StoryEditor

Časy sa menia. Prvá povolebná televízna diskusia prebehla na internete

07.03.2016, 17:22

Internetová HN televízia spolu s rádiom Expres priniesla už o ôsmej ráno diskusiu s víťazmi volieb.

Webové portály počas volebných víkendov čelia enormnému nárastu návštevnosti. Pri predčasných voľbách v roku 2012 pritiahol volebný víkend na najväčšie internetové portály priemerne 1,65 milióna čitateľov. Počas uplynulého volebného víkendu to už bolo priemerne 2,87 milióna návštevníkov. Za štyri roky od posledných volieb zaznamenali najväčšie portály takmer 74-percentný nárast návštevnosti.

 

 

Prvá televízna povolebná diskusia sa odohrala na webe

Internetová televízia portálu HNonline.sk sa pri voľbách spojila s rádiom Expres. Ako vôbec prvá televízia priniesla po volebnej noci už o ôsmej ráno  prvú povolebnú diskusiu. Do štúdia HN televízie prišli v nedeľu ráno lídri politických strán, ktoré sa dostali do parlamentu. Okrem zástupcov strany Smer a Ľudovej strany Naše Slovensko sa stretli v štúdiu všetci volební víťazi, Most-Híd zastupovala v diskusii Lucia Žitnianska, za OĽaNO-NOVA diskutoval Daniel Lipšic. Diskusiu moderovala šéfredaktorka Hospodárskych novín Marcela Šimková a moderátor Braňo Závodský z rádia Expres. Priemerná návštevnosť portálu bola v sobotu 5.3.2016 necelých 107-tisíc RU, v nedeľu však už bola návštevnosť portálu takmer dvojnásobná a dosiahla 197-tisíc RU. Pritom čítanosť webu hnonline.sk sa pohybovala počas predchádzajúcich predčasných parlamentných volieb (v marci 2012) okolo 60-tisíc RU.

 

Najvyššiu čítanosť počas volebného víkendu dosiahol portál Čas.sk, jeho priemerná návštevnosť bola cez 533-tisíc RU, čo Sme.sk odsunulo na druhú pozíciu. Mienkotvorné médium Sme.sk dosiahlo na webe priemernú čítanosť mierne nad 504-tisíc RU.

Portál Sme.sk bol pred štyrmi rokmi - počas víkendu predčasných parlamentných volieb (10.3.-11.3.2012) - najčítanejším webom. Dosiahol takmer 477-tisíc RU, všetky ostatné portály mali vtedy minimálne o 130-tisíc RU menej. Cas.sk mal vtedy priemernú návštevnosť len 188-tisíc RU.

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

Zdroj: red

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. jún 2025 05:19