Prebiehajúca digitalizácia mení zákazníka, médiá, značky i celý trh. Hoci je internet aktuálne najrýchlejšie rastúcim médiom, najväčší zisk si z trhu odnášajú jeho dominantní hráči, Google a Facebook. Na Online Summite 2016 aktuálne riešime, kde sa dnes nachádza náš trh a ako uspieť v tvrdej konkurencii gigantov.
Konferenciu otvoril Andrej Vallo z TNS Slovakia, ktorý hovoril, ako digitálne trendy v správaní spotrebiteľov prinášajú značkám nové príležitosti. Dozvedeli sme sa napríklad, že až 83% používateľov internetu má účet na Facebooku. Kde sú však iné príležitosti?
Youtube dnes používa až 72% Slovákov aktívnych na internete. Hoci sa v poslednom čase neprestajne hovorí o sile Snapchatu, najsilnejšie rastie zo sociálnych sietí Instagram, ktorý používa 20% internetovej populácie týždenne.
Po ňom nasleduje s 9% Twitter, Snapchat je s rastom 8% napokon posledný. Vyplýva to z najnovších výsledkov štúdie Connected Life siete Kantar TNS, ktorá bude celosvetovo prezentovaná zajtra (28.9.).
V rámci bloku tvoreného v spolupráci s ADMA hovoril o Messenger botoch, ich nastavení a benefitoch Martin Woska z agentúry Triad Advertising. „Nepodceňujte proces tvorby bota. Zmierte sa s tým, že ľudia sa budú s botom hrať, dávať mu bizarné otázky,“ hovorí Woska. „Vie to však byť efektívny kanál. Ak používate Messenger, máte 100% open rate,“ dodal spolumajiteľ a Shief Strategy Director TRIADu.
Jednou z ciest, o ktorej sa dnes aj na slovenskom trhu hovorí čoraz viac, je využívanie natívnej reklamy. V paneli sa predstavili Peter Nagy z prvého labu, ktorý sa venuje len tejto forme reklamy, SME Creative. To pri tvorbe natívov úzko spolupracuje s PR agentúrou Seesame, ktorú zastupoval Tomáš Grečko. Aktuálne tvorí natív 2% z celkových online tržieb vydavateľstva Petit Press, trend však ukazuje rastúci potenciál.
Potvrdzuje to aj situácia na maďarskom trhu, o ktorej rozprával Tomáš Kálmán, obchodný riaditeľ portálu 444.hu. Spravodajský web má aktuálne z natívu takmer 16%.
Ďalšie trendy súčasného online marketingu budeme prinášať priebežne.