StoryEditor

Toto sú najlepšie produktové novinky, ktoré vybrali Slováci

10.06.2016, 06:08
Slovenskí spotrebitelia vybrali najlepšie novinky zo syrov, chipsov, vína či alkoholu. A prezradili tiež, do ktorého obchodného reťazca chodia nakupovať najradšej.

Piaty ročník programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2016, ktorý oceňuje novinky a inovácie na slovenskom trhu rýchloobrátkového tovaru, pozná víťazov. O titul tento rok usilovalo 78 nominovaných výrobkov. Slovenskí spotrebitelia vybrali svojich víťazov v rekordných 23 kategóriách.

Základom pre udelenie ocenenia sa stali výsledky exkluzívneho výskumu, ktorý uskutočnila agentúra Ipsos pre organizátora programu, skupinu Atoz Marketing. Do výskumu sa zapojila reprezentatívna vzorka 2000 slovenských respondentov. Cieľom bolo zistiť, ktorý z výrobkov v každej kategórii by si spotrebitelia zakúpili, ak by medzi nimi vyberali v obchode a mohli si odniesť iba jeden z nich.

Do programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2016 mohli výrobcovia a distribútori prihlásiť novinky a inovácie z oblasti rýchloobrátkového tovaru s výnimkou tabakových výrobkov, ktoré boli na slovenský trh uvedené od januára 2015 do konca mája 2016.

 

 

Ocenené výrobky:

Kategória: Alkohol

Víťazný produkt: Goral Vodka Master Cranberry, Lime, Grapefruit

Spoločnosť: GAS Familia

 

Kategória: Cider

Víťazný produkt: Kingswood Dry a Kingswood Rosé

Spoločnosť: Pivovary Topvar

 

Kategória: Cukríky

Víťazný produkt: Furé cukríky Verbena

Spoločnosť: I.D.C. Holding

 

Kategória: Čerstvé šaláty

Víťazný produkt: Čerstvé šaláty Titbit

Spoločnosť: Titbit

 

Kategória: Čokoládové cukrovinky

Víťazný produkt: Milka Collage

Spoločnosť: Mondeléz Slovakia

 

Kategória: Dehydrované potraviny

Víťazný produkt: Maggi Barbecue Marináda

Spoločnosť: Nestlé Slovensko

 

Kategória: Energetické nápoje

Víťazný produkt: Monster Energy Ultra

Spoločnosť: Monster Energy Europe Limited

 

Kategória: Krmivo pre psy

Víťazný produkt: Bono Adult – Kompletné krmivo pre psy

Spoločnosť: Arteta CZ

 

Kategória: Kúpeľová kozmetika

Víťazný produkt: Nivea ošetrujúci sprchový gél Creme Smooth

Spoločnosť: Beiersdorf Slovakia

 

Kategória: Lahôdky

Víťazný produkt: Natur šaláty

Spoločnosť: Ryba Žilina

 

Kategória: Mrazená zelenina

Víťazný produkt: Iglo záhradná zeleninová zmes

Spoločnosť: Alfa-R

 

Kategória: Ochutené vody

Víťazný produkt: Rajec Bazový kvet

Spoločnosť: Kofola

 

Kategória: Pleťová kozmetika

Víťazný produkt: Balea čistiace micelárne obrúsky

Spoločnosť: dm drogerie markt

 

Kategória: Pomôcky na upratovanie

Víťazný produkt: Vileda Actifibre mikrohandrička

Spoločnosť: Freudenberg - Potřeby pro domácnost

 

Kategória: Rybie špeciality

Víťazný produkt: Treščia pečeň vo vlastnom oleji Franz Josef Kaiser

Spoločnosť: Goral

 

Kategória: Sladké tyčinky

Víťazný produkt: Fruity 45 %

Spoločnosť: Chocoland

 

Kategória: Slané pochutiny

Víťazný produkt: Slovakia Vrrruby! (Spotrebitelia hodnotili výrobky aj prostredníctvom mediálnych partnerov programu a zároveň na facebooku Voľba spotrebiteľov. Zvolenou novinkou facebookových užívateľov sa stali práve tieto čipsy)

Spoločnosť: Intersnack Slovensko

 

Kategória: Syry

Víťazný produkt: Liptov Pološtiepok na gril (tento produkt sa stal aj absolútnym víťazom, ktorý získal v prieskume najvyšší počet bodov a je najobľúbenejším výrobkom medzi obidvoma pohlaviami a všetkými vekovými kategóriami)

Spoločnosť: Savencia Fromage & Dairy SK

 

Kategória: Telová kozmetika

Víťazný produkt: Balea Totes Meer, telový ojelový peeling

Spoločnosť: dm drogerie markt

 

Kategória: Ústne vody

Víťazný produkt: Listerine Advanced White

Spoločnosť: Johnson & Johnson

 

Kategória: Víno

Víťazný produkt: Slovenské vinice

Spoločnosť: St. Nicolaus – trade

 

Kategória: WC hygiena

Víťazný produkt: Bref Power Aktiv

Spoločnosť: Henkel Slovensko

 

Kategória: Zmrzliny

Víťazný produkt: Ruská zmrzlina smotanová

Spoločnosť: Wera Nova

 

A kde Slováci nakupujú najradšej?

V rámci prieskumu sa zistilo, v ktorých reťazcoch slovenskí spotrebitelia najradšej nakupujú. Medzi tri najobľúbenejšie maloobchodné reťazce patrí Kaufland, Lidl a Tesco, kde oproti výsledkom prieskumu z minulého roka si Lidl mierne pohoršil a suverénnym víťazom sa stal Kaufland. Nie vždy sa však najobľúbenejší a najčastejšie navštevovaný obchod zhodujú. Najväčší rozdiel v prospech obľúbenosti bol zaznamenaný u Kauflandu a Lidlu, naopak je to v prípade Tesca a Coop Jednoty. Zaujímavé je, že až 78 % tých, ktorí chodia do Lidla najčastejšie, do neho zároveň chodia aj najradšej. V prípade Tesca to tak vníma 67 % spotrebiteľov a pri Coop Jednote 45 %.

 

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. júl 2025 04:17