejšej vekovej kategórie 35–44 rokov, na ktorú pripadá 4,9 vlastnených a 3,6 využívaných vernostných kariet.
- Ľudia, ktorí sú skeptickí ku platobným kartám sú menej ochotní využívať aj vernostné programy, na jedného pripadá v priemere 2,8 vlastnených a 2,5 užívaných vernostných kariet.
- Z tých, ktorí vlastnia dve alebo viac vernostných kariet, by možnosť zlúčenia uvítali takmer tri štvrtiny (71 %).
Zdroj: red