StoryEditor

Vypredanosť v televíziách bude pokračovať aj v lete

07.06.2016, 11:00
Alebo inými slovami, dopyt po televíznej reklame je vyšší ako ponuka. Pozrite si exkluzívny prieskum Stratégií medzi marketérmi. Aké majú skúsenosti s vypredanosťou?

Obe komerčné televízie pre tento rok síce navýšili ceny televíznej reklamy, avšak trh je stále nasýtený.  Podľa informácií Stratégií je stav taký, že aj off sezóna, konkrétne júlový mesiac absolútne vypredaný. Objednávky sa riešia v skrátenom časovom režime.  Televízie od zadávateľov žiadajú redukovať objem reklamy, alebo prichádzajú s náhradným riešením umiestnenia reklamy na iné svoje stanice, ako aj s náhradným formátmi ako je napríklad sponzoring.

Obaja obchodní riaditelia: Florian Skala (TV Markíza), Martin Heržo (JOJ Group) potvrdili pre Stratégie nárast ceny reklamy na budúci rok. Hovoria o tom, že ceny na rok 2017 sa budú upravovať podľa vývoja na trhu. Konkrétnu obchodnú politiku televízií na rok 2017 predstavia na jeseň.

Stratégie na tému vypredanosti televízií, v spolupráci s prieskumnou agentúrou TNS Slovakia, realizovali exkluzívny prieskum v ktorom sa marketéri podelili o skúsenosti s vypredanosťou a prezradili, aké kompenzácie im ponúkli samotné televízie. Tému dopĺňame aj anketou medzi marketérmi, ktorú nájdete pod prieskumom.

 

ANKETA

1. Pocítili ste minulý rok, resp. tohto roku vypredanosť v televízii? V prípade, že áno, ako sa situácia riešila – čo vám ponúkla mediálka/médium?

2. Pocítili ste, ak áno, o koľko percent, zvýšenie ceny televíznej reklamy?

 

Bohdan Fedor, riaditeľ marketingu ZUNO banky

1.   Vypredanosť v televízii sme zaznamenali, konkrétne médiá nám však vyšli v ústrety sponzoringom.

2.   Televíznu reklamu ZUNO banka nakúpila za síce mierne zvýšené, avšak akceptovateľné ceny.

 

Peter Holík, vedúci oddelenia Marketingu a rozvoja digitálnych služieb Slovenskej sporiteľne

1. Tento trend bol na trhu značne badateľný a Slovensku sporiteľňu neobišiel. V súčasnosti sa s touto situáciou vieme vyrovnať  do určitej miery vďaka pridanej hodnote poskytnutých služieb mediálnej agentúry.

2. Zvýšenie cien TV reklamy nás zasiahlo v očakávanej miere. Zodpovedá našim plánovaným výdavkom a situácii na trhu.

 

Martina Hrivnáková, riaditeľka marketingu VÚB banky, pre Stratégie

1. Samozrejme, že sme vypredanosť reklamného priestoru v televíznych staniciach v roku 2015 zachytili. S mediálnou agentúrou sme na riešení tohto problému priebežne  spolupracovali a naďalej spolupracujeme a myslíme si, že zatiaľ sa nám darilo tento problém riešiť k našej spokojnosti. Prípadné riziko nedodávok eliminujeme aj alternatívnymi riešeniami, či už v televíziách, alebo inými komunikačnými kanálmi.

2. Inflácia televíznej reklamy rieši nerovnováhu medzi dopytom klientov a výkonnosťou televízií, v obmedzenej miere, ktorá rešpektuje možnosti a výkonnosť trhu, sme ju akceptovali. Samozrejme, rast cien televíznej reklamy negatívne ovplyvňuje výkonnosť vlastných kampaní, pre budúcnosť budeme na to nazerať konzervatívnejšie, aj s prihliadnutím na efektivitu ostatných médií. Cena reklamy je pre nás citlivý údaj, nebudeme ju zverejňovať.

 

Petra Novotná, expert stratégie značky a médií, Slovak Telekom

1. Spolu s MEC sme veľmi aktívne manažovali vzniknutú situáciu, a to optimalizáciou kampaní v čase, využívaním alternatívnych disciplín (sponzoring a product placement) a mediatypov tak, aby dosah vzniknutej situácie bol pre nás minimálny. Veľkú časť investícií sme už tak či tak preklopili do onlinu, hlavne do videoformátov a prémiového displayu.

2. neuvádza

 

Alexandra Piskunová, Media Relations Coordinator Orange Slovensko

1. Vypredanosť v televízii pociťujeme uz niekoľko rokov. Žiaľ, nemyslíme si, že v tomto nám bude vedieť pomôcť mediálna agentúra,  pokiaľ televízie neprinesú novú cenovú politiku a neznížia počet spotov v brejkoch, a teda nezlepšia efektivitu nákupu pre klienta.  Preto sa snažíme spolu s agentúrou hľadať aj iné možnosti ako klasickú televíznu reklamu.

2. neuvádza

Zdroj: rm, pš

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. apríl 2024 06:20