Ako informovala spoločnosť PepsiCo, Toma ako tradičný výrobca balených pramenitých vôd, uvedie dojčenskú vodu na slovenský trh už koncom februára. Toma Natura dojčenská tak rozšíri portfólio značky Toma, ktoré pochádza z pramenitých vôd. Tie sú čerpané a bez dodatočných úprav stáčané z podzemného zdroja v Tepliciach nad Metují v Chránenej krajinnej oblasti Broumovsko.
Podľa riaditeľa výrobného závodu pramenitých vôd značky Toma Pavla Vacka je vstup na trh dojčenských vôd pre spoločnosť logickým a prirodzeným krokom. „Dojčenské vody už nie sú len záležitosťou novorodencov alebo budúcich mamičiek. Rýchlo si razia cestu k oveľa širšej skupine spotrebiteľov, ktorá si zakladá na kvalitatívne plnohodnotnej a zároveň prírodnej strave.“
U balených dojčenských vôd, podľa jeho slov, platia oproti iným druhom prísnejšie limitné hodnoty, vyhovovať tak musia napríklad mikrobiologické ukazovatele, množstvo dusičnanov, alebo obsah niektorých minerálov a ich solí. „Naša dojčenská voda spĺňa kritériá všetkých povinných hodnôt, a to bez zmien prírodných vlastností z podzemného zdroja. Preto ani túto balenú vodu neupravujeme napríklad UV lúčmi či pomocou iných dodatočných prostriedkov,“ dodáva Pavel Vacek.
„V súčasnosti evidujeme rastúci záujem o nápoje z kategórie tzv. zdravých nápojov, a my očakávame, že tento trend bude medzi zákazníkmi aj naďalej rásť. Platí to aj pre dojčenské vody, ktoré v tomto smere môžu dobre slúžiť práve nie len dojčatám, ale aj dospelým,“ povedal Josef Neumann zo spoločnosti PepsiCo, pod ktorú spadá aj značka Toma.
Ako vyplýva z údajov spoločnosti Nielsen, v medziročnom porovnaní k novembru minulého roka stúpol predaj balených vôd v objeme aj v hodnote o 2,2 percenta. Suma, ktorú Slováci utratili v obchodoch v uplynulom roku za dojčenské vody, predstavovala takmer 6,7 milióna EUR. Hoci samotný podiel dojčenských vôd na celkovom trhu balených vôd na Slovensku je pomerne malý, pre výrobcu je dôležitý, pretože nie je limitovaný spotrebou len u dojčiat. Podľa spoločnosti Nielsen si v súčasnosti môžu ľudia na Slovensku vyberať z ôsmych značiek dojčenských vôd. V minulom roku sa v obchodoch predalo okolo okolo 191 090 hektolitrov balených dojčenských vôd. Najpredávanejšie z kategórie balených vôd boli minerálne vody, ktorých predaj medziročne rastie. K novembru 2015 sa predalo v obchodoch viac než 2 milióny hektolitrov týchto vôd.
Zdroj: red