StoryEditor

Začínajú sa Majstrovstvá Európy vo futbale. Mediálny priestor je takmer vypredaný

10.06.2016, 12:01
Ako je na tom reklamný priestor počas UEFA EURO 2016?

Ako je na tom reklamný priestor počas UEFA EURO 2016?

Športové podujatia prinášajú pre RTVS vždy vyššiu sledovanosť, obzvlášť ak sa podujatie týka domácich športovcov, ktorí budú hájiť farby Slovenska na európskej či svetovej úrovni. Nápor na televízne obrazovky sa očakáva aj počas UEFA EURO 2016, ktoré sa začína už dnes. Samozrejme, že vyššia sledovanosť prináša RTVS aj vyššie zisky z reklamy. RTVS ako verejnoprávna televízia má podľa zákona obmedzené príjmy z reklamy – tej môže vyčleniť 0,5 percent vysielacieho času. Avšak športové a kultúrne podujatie, tvoria výnimku. Martin Hauptvogel, obchodný riaditeľ Media RTVS pre Stratégie potvrdil, že aj pri tomto podujatí ako sú Majstrovstvá Európy vo futbale, očakáva RTVS vyššie tržby. „Ak mám však porovnať futbal s Majstrovstvami sveta v hokeji, UEFA EURO 2016 majú odlišné licenčné podmienky. Ale dovolím si povedať, že v tejto chvíli je reklamný priestor na RTVS takmer vypredaný.

 

Reklamu počas UEFA EURO 2016 ovplyvňuje licencia

RTVS má vo vysielaní naplánovaných spolu 45 priamych prenosov na Jednotke aj na Dvojke a je povinná vysielať komerčné prvky oficiálnych partnerov UEFA – Adidas, Carlsberg, Coca Cola, Continental, Kia-Hyundai, McDonald´s, Orange, Turkish Airlines. „Tento zoznam sa upravuje pre každú krajinu zvlášť. Sponzoring štúdií a zápasov nie je povolené podľa pravidiel licencie predávať- povinné je vysielanie len pre oficiálnych sponzorov. Tretím stranám licencia povoľuje sponzoring len počas repríz zápasov. Podobne nie je povolený na základe licencie ani produkt placement.“ vysvetľuje Martin Hauptvogel.

 

Ako sa odzrkadlili tržby na Majstrovstvách v hokeji?

Podobne ako sa predpokladá, že narastie sledovanosť a tržby počas Majstrovstiev Európy vo futbale, narástli tržby a sledovanosť aj počas tohtoročných Majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji (6.5.2016-22.5.2016).  Podľa výsledkov TNS, verejnoprávna televízia odvysielala na Jednotke a Dvojke spolu 2 280 reklamných spotov a sponzorských odkazov za 3,25 mil. eur. V roku 2015 počas trvania šampionátu v hokeji odvysielali dve verejnoprávne stanice reklamu za 3,22 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 1 %.

Martin Hauptvogel z RTVS vidí percentuálny rast na úrovni nárastu 3% v porovnaní s minulým rokom.  Pričom podľa štruktúry formátov bol podiel tržieb zo sponzoringu počas hokeja 30%- ný.

 

Ako sú na tom komerčné televízie?

Komerčné televízie počas športových podujatí, obzvlášť ak ide o nadnárodný súboj, v ktorom súťažia aj slovenskí športovci, strácajú. Tak na sledovanosti, či tržbách z reklamy. Záleží na televíziách, ako vyriešia v tomto čase svoje programové štruktúry. Zväčša vsádzajú na programy, ktoré sú určené ženskému publiku a popravde, vyčkávajú, kedy sa športové podujatie skončí. Nižšia sledovanosť ako aj preskupovanie divákov im počas tohto obdobia nehrá do karát. Obzvlášť v súčasnej situácii na televíznom trhu, kedy  markantne prevláda dopyt nad ponukou.

 

 

Zdroj: Petra Ševčíková

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. júl 2025 04:32