Pred pár dňami Slovensko predstavilo logo, ktorým sa budeme prezentovať v Rade Európskej únie počas nášho polročného predsedníctva. Logo bolo predstavené počas 45 minutového eventu, ktorý organizovala Agentúra Evka a ktorý stál 156 000 eur s DPH.
Na adresu agentúry i Ministerstva zahraničných vecí, ktoré bolo objednávateľom eventu, sa zdvihla vlna kritiky. O sume informoval denník sme.sk, ktorý tiež zistil, že ďalších 38 000 eur išlo Slovenskému národnému divadlu a približne 28 000 ministerstvo zaplatilo za prenájom Historickej budovy SND.
Zmluva, ktorú medzi sebou uzavrelo ministerstvo a agentúra, bola označená za nepresnú. Nebolo z nej totiž jasné, za čo konkrétne je agentúra zodpovedaná. Podľa zmluvy v kompetencii agentúry mala byť realizácia podujatia či zabezpečenie personálu (jeho počet však nebol špecifikovaný).
Odborná ako aj laická verejnosť považovala sumu 156 000 eur za privysokú. Opýtali sme sa preto prezidenta asociácie slovenských eventových agentúr Milana Kováčika, ako on hodnotí zaplatenú sumu z odborného hľadiska.
„Na základe informácií, ktoré o tomto evente viem, je cena vynaložená na realizáciu programovej časti tohto eventu adekvátna. Z pohľadu profesionála, ako aj z pohľadu prezidenta asociácie, ktorá združuje profesionálne eventové agentúry, je suma cca 130 000 eur bez DPH primeraná programovému aj technickému zabezpečeniu z kvantitatívneho aj kvalitatívneho hľadiska. Množstvo a kvalita poskytnutej svetelnej a zvukovej techniky, profesionálna réžia a dramaturgia celej akcie ako aj vystupujúci umelci vrátane vizuálnej show boli zastrešené špičkovými subdodávateľmi, ktorí patria na Slovensku medzi to najlepšie. Prakticky so všetkými subjektami, ktoré sa zúčastnili na realizácii tohto eventu, spolupracujú aj členské agentúry našej asociácie. Podľa informácií, ktoré mám, dopadol tento event dobre a prebehol bez väčších komplikácií. Event bol pripravený profesionálne a tým pádom je z môjho pohľadu na pomer cena a výkon všetko v poriadku.“
Stratégie s otázkou ohľadom ceny za event oslovili i Michala Svarinského, riaditeľa eventovej agentúry Institute of promotion, ako aj Andreu Skočekovú, riaditeľku Brand Advertising, minuloročnú prezidentku asociácie. Obaja sa vyjadrili, že nedisponujú dostatočnými informáciami na to, aby fundovane zodpovedali, či suma 156 000 eur bola adekvátna. „Ak išlo iba o predstavenie loga, tak je to fail, po ktorom snáď kompetentní správcovia verejných zdrojov prehodnotia ďalšie aktivity,“ vyjadril sa Michal Svarinský.
Podľa Andrei Skočekovej bol event ako nástroj na predstavenie takej záležitosti, ako je logo predsedníctva, celkovo prehnaný: „Čo je poďa mňa sporné, je samotná potreba eventu pri príležitosti uvedenia loga. Môj osobný názor je, že rovnakú službu by splnila aj tlačová konferencia a následné PR. Stálo by to samozrejme menej.“
Riaditeľ Agentúry Evka Miroslav Strašifták, ktorý stojí za eventom, sa k téme odmietol vyjadriť.
Čítajte tiež:

