StoryEditor

Aký je obchod Yeme ako značka

07.03.2016, 12:10
Pozrite si, akými pravidlami sa riadi značka a čo v predajni nikdy nenájdeme.

Yeme – plnochutné potraviny je nový koncept potravín, ktorý otvorili ľudia so skúsenosťami z obchodných reťazcov. Verejnosti je prístupný týždeň a okrem kvality potravín sa chcú odlíšiť aj svojou vizuálnou identitou. Prinášame základy, na ktorom stojí dizajn nového konceptu a značka ako taká.

Začneme logom. Logo Yeme má pripomínať nákupný zoznam tých, ktorí prídu do predajne. Skladá sa z dvoch prvkov, prvý je samotný logotyp, ktorý sa plánuje používať tam, kde bude nutné akcentovať názov. To sa bude diať najmä v úvode života značky, keď je nutné ju predstaviť.

 

Druhý prvok je grafický nákupný zoznam. Interne dostal názov „totem“. Totem je indiánske slovo a predstavuje príbuzenstvo, dávneho predka či ochranného ducha. Nákupný zoznam bude miestami dlhý a miestami krátky a jeho dĺžka vychádza zo správania ľudí, ktorých nákup môže byť niekedy väčší a niekedy menší. V toteme výhradne nájdete iba potraviny (ovocie, zelenina či varené jedlo) alebo predmety, ktoré slúžia na prípravu jedla, ostatné výrobky budú striktne vynechané. Linky majú všade rovnakú hrúbku.  

 

Tým, že obchod má byť dynamický, aj logo sa môže meniť. Napríklad totem môže byť umiestnený pod názov Yeme, ale tiež aj nad ním. Rovnako bude totem meniť svoju podobu na vizitkách zakladateľov a to podľa toho, aké potraviny má každý z nich rád. 

 

Značka Yeme má byť rozmanitá, chutná a bohatá. Autori priznávajú, že miestami môže pripomínať ľudové ornamenty, no ide skôr o druhoradý efekt, keďže obchod má byť slovenský, no skôr lokálny než národný alebo tradičný.

Samotná značka používa fotografie a ilustrácie. Práve ilustrácie postavili na linkách, aby mala značka výraznú a odlíšiteľnú podobu. To znamená, že hoci ilustrácie zobrazujú konkrétne predmety, vidieť ich iba v obrysoch, linkách. Autori chcú experimentovať s tým, kde všade sa dá vizuálny štýl použiť. Zatiaľ ho nájdeme na obaloch, v samotnom priestore predajne a v marketingovej komunikácii, ale dokonca aj na baliacom papieri, papierových kelímkoch na kávu, na taškách a vrecúškach.   

 

 

Pod dizajnom je podpísaný Martin Bajaník, ktorý má na svedomí i koncept Foxford či Shtoor. Interiér navrhlo štúdio winwin a poskytuje plochy práve na komunikáciu obchodných benefitov.

Celkový komunikačný dizajn bude vždy striedmy. To, čo má byť na ňom zaujímavé sú slogany a jazyková forma, s ktorou supermarket bežne nepracuje. Obchod má pôsobiť odľahčene, vtipne no nikdy nie s veľkými výkrikmi a gestami. Dokonca aj používanie farieb bude vždy konzervatívne.

Vo svojom interiéry baví Yeme zákazníkov takýmito kreslenými vtipmi:

Zdroj: eb.

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. máj 2024 04:49