Telekom predstavil hru pre smartfóny, ktorá má pomôcť pri výskume demencie. Hra sa volá Sea Hero Quest. Hra je príbehom chlapca, ktorý sa rozhodne zachrániť spomienky svojho otca a vydá sa na dobrodružnú cestu po mori. Úlohou hráča je bezpečne a správne navigovať svoju loď do cieľa, uvádza sa v tlačovej správe Telekomu.
Hra zaznamenáva, ako sa hráč orientuje v priestore a slúžiť má tak ako základ pre zber dát, ktoré sú potrebné na vytvorenie nových diagnostických testov demencie.
Telekom sa tak rozhodol, že prispeje na dobrú vec. Vychádzal pritom z informácií, ktoré hovoria, že najčastejšia forma demencia je práve Alzheimerova choroba, ktorou v súčasnosti trpí približne 45 miliónov ľudí na svete. Práve tým, že sa vytvorí určitý štandard toho, ako sa človek správa v priestore, má pomôcť vo výskume. K tomu je ale potrebný masový zber dát. K nemu chce operátor pomôcť novou hrou.
„Sme presvedčení, že ako jeden z najväčších operátorov v Európe máme zodpovednosť neustále nachádzať nové spôsoby, ako využiť možnosti technológií a inovácií pre zlepšenie života ľudí,“ povedala Drahomíra Juríková, senior manažérka digitálnych služieb a marketingovej komunikácie Telekomu.
Hra bola navrhnutá spoločne s vedcami. Každá sekunda hry a každá aktivita hráča môže tak byť premenená na hodnotný vedecký údaj, s ktorým je následne možné pracovať. Hráč primárne v hre hľadá cestu v bludisku ostrovo a ľadovcov.
Deutsche Telekom a organizácia Alzheimer’s Research sa zaviazali spoločne financovať dvojročný projekt, počas ktorého budú zozbierané dáta analyzované. Túto analýzu bude systematicky realizovať britská University College London, jedna z najlepších univerzít na svete, uvádza sa v správe.
Dr. Hugo Spiers z University College London v tejto súvislosti povedal: „Tento projekt poskytuje bezprecedentnú možnosť študovať, ako sa ľudia z rôznych krajín a kultúr orientujú v priestore. Pomôže nám to lepšie pochopiť, ako používame mozog na orientovanie sa a tiež pri budúcej práci týkajúcej sa diagnostických a liečebných programov v oblasti výskumu demencie.“
Podľa odhadov University College London hra zbiera údaje 150-krát rýchlejšie ako tradičné spôsoby, ktoré sa používajú pri výskume. Dvoma minútami hrania tak hráč prispeje približne 300 minútami času, ktorý by bol potrebný na výskum realizovaný tradičným spôsobom. Príprava projektu trvala viac ako rok.
Sea Hero Quest je možné hrať aj bez toho, aby boli údaje odosielané a spracúvané. Hráč má možnosť vybrať si, či si želá alebo neželá poskytnúť svoje údaje pre účely výskumu. Poskytnuté dáta budú anonymizované a bezpečne uložené v dátovom centre Deutsche Telekomu v Nemecku.
Hra Sea Hero Quest je bezplatne dostupná pre iOS a Android.
Zdroj: red.