JOJ media house oznámila, že vstúpila na chorvátsky mediálny trh, prostredníctvom kúpy denníkov Novi list, Glas Istre a Zadarski list. Pričom hovorí sa najmä o Novom liste, kde JOJ media house podľa Rijekadanas kúpila väčšinu (80,3%). Podľa Rijekadanas Joj Media house kúpilo Novi list za 38 miliónov kún (viac ako 5 miliónov eur.) Richard Flimel, predseda predstavenstva Joj Media house, poskytol rozhovor denníku Zadarsky list, v ktorom zdôvodňuje investície do mediálneho biznisu v Chorvátsku.Stratégie vyberajú z rozhovoru.
Na margo investície Richard Flimel pre Zadarski list hovorí o tom, že ako skupina neustále hľadajú nové obchodné príležitosti a na slovenskom a českom trhu sa už nemali kam rozšíriť. Preto dospeli k záveru, že Chorvátsko je dobrá voľba a keď sa ponúkla možnosť kúpiť Novi list, spoločnosť sa rozhodla zainvestovať aj do ďalších denníkov ako je Zadarski list a Glas Istre, a tak vytvoriť silnú mediálnu platformu. S pochybnosťami redaktora, že printový biznis je predsa v kríze a v „tradičnom“ svete médií došlo k výrazným stratám Flimel síce súhlasí, ale tvrdí, že existujú príklady, ktoré sú printové a darí sa im. Tradičná žurnalistika podľa neho síce stratila prvenstvo v odovzdávaní informácií, ale redaktorovi kladie otázku, či si dokáže predstaviť to, že dlhodobý základ informovanosti budú predstavovať neoverené informácie zo sociálnych sietí. To je fakt, prečo Flimel verí tradičnej žurnalistike a printu. V rozhovore sa zmieňuje aj o tom, že si uvedomuje, že ekonomika kúpených novín nie je dobrá a nastanú zmeny. Hovorí o tom, že sa budú znižovať náklady, pretože spoločnosť očakáva rast.
Kúpili denník s dlhmi
Novi list je najstarší denník v Chorvátsku. Podľa informácií chorvátskych médií denník Novi list dávno hľadal kupcu, pretože je zadĺžený. Dlhy vraj predstavujú sumu okolo 40 miliónov kún, čo je v prepočte 5,3 milióna eur. A preto peniaze, ktoré Joj media house invetovala do kúpy, pôjdu do zaplatenia dlhu.
Zdroj: Petra Ševčíková