Obe komerčné televízie menili na poslednú chvíľu svoj pondeľňajší prime time. Televízia Markíza zaradila medzi Hornú Dolnú a Kredenc reality šou Ostrov a televízia JOJ posunula vysielanie reality šou Návštevníci až za osvedčené Inkognito. Obe reality šou sa tak stretli na obrazovkách komerčných televízií v takmer rovnakom čase.
Druhá premiérová časť Hornej Dolnej dosiahla sledovanosť 12,8 percenta a trhový podiel 35,3 percenta. Voči minulotýždňovej prvej časti je to však pokles sledovanosti o takmer 3 percentuálne body a trhového podielu o 8 bodov v cieľovej skupine divákov 12-54. Napriek tomu bola včerajšia premiéra hornej Dolnej najsledovanejším programom dňa.
Ani relatívne vysoká sledovanosť Hornej Dolnej neudržala divákov pri obrazovkách a následne vysielaný Ostrov dosiahol sledovanosť len 5,2 percenta a podiel 21,6 percent. Reality šou pritom doteraz dosahovala ratingy okolo 6,5 percenta a trhové podiely sa hýbali okolo 19-tich percent v cieľovej skupine 12-54.
Na zmenu v programovej štruktúre doplatila skeč šou Kredenc, ktorá bola kvôli Ostrovu presunutá do neskorých vysielacích časov, čo spôsobilo jej úplný prepad.
Televízia JOJ tiež včera menila svoju programovú štruktúru v prime time. Pred Návštevníkov vsunula premiérovú časť zábavnej relácie Inkognito, ktorá sa tak stretla s Hornou Dolnou na Markíze. Napriek silnej konkurencii si Inkognito pripísalo sledovanosť 5,1 percenta a podiel 14,3 percenta, čo znamenalo pre JOJku vyššiu sledovanosť ako minulý pondelok, keď vysielala film (Paddington). Ten dosiahol sledovanosť len 4,2 percenta a podiel 12,7 percenta.
Následne vysielaná reality šou Návštevníci dosiahla sledovanosť 3,3 percenta a podiel 14,7 percenta. Hoci oproti svojmu štartu sledovanosť mierne narástla, šou si stále svojich divákov nenašla.
V access prime dosiahlo Koleso šťastia na Markíze sledovanosť 3,3 percenta a podiel 20,7 percenta, kuchárska šou Moja mama varí lepšie ako tvoja na TV JOJ mala 2,8 percenta a 17,7 percentný trhový podiel v 12-54. Obidve relácie mali voči minulému týždňu mierny pokles sledovanosti.