Facebook vo februári spustil novinku Canvas. Ide o pomerne revolučnú malú landing page, ktorá sa zobrazí priamo po rozkliknutí v poste, teda ostávate v rozhraní Facebooku. Doteraz po kliku na link bol užívateľ presmerovaný na web stránku mimo Facebooku.
Túto novinku vyskúšali v agentúre Core4/tell it online, keď pre Orange pripravili promo eshopu práve cez Facebook Canvas. Pre Stratégie odkryli výsledky.
Takto vyzeral Facebook Canvas pre Orange, tlačidlo na spodku hovorilo: Prejdi do e-shopu. Cieľom bolo dosiahnuť čo najviac návštevníkov eshopu.
Výsledky:
- Canvas sa z hľadiska CTR (počet kliknutí) ukazuje ako približne štvornásobne výkonnejší ako formát Link Ad (štandardný formát reklamy s linkom a thumbnailom/bannerom).
- V porovnaní s Multiproduct Ad (post, v ktorom užívateľ vidí viaceré posty, linky – carousel formát) dosahuje Canvas podobné výsledky, čo sa týka počtu kliknutí.
- Cena za klik (CPC) v prípade Canvas je približne raz tak vysoká a to aj v prípade Link Ad aj Multiproduct Ad.
- Čo sa týka typov zariadení, kde užívateľ vzhliadol Canvas, najvýkonnejší sa javí tablet s operačným systémom Android, kde Canvas dosiahol 20% CTR (preklik na reklamu). Na porovnanie priemerné CTR na Slovensku v prípade bežných online reklamných formátov je 0,51%.
Výhody vysvetľuje Lucia Franková, Social Media Manager, Core4/Tell it online: „Canvas pritiahne kvalitnejší traffic na web – po zistení základných informácií v samotnom Canvase užívateľ už vie, čo môže očakávať na landing page a preto je aj jeho záujem o hlbšie browsovanie na landing page dôkladnejšie. Mobilným užívateľom ponúka praktickú ukážku tým, že ich nepošle preč z prostredia Facebooku a ak ich daná ponuka zaujme, sami sa prekliknú na web pre získanie ďalších informácií.“
Agentúra na svojom profile prostredníctvom samotného Canvasu vysvetľuje aj, ako Canvas vytvoriť:
- Vytvorenie konkrétneho FB Canvasu nevyžaduje potrebu programátora a dá sa jednoducho „vyklikať“.
- V jeho hornej časti sa umiestni logo, vyberie sa typ pozadia a následne hlavná fotka.
- Ďalšie možnosti sú vloženie textového bloku, videa, carousel formátu a klikateľné buttony. Pri nich je vhodné používať skrátené linky, aby prekliky fungovali na všetkých zariadeniach.
- Celkový vizuál Canvasu je len na vlastnom kreatívnom a UX rozhodnutí a správnom rozmiestnení.
- Jednotlivé položky FB Canvasu je možné si presúvať nahor alebo nadol podľa potreby.
- Po uložení Canvasu si admin stránky môže poslať náhľad, prípadne zaslať ho na ukážku aj ostatných adminom.
Facebook Canvas slúži primárne na to, aby si značka zvýšila počet návštev do eshopu, alebo na web a získala nových zákazníkov. Facebook týmto krokom sľubuje pohodlnejší a vizuálne atraktívnejší obsah. Má ísť o novú cestu, ako môžu značky promovať svoj obsah a produkt. Tento formát je určený len pre užívateľov smartfónov. Užívateľom z desktopu sa zobrazí hláška, že sa náhľad príspevku zobrazí len na mobilnom zariadení. Pre médiá má momentálne Facebook podobnú novinku, v ktorej tiež sľubuje vizuálne atraktívny obsah - Instant Articles. Či sa novinka médiám oplatí, čítajte v najnovších Stratégiách, ktoré momentálne pripravujeme.
Máte inú skúsenosť s Facebook Canvas? Nechajte nám odkaz v komentári.
Zdroj: eb.

