StoryEditor

Zábavný a mediálny priemysel: úspech závisí od mladých ľudí

13.06.2016, 16:43
Tu je 5 trendov, ktoré určia budúcnosť zábavy a médií vo svete.

Celkové tržby v zábavnom priemysle a médiách vo svete narastú v nominálnej hodnote o 4,4 % v najbližších piatich rokoch z pôvodných 1720 mld. dolárov na 2140 mld. dolárov podľa štúdie poradenskej spoločnosti PwC Global entertainment and media outlook 2016 – 2020. Je to spomalenie oproti minulému roku z úrovne rastu vo výške 5,5 %.

V 36 krajinách z 54 zapojených do štúdie Outlook spoločnosti PwC médiá a zábavný priemysel rastú rýchlejšie než HDP danej krajiny a to viac ako dvojnásobným tempom. Venezuela je na čele tohto rebríčka, tržby týchto dvoch odvetví predbehli rast HDP o viac ako 14 percentuálnych bodov. Veľmi dynamicky rastú tieto brandže aj v Brazílii, Pakistane a Nigérii.

Najrýchlejšie rastúci segment globálne bude v najbližších piatich rokoch internetová reklama s rastom na úrovni 11,1 % v poradí pred internetovým pripojením na úrovni 6,8 %. Oproti tomu tržby z vydávania magazínov a novín budú klesať aj keď medzi krajinami sú veľké rozdiely.

Tržby sa neustále presúvajú z vydavateľského biznisu do videa a internetového biznisu, najmä do monetizácie dát o spotrebiteľoch a do služieb šíriacich obsah na internete priamo zákazníkom.

 

Päť kľúčových trendov:

1. Demografia: Mladí ľudia budú motorom rastu

Trikrát rýchlejšie rastú tržby v médiách a zábavnom priemysle v 10 krajinách s najnižším priemerným vekom obyvateľstva než v 10 krajinách s najvyšším priemerným vekom bez ohľadu na úroveň ekonomiky. Analýza dokazuje jednoznačnú koreláciu medzi populáciou pod 35 rokov a rastom tržieb v týchto odvetviach. Podiel mladých ľudí sa ukazuje ako najdôležitejší faktor rastu tržieb v médiách a v zábavnom priemysle vo svete.

 

2. Konkurencia: Obsah stále rozhoduje

Vo svete kde Netflix dokáže vstúpiť na trhy v 130 nových krajinách za jeden deň, je ľahké tvrdiť, že obsah je globálne homogénny. Ale obsah je redefinovaný pod tlakom globalizácie a lokalizácie súčasne. Zatiaľ čo veľký podiel tržieb v odvetví rastie viac globálne, obsah a kultúra zostávajú vytrvalo lokálne.

 

3. Spotreba: Radosť z balíkov

Schopnosť spotrebiteľov nadizajnovať si vlastné mediálne menu je jeden z najsilnejších trendov, ktorý sa šíri a zásadne ovplyvňuje biznis v médiách a zábave. Koniec éry balíkovania služieb je v nedohľadne, hoci video a služby káblovej televízie v minulosti spomalili, teraz sa vracajú späť s ponukou obsahu na integrovanej báze na viacerých nosičoch - TV, PC, laptopoch, tabletoch a smartfónoch.

Ako rastie záujem o tieto nové balíky, masové digitálne služby priamo doručované na internete zákazníkom budú postupne absorbované do súhrnných ponúk, ktoré budú pripomínať tradičné analógové balíky,  ale budú cenovo flexibilnejšie a budú sa môcť využívať v celom spektre zariadení nielen mobilných. Keď k tomu príde, konkurenčný súboj sa posunie na vyššiu priečku, kde budú telekomunikační, technologickí hráči a káblové televízie bojovať o distribučné kanály.

 

4. Geografia: Rastúce trhy

Všeobecne majú firmy v mediálnom a zábavnom biznise iné očakávania od rozvinutých trhov (slabý rast, nízka úroveň regulácie, ľahký prístup na trh) a iné od rozvíjajúcich sa trhov (rýchly rast, vysoká regulácia, ťažší prístup na trh). Ale dynamika vývoja sa mení tak rýchlo ako rozklad trhu tlačí na rozvoj iných foriem tak, že v jednom regióne vidíme veľmi rôzny vývoj. Napríklad na tak rýchlo rastúcich trhoch akými sú India, Indonézia a Peru nájdeme nulový rast až pokles. Firmy v týchto odvetviach sa musia sústrediť na absolútny a najväčší dolárový rast aký je v USA a v Číne.

 

5. Biznis modely: Transformácia s dôverou

Na dnešných trhoch pôsobia aj technologické firmy, ktoré sa snažia stať sa poskytovateľmi hybridného obsahu a tiež tradiční vydavatelia rozvíjajúci sa s cieľom stať sa hybridnými technologickými firmami. Nástup technológií a digitalizácie pôsobí ako odstredivá sila – rozpadávajú sa vzťahy, tlaky veľkých hráčov silnejú, širšie definovaní hráči uvoľňujú cestu malých špecialistom a tak môžu pohotoví konkurenti poraziť úradujúcich hráčov. Pre úradujúce reklamné agentúry sa otvára príležitosť preorientovať sa a zvýšiť svoju hodnotu na trhu zavádzaním moderných nástrojov - programmatic, využívanie dát, analytika, agregácia dát a natívny obsah – a tak vytvoriť novú “super” agentúru.  

 

 

 

Zdroj: PwC

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. november 2025 12:44