StoryEditor

Slovákov produktové novinky nelákajú

15.06.2016, 14:00
Asi preto u nás neboli také dlhé rady napríklad na nový iPhone ako za veľkou mlákou (prieskum).

Podľa Setha Godina, autora knihy Fialová krava, sú pre novinky na trhu najdôležitejší tzv. „kýchači“ alebo prví používatelia, ktorí novinky šíria ďalej. Koľko máme takýchto kýchačov na Slovensku? Akí sme my Slováci? Radi skúšame nové veci alebo dôverujeme tým overeným? Koľko Slovákov sa nevie dočkať novinky a hneď ju musí vyskúšať? Na tieto otázky odpovedá prieskum Ako nakupujeme od spoločnosti Brand Management – tu je niekoľko postrehov z prieskumu...

 

S výrokom „rád/a skúšam nové veci úplne súhlasí“ 15% ľudí.

Ďalších 29% sa s týmto výrokom stotožňuje čiastočne. Naopak 22% ľudí nové veci vôbec nelákajú, pretože skôr dôverujú tým overeným.

 

S výrokom „keď príde na trh nejaká novinka, hneď ju musím vyskúšať“ sa úplne stotožnili len 3% obyvateľov Slovenska a 9% skôr. Prečo neboli u nás dlhé rady napríklad na nový iPhone ako za veľkou mlákou? Väčšinu obyvateľov Slovenska novinky nelákajú. 61% ľudí si radšej počká, kým bude o novinkách viac informácií, referencií.

Ľudia, ktorí  letia za novinkami, prví používatelia, z ktorých je možné získať „kýchačov“ sú najmä ľudia do 44 rokov, o niečo viac muži, s vyšším príjmom. Pri týchto prvých používateľoch, ale nie sú výraznejšie rozdiely vo vzdelaní či kraji.

 

Kto sú kýchači?

·         Ak by sme si mali kýchačov predstaviť, tak sú to ľudia, ktorí sa považujú za moderného človeka, chcú byť bohatí a úspešní, chcú vyzerať atraktívne a príťažlivo. Značka v nich evokuje kvalitu a luxus, a značku oblečenia vnímajú ako veľmi dôležitú.

·         Majú radi aplikácie a hry na svojich smartfónoch. Na internete nakupujú často.

·         Sú to aktívni ľudia. 32% z nich bolo v posledných 12 mesiacoch na dovolenke v zahraničí, a 28% na dovolenke na Slovensku. Až 68% z nich by na svojej dovolenke  v rámci Slovenska uvítalo rôzne športové aktivity počas dňa.

·         Na komunikáciu noviniek smerom ku kýchačom je najefektívnejší nástroj internet.

·         Čo sa týka poslucháčov rádií, ktorí počúvajú rádio denne alebo  niekoľko  krát do týždňa, tak najviac takých, čo vyhľadávajú novinky má Rádio Viva Metropol  - 38% z poslucháčov rádia. A Rádio Sity (36%).

 

O prieskume:

Štúdia Ako nakupujeme uskutočnila spoločnosť MB Brand Management na vzorke 1460 respondentov vo veku od 18-69 rokov. Prieskum bol realizovaný prostredníctvom internetového dopytovania, doplnený osobnými rozhovormi, ktorými boli dopytovaní ľudia, ktorí sú ťažšie dostupní prostredníctvom internetu. Vzorka je reprezentatívna z hľadiska pohlavia, veku, kraja, veľkosti sídla a vzdelania. Všetky uvedené kvóty sú vzájomne previazané.

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. júl 2025 11:50