Americká spoločnosť Facebook spúšťa novú službu Marketplace (trhovisko), ktorá sa zameria na predaj a nákup rôzneho tovaru medzi užívateľmi sociálnej siete Facebook. Firma uviedla, že nová služba bude v najbližších dňoch dostupná užívateľom starším než 18 rokov v USA, Británii, Austrálii a na Novom Zélande. Marketplace bude konkurovať napríklad internetovému aukčnému portálu eBay.
V rámci služby Marketplace budú môcť užívatelia zverejniť fotografiu, popis a cenu predmetu, ktorý chcú predať. Fotografie sa budú zobrazovať ľuďom v blízkom okolí a prípadní záujemcovia sa budú môcť s predajcom spojiť. Ďalší postup bude záležať na vzájomnej dohode, Facebook sa nebude podieľať na zaistení platby ani na dodávke tovaru.
Nová služba bude v nasledujúcich dňoch dostupná užívateľom mobilnej aplikácie Facebook cez iPhone i prístroje so systémom Android. Postupne by sa mala rozšíriť do ďalších krajín a v ďalších mesiacoch by mala byť k dispozícii i na verzii Facebooku pre osobné počítače.
"V češtine by som to nazval skôr 'blší trh' než priamo 'trhovisko', ktoré by mohlo asociovať konkurenciu pre (internetový obchod) Amazon," uviedol Adam Kurzok z investičnej spoločnosti Incomming Ventures. Nová služba podľa neho bude súperiť skôr s inzertnými servermi ako s portálom eBay.
"Vďaka prepojeniu s Facebook Messengerom si nedohadujete obchod s anonymným človekom. Facebook si za jednotlivé transakcie neplánuje účtovať žiadne poplatky, čo mu dáva zásadnú výhodu pred konkurenciou," upozornil Kurzok. Zaujímavosťou podľa neho je, že v Českej republike podobný koncept nedávno spustili aplikácie Letgo alebo Bayo.
Facebook tvrdí, že ľudia jeho sieť v posledných rokoch čím ďalej viac využívajú k predaju a nákupu tovaru. Facebookové skupiny zamerané na predaj a nákup navštívi každý mesiac viac než 450 miliónov užívateľov, uviedol Facebook.