Dnes zverejnenému rebríčku členských agentúr združených v Asociácii PR SR vedie agentúra Seesame Communication Experts, druhé miesto obsadila Dynamic Relations 2000 nasledovaná agentúrou PR Clinic.
„Aj uplynulý rok dokázali naše členské PR agentúry úspešne konkurovať výzvam na trhu, najmä čo sa týka súťaže o kreatívny obsah, nielen v preferovanom digitálnom prostredí, ale tiež v implementácii zmien týkajúcich sa celkovej komunikácie. Dokážeme klientom ponúknuť integrovaný komunikačný servis s vysokou hodnotou poskytovaných služieb, ktoré definuje komplexnosť, profesionalita a inovatívnosť,“ komentuje Katarína Droppová, prezidentka APRSR k aktuálnym trendom v PR.
Ponuka služieb PR agentúr združených v Asociácii PR agentúr SR (APRSR) je diametrálne odlišná oproti predošlým rokom. Profesionálne PR agentúry sa čoraz viac stávajú poradcom, ktorý prináša komplexnú komunikačnú ideu, teda plnohodnotný kreatívny koncept. Ten zahŕňa nielen klasické media relations, ale tiež digitálne PR, grafický dizajn, video content, sponzoring, nákup médií či event manažment.
Agentúry však zaznamenali aj negatívny trend a tým je fokus klientov na čo najnižšiu cenu za dodané komunikačné služby. Zhodujú sa, že častokrát práve cena býva u klientov rozhodujúcim faktorom pri výbere komunikačného partnera, pričom si neuvedomujú, že adekvátne finančné ocenenie práce profesionálnej PR agentúry zohľadňuje poskytnutú vysokú úroveň kvality týchto služieb. Tie sú plnohodnotne rovnocenné so servisom digitálnych či reklamných agentúr, avšak často im chýba komplexnosť kvalitných PR agentúr.
Zdroj: APR SR