Piaty ročník programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2016, ktorý oceňuje novinky a inovácie na slovenskom trhu rýchloobrátkového tovaru, pozná víťazov. O titul tento rok usilovalo 78 nominovaných výrobkov. Slovenskí spotrebitelia vybrali svojich víťazov v rekordných 23 kategóriách.
Základom pre udelenie ocenenia sa stali výsledky exkluzívneho výskumu, ktorý uskutočnila agentúra Ipsos pre organizátora programu, skupinu Atoz Marketing. Do výskumu sa zapojila reprezentatívna vzorka 2000 slovenských respondentov. Cieľom bolo zistiť, ktorý z výrobkov v každej kategórii by si spotrebitelia zakúpili, ak by medzi nimi vyberali v obchode a mohli si odniesť iba jeden z nich.
Do programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2016 mohli výrobcovia a distribútori prihlásiť novinky a inovácie z oblasti rýchloobrátkového tovaru s výnimkou tabakových výrobkov, ktoré boli na slovenský trh uvedené od januára 2015 do konca mája 2016.
Ocenené výrobky:
Kategória: Alkohol
Víťazný produkt: Goral Vodka Master Cranberry, Lime, Grapefruit
Spoločnosť: GAS Familia
Kategória: Cider
Víťazný produkt: Kingswood Dry a Kingswood Rosé
Spoločnosť: Pivovary Topvar
Kategória: Cukríky
Víťazný produkt: Furé cukríky Verbena
Spoločnosť: I.D.C. Holding
Kategória: Čerstvé šaláty
Víťazný produkt: Čerstvé šaláty Titbit
Spoločnosť: Titbit
Kategória: Čokoládové cukrovinky
Víťazný produkt: Milka Collage
Spoločnosť: Mondeléz Slovakia
Kategória: Dehydrované potraviny
Víťazný produkt: Maggi Barbecue Marináda
Spoločnosť: Nestlé Slovensko
Kategória: Energetické nápoje
Víťazný produkt: Monster Energy Ultra
Spoločnosť: Monster Energy Europe Limited
Kategória: Krmivo pre psy
Víťazný produkt: Bono Adult – Kompletné krmivo pre psy
Spoločnosť: Arteta CZ
Kategória: Kúpeľová kozmetika
Víťazný produkt: Nivea ošetrujúci sprchový gél Creme Smooth
Spoločnosť: Beiersdorf Slovakia
Kategória: Lahôdky
Víťazný produkt: Natur šaláty
Spoločnosť: Ryba Žilina
Kategória: Mrazená zelenina
Víťazný produkt: Iglo záhradná zeleninová zmes
Spoločnosť: Alfa-R
Kategória: Ochutené vody
Víťazný produkt: Rajec Bazový kvet
Spoločnosť: Kofola
Kategória: Pleťová kozmetika
Víťazný produkt: Balea čistiace micelárne obrúsky
Spoločnosť: dm drogerie markt
Kategória: Pomôcky na upratovanie
Víťazný produkt: Vileda Actifibre mikrohandrička
Spoločnosť: Freudenberg - Potřeby pro domácnost
Kategória: Rybie špeciality
Víťazný produkt: Treščia pečeň vo vlastnom oleji Franz Josef Kaiser
Spoločnosť: Goral
Kategória: Sladké tyčinky
Víťazný produkt: Fruity 45 %
Spoločnosť: Chocoland
Kategória: Slané pochutiny
Víťazný produkt: Slovakia Vrrruby! (Spotrebitelia hodnotili výrobky aj prostredníctvom mediálnych partnerov programu a zároveň na facebooku Voľba spotrebiteľov. Zvolenou novinkou facebookových užívateľov sa stali práve tieto čipsy)
Spoločnosť: Intersnack Slovensko
Kategória: Syry
Víťazný produkt: Liptov Pološtiepok na gril (tento produkt sa stal aj absolútnym víťazom, ktorý získal v prieskume najvyšší počet bodov a je najobľúbenejším výrobkom medzi obidvoma pohlaviami a všetkými vekovými kategóriami)
Spoločnosť: Savencia Fromage & Dairy SK
Kategória: Telová kozmetika
Víťazný produkt: Balea Totes Meer, telový ojelový peeling
Spoločnosť: dm drogerie markt
Kategória: Ústne vody
Víťazný produkt: Listerine Advanced White
Spoločnosť: Johnson & Johnson
Kategória: Víno
Víťazný produkt: Slovenské vinice
Spoločnosť: St. Nicolaus – trade
Kategória: WC hygiena
Víťazný produkt: Bref Power Aktiv
Spoločnosť: Henkel Slovensko
Kategória: Zmrzliny
Víťazný produkt: Ruská zmrzlina smotanová
Spoločnosť: Wera Nova
A kde Slováci nakupujú najradšej?
V rámci prieskumu sa zistilo, v ktorých reťazcoch slovenskí spotrebitelia najradšej nakupujú. Medzi tri najobľúbenejšie maloobchodné reťazce patrí Kaufland, Lidl a Tesco, kde oproti výsledkom prieskumu z minulého roka si Lidl mierne pohoršil a suverénnym víťazom sa stal Kaufland. Nie vždy sa však najobľúbenejší a najčastejšie navštevovaný obchod zhodujú. Najväčší rozdiel v prospech obľúbenosti bol zaznamenaný u Kauflandu a Lidlu, naopak je to v prípade Tesca a Coop Jednoty. Zaujímavé je, že až 78 % tých, ktorí chodia do Lidla najčastejšie, do neho zároveň chodia aj najradšej. V prípade Tesca to tak vníma 67 % spotrebiteľov a pri Coop Jednote 45 %.
Zdroj: rm