Finálový futbalový zápas o majstra Európy si v nedeľu večer pozrelo 735-tisíc divákov starších než 12 rokov. Počas prvého polčasu zápasu medzi Francúzskom a Portugalskom dosiahla Jednotka sledovanosť 15,7% a podiel na trhu 36,1 %, počas druhého polčasu aj s predĺžením to bolo až 46,6 % v univerzálnej cieľovej skupine.
RTVS sa tak stala nedeľným celodenným aj prime-time trhovým lídrom. Finále európskeho šampionátu sledovalo o 69-tisíc divákov viac, ako finále MS vo futbale 2014.
Futbalový prenos sledovalo viac divákov ako filmovú ponuku komerčných televízií. TV Markíza ponúkla divákom Twilight ságu Úsvit, TV JOJ romantický film Manželský sľub. Podiel cez 30 percent dosiahli v komerčných televíziách spravodajské relácie - Najlepšie počasie na JOJke (30,2 %) a Najlepšie noviny TV JOJ (32,6 %). Televízne noviny Markízy skončili s trhovým podielom 29,5 % v cieľovej skupine divákov starších než 12 rokov.
Finále nepokorilo rekord
Hoci finále futbalového turnaja očakávane dominovalo nedeľnému večeru, doterajší rekord sledovanosti nebol pokorený. Najsledovanejším futbalovým zápasom EURO 2016 bol duel našich reprezentantov s Anglickom z 20. júna. Ten bol dokonca najsledovanejším futbalovým prenosom v histórii peoplemetrového merania od roku 2005.
V cieľovej skupine 12+ si zápas Slovenska s Anglickom pozrelo rekordných 974-tisíc divákov. Prvý polčas sledovalo 966 000 divákov, druhý polčas to bolo až 982 000 divákov. Najvyššie hodnoty sledovanosti zaznamenal zápas o 22:50, kedy ho sledovalo až 1 094 000 divákov.
Druhým najsledovanejším zápasom futbalových majstrovstiev bol zápas Slovenska s Nemeckom, ktorý si pozrelo 756-tisíc divákov, zápasy Slovenska s Ruskom a Walesom si pozrelo po 629-tisíc divákov.