Komediálny seriál z prostredia slovenskej dediny vysiela TV Markíza od 6. januára 2015. Fenomén s názvom Horná Dolná spôsobil doslova divácky ošiaľ. Najúspešnejší pôvodný seriál posledných rokov sa na obrazovkách televízie Markíza stal v oboch hlavných cieľových skupinách nielen suverénne najsledovanejším programom dňa, ale aj celej televíznej sezóny. V rámci domácich seriálových počinov bol vyhodnotený za jeden z historicky najúspešnejších seriálov v ére Slovenskej republiky. Seriál priniesol popularitu aj dovtedy pomerne neznámym hercom - Dano Heriban získal v diváckej ankete Osobnosť televíznej obrazovky titul roka medzi hercami, Zuzana Šebová medzi herečkami a Michal Kubovčík bol ocenený špeciálnou cenou týždenníka Život. Ústredná pieseň k seriálu pochádza od Marcela Buntaja a Petra Hrivňáka alias „Kuka“, ktorý ju nahral v inštrumentálnom sprievode svojej kapely Horkýže Slíže.TV Markíza
StoryEditor

Horná Dolná nepotiahla Ostrov, Návštevníkom nepomohlo Inkognito

13.09.2016, 10:24
Napriek pondeľňajšej zmene programu nezvýšili nové reality šou svoju sledovanosť.

Obe komerčné televízie menili na poslednú chvíľu svoj pondeľňajší prime time. Televízia Markíza zaradila medzi Hornú Dolnú a Kredenc reality šou Ostrov a televízia JOJ posunula vysielanie reality šou Návštevníci až za osvedčené Inkognito. Obe reality šou sa tak stretli na obrazovkách komerčných televízií v takmer rovnakom čase.

Druhá premiérová časť Hornej Dolnej dosiahla sledovanosť 12,8 percenta a trhový podiel 35,3 percenta. Voči minulotýždňovej prvej časti je to však pokles sledovanosti o takmer 3 percentuálne body a trhového podielu o 8 bodov v cieľovej skupine divákov 12-54. Napriek tomu bola včerajšia premiéra hornej Dolnej najsledovanejším programom dňa.

Ani relatívne vysoká sledovanosť Hornej Dolnej neudržala divákov pri obrazovkách a následne vysielaný Ostrov dosiahol sledovanosť len 5,2 percenta a podiel 21,6 percent. Reality šou pritom doteraz dosahovala ratingy okolo 6,5 percenta a trhové podiely sa hýbali okolo 19-tich percent v cieľovej skupine 12-54.

Na zmenu v programovej štruktúre doplatila skeč šou Kredenc, ktorá bola kvôli Ostrovu presunutá do neskorých vysielacích časov, čo spôsobilo jej úplný prepad.

Televízia JOJ tiež včera menila svoju programovú štruktúru v prime time. Pred Návštevníkov vsunula premiérovú časť zábavnej relácie Inkognito, ktorá sa tak stretla s Hornou Dolnou na Markíze. Napriek silnej konkurencii si Inkognito pripísalo sledovanosť 5,1 percenta a podiel 14,3 percenta, čo znamenalo pre JOJku vyššiu sledovanosť ako minulý pondelok, keď vysielala film (Paddington). Ten dosiahol sledovanosť len 4,2 percenta a podiel 12,7 percenta.

Následne vysielaná reality šou Návštevníci dosiahla sledovanosť 3,3 percenta a podiel 14,7 percenta. Hoci oproti svojmu štartu sledovanosť mierne narástla, šou si stále svojich divákov nenašla.

V access prime dosiahlo Koleso šťastia na Markíze sledovanosť 3,3 percenta a podiel 20,7 percenta, kuchárska šou Moja mama varí lepšie ako tvoja na TV JOJ mala 2,8 percenta a 17,7 percentný trhový podiel v 12-54. Obidve relácie mali voči minulému týždňu mierny pokles sledovanosti.

01 - Modified: 2022-05-13 06:49:24 - Feat.: - Title: Televízny apríl: Prime time ťahali Druhá šanca, Nemocnica a Let‘s Dance 02 - Modified: 2022-05-05 05:56:29 - Feat.: - Title: Druhá šanca sa s divákmi rozlúčila. Finále sledovalo takmer 600-tisíc divákov 03 - Modified: 2022-05-04 06:58:36 - Feat.: - Title: Druhá šanca čoskoro skončí. Pokračovať bude už na jeseň 04 - Modified: 2022-04-12 08:44:15 - Feat.: - Title: Týždenná sledovanosť: Let's Dance láme rekordy, vystrelilo Na telo s Ficom 05 - Modified: 2022-04-06 10:30:51 - Feat.: - Title: Televízny marec: Druhá šanca prekonala aj spravodajstvo. Ako sa darilo jarným novinkám?
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. jún 2025 04:01